Vår-tur-snart? Skrevet 3. april 2011 #1 Skrevet 3. april 2011 Jeg og min samboer har vært sammen i snart 3 år. Vi er veldig sikre på hverandre og har et meget bra forhold. Han snakker til tider om at vi skal gifte oss og vi skal bygge hus til neste år men han får aldri fingen ut og frir. Jeg har ventet på det i et år nå men ingenting skjer. Vi har prøvd å få barn i over et år og det var i den forbindelse, da vi bestemte oss for det, at jeg forventet at han skulle fri. Men ingenting har skjedd enda og jeg kjenner jeg er utålmodig for siden vi planlegger barn er det viktig for meg! Det er ikke aktuelt at jeg frir og det vet han veldig godt (jeg er litt gammeldags akkurat der hehe) Jeg begynner bli lei av å vente... og hvorfor frir han ikke, tro? Skal jeg fortsette å prøve å lage barn med han når han ikke er klar for forlovelse?
strikkedilla Skrevet 3. april 2011 #2 Skrevet 3. april 2011 Jeg har hatt det litt sånn som deg. Jeg gikk også og ventet på at samboer skulle fri, men igenting skjedde. Vi begynte å snakke om giftemål etter at vi hadde vært sammen i 5-6 år, men frieriet uteble. Etterhvert innså jeg at dersom jeg ville bli mor måtte jeg gjøre det først! Begynte å nærme meg 30 år! Jeg rakk å fylle 30 et par mnd før jeg fikk datteren min. Fortsatt ikke noe frieri! Når hun nærmet seg 2 år var jeg lei av å vente. Alle hintene som jeg hadde kommet med hadde ikke hjulpet noen ting. Så når vi skulle på en storbyhelg uten barn benytter jeg sjansen og foreslo at vi skulle stikke innom gullsmeden og se på ringer. Det ville samboeren gjerne! Vi så på ringer og iløpet av en mnd var de bestilt og vi fant en fin dato for når vi skulle sette dem på. I ettertid har samboer sagt at han var lettet over at vi til slutt ble enige om nå forlovelsesringene skulle på! Jo lenger tid det gikk jo mer forventningspress følte han for frieriet! Vi startet prøvingen på nr 2 omtrent samtidig med forlovelsen og bestemte oss da for at vi ville vente med bryllup til etter at nr 2 var født. Dessverre ser det ut til å ta litt tid, men foreløpig holder vi oss til planen...
mer enn bare mor Skrevet 3. april 2011 #3 Skrevet 3. april 2011 Min samboer er ikke særlig gira på å gifte seg.. I begynnelsen var det fordi han var redd for at det ble lettere å ta hverandre for gitt hvis vi var gift (har vært en del problematikk blant venners ekteskap), nå etter at vi har fått barn er det mest fordi at vi vil føle at vi har nok penger til å få det bryllupet vi vil ha, og at det skal "passe". For meg var det ikke viktig om vi var gift eller ei før vi fikk barn - men vi var nødt til å være innstilt og mest mulig sikker på hverandre før vi i det hele tatt begynte å tenke på barn. Så lenge vi hadde bestemt oss for at det var "oss" så var det ikke nødvendig med et ekteskap for å bekrefte det. Nå er jeg i full gang med hintingen og kommenterer hvilken ring jeg vil ha osv, så regner med at det blir på plass om noen år Jeg har satt "krav" til at jeg ikke vil være forlovet i flere år - max halvannet år, og at datoen skal settes når vi forlover oss Jeg vil ha full kontroll på planlegging nemlig Jeg har også sagt at hvis vi overhodet skal gifte oss så skal jeg være kledd i hvit kjole FØR jeg blir 30. Hehe. Så han har noen år på å fri enda Jeg vil også gjerne ha nr 2 før bryllupet slik at de to barna vi skal ha kan være brudepike/brudesvenn.. Hehe, jeg har visst klare planer allerde vi har forresten vært sammen i 4,5 år. Hvorfor vil ikke din kjære gifte seg/fri? vet han hvor viktig det er for deg? har dere snakket noe særlig om det?
Solstråle86 Skrevet 3. april 2011 #4 Skrevet 3. april 2011 Jeg er i litt samme situasjon.. venter og venter :-p Vi prøver på vårt første barn, og har vært sammen veldig lenge.. Jeg har hintet i flere år jeg, uten at det skjer noe som helst! hehe.. Selv om han sier han vil gifte seg, og vi har til og med snakket om i hvilken kirke vi ønsker å gifte oss i.. Men frieriet lar vente på seg..hehe, jeg vurderer å ta eksempelet under her og rett og slett spørre om vi skal gå å se på ringer ;-) For min del må jeg ikke være gift for at vi skal få barn, så sånn sett haster det ikke for meg, og jeg har ingen problemer med å fortsette å prøve å få barn... Hvis det er veldig viktig for deg, kan du jo prøve å fortelle han det? Større hint kan man ikke gi
Aeris☆ Skrevet 3. april 2011 #5 Skrevet 3. april 2011 min samboer fridde ikke før vi hadde vært sammen i 5 år, så det er nok håp for dere. Jeg også stresset veldig med at han måtte fri, noe han aaldri gjorde Men han sa til meg at han skulle det en gang, men tiden måtte være inne! Å det ble den jammen meg! =)
Vår-tur-snart? Skrevet 3. april 2011 Forfatter #6 Skrevet 3. april 2011 Hehe ja håp er det jo, jeg er ganske sikker på at det skjer en gang Men det som er saken er at jeg ville helst at det først skulle bli forlovelse, så barn. Nå har vi jo satt i gang prøvingen, men jeg vil så gjerne at vi forlover oss nå... Jeg hadde forventet at han ville fri når vi ble enig om å prøve på barn siden han vet at jeg har mine prinsipper der. Men jeg vil jo at det skal skje på en fin måte og at han får fri slik han vil, så jeg vil ikke mase heller.. Vanskelig :-/
*Miss Flua* Skrevet 3. april 2011 #7 Skrevet 3. april 2011 Jeg og min kjære har vært sammen i over 8 år, og her har det ikke kommet noe frieri enda.. Jeg har sagt til meg selv at hvis han ikke har fridd innen 29.februar 2012, så tar jeg saken i egne hender (gammel tradisjon sier at det er datoen da kvinnene kan fri). Jeg hadde trodd han skulle få ut fingern innen da, men nå begynner jeg å miste troa.. Vi skal på ferie i slutten av mai, da er det jo en ypperlig mulighet for han..men tviler på at det skjer Uansett så vil jeg lage barn med han, men håper vi en gang blir gift. Jeg føler vi blir mer "familie" om vi er gift hvis dere skjønner. Jeg har uansett sagt at barnet skal ha mitt etternavn om vi ikke er gift når barnet kommer.. Litt sært kanskje, men sånn er nå jeg
Solstråle86 Skrevet 3. april 2011 #8 Skrevet 3. april 2011 Vi har vært sammen like lenge som dere Msflua, og har faktisk tenkt på det samme som deg med 29. februar.. Men så spørs det om jeg klarer vente så lenge...hihi, nå har jeg fått det litt for meg dette med forlovelse skjønner dere Han har bursdag nå utpå våren..så kanskje jeg kan spørre han om vi skal kikke på ringer da...kanskje Vi får se om jeg tør.. det er jo tradisjonellt mannens oppgave. Litt gammeldags, men likevel...
*Miss Flua* Skrevet 3. april 2011 #9 Skrevet 3. april 2011 Ja jeg syns og det er lenge å vente til 29 februar, men nå har jeg tenkt på det i et par, tre år..så da er ikke under ett år SÅ lenge hehe ;D Enig i at det egentlig er mannens oppgave.. Og det syns samboeren min også. Men asså, når det tar så heftig lang tid så tar jeg heller saken i egne hender hehe
Vår-tur-snart? Skrevet 3. april 2011 Forfatter #10 Skrevet 3. april 2011 Lurer litt på hva de venter på jeg egentlig.. det rette øyeblikket...? Hm. KOMMER det rette øyeblikket da? Jeg tenker mer at han må LAGE det rette øyeblikket jeg Men, disse mannfolka er til tider treige altså XD At de ikke har fridd betyr mest sannsynlig ikke at de ikke vil, men menn har ofte så pokkers god tid hele tiden hehe! Syns dere som vurderer å fri og spesielt dere som gjør det er skikkelig tøffe
Vår-tur-snart? Skrevet 3. april 2011 Forfatter #11 Skrevet 3. april 2011 ......dere som er JENTER og frir såklart
*Miss Flua* Skrevet 3. april 2011 #12 Skrevet 3. april 2011 Helt enig, Vår-tur-snart? ! De må jo se å LAGE det rette øyeblikket! Jeg var sikker på at min samboer kom til å fri da vi var i Thailand i fjor..jeg tenkte at der var det jo helt perfekt å gjøre det! Men neida..
Vår-tur-snart? Skrevet 3. april 2011 Forfatter #13 Skrevet 3. april 2011 Mmmhm... og jeg må ikke ha noe voldsomme greier heller bare han gjør det på en ordentlig og ærlig måte.. Det som var litt vittig var at før i dag slappet vi av i heimen og "3 bryllup" surret i bakgrunnen. Da spurte han "hvilken ringer liker du?" så det ga meg litt forventninger da. Skal bare se det går troll i ord for flere av oss Håper vi har ring på fing og spire i magen snart hele gjengen jenter!
nelliik m/blå & rosa Skrevet 3. april 2011 #14 Skrevet 3. april 2011 hehehe, må le litt her!! Jeg vil også ha ring på fingeren og gå opp et kirkegulv i hvit kjole Men det ser hvertfall ut til å vente på seg her altså...!!! For vi har vært sammen for ALLTID, jeg tuller ikke. Siden tiiidlig tenårene og jeg er fremdeles "bare" 24 år ung.. hehe. Vi har barn samme, hund, eier vårt eget hjem sammen, stasjonsvogn, hytte og det som hører med.. Blir alltid bedt sammen dit vi enn skal i stordager, bryllupp, familiemiddager osv. Vi er *ett* ) Vi er gift i praksis, men på papiret eller på fingeren er vi ikke det - å neida For min del tar jeg ikke det så tungt, for vi har vært sammen for alltid og skal være sammen for resten av livet også <3 Vi viser vår kjærlighet ved å dele livet sammen hver dag Men jeg håper selvfølgelig på en forlovelse og et bryllup i fremtiden - og det må være han som frir ) Hehe! Jeg ønsker meg en ring på fingeren ved neste fødsel Når enn det blir.. hehe. Neida Brylluppet kommer når tiden er inne for det <3 Men lykke til dere andre jenter ) Med både ring på fingeren og spire i magen
Jomfru-83 Skrevet 4. april 2011 #15 Skrevet 4. april 2011 Samme her... Venter og venter. Samme svar fra min sambo, "ja, vi skal gifte oss en gang". Vi har blitt enig om kirke og hvor selskapet skal være, hvordan brudefølget skal fraktes osv osv. Men hvor blir det av ringen?? Og i disse prøveperiodene med venting og usikkerhet om det er en liten spire i magen eller ikke... Av en eller annen grunn så kjenner jeg på kroppen at hvis jeg hadde en ring på fingeren som en prikk over i-en, så blir ikke ventetiden på barn så "tung" hvis dere skjønner. Men som alt annet må en vel bare smøre seg med tålmodighet, for jeg er oxo gammeldags :) Ha en fin og solfylt dag
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå