Gå til innhold

Når babyen på rundt 9 mnd våkner om morgenen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...står dere opp med de med en gang, steller de for dagen og gir frokost på kjøkkenet eller tar dere de med inn i deres seng litt?

Her gir vi flaske som start på dagen og gir den ofte i vår seng. Men er redd hun våkner tidlig og ikke vil sovne igjen fordi hun vil i vår seng. Erfaringer? Hun våkner veldig tidlig og er tydelig fortsatt trøtt, men klarer liksom ikke roe seg ned i egen seng igjen. Sovner ikke i ¨vår heller, men da er hun blid som en sol.

Videoannonse
Annonse
Gjest JuniGull10 og mange drømmer
Skrevet

Vår er 9,5 mnd og han våkner stort sett kl 07.00 om morgenen. Når han våkner så sier det bare "Pling! Lys våken!" i hodet hans, så det å ta med han inn i senga vil være en helt umulig. Han er alt for urolig til morgenkos! :-)

Jeg har ammet han om morgenen og da sitter jeg i en stol på rommet hans. Vi går på badet og steller han, og jeg får på meg noen klær, så spiser vi frokost sammen ca kl 07.30. Han får jo grøten om kvelden kl 18.00, så da er det jo 13,5 time siden han spiste forrige måltid.. Jeg drøyer ikke lenge med frokosten da.

Skrevet

Jenta mi på straks 11 mnd våkner gjerne rundt sju, da er det pupp og så tar jeg henne med inn i senga vår hvor vi synger og koser oss. Hun kravler mye over meg, er bl.a. kjempespennende med nattbordet hvor det er klokkeradio og noen leker/barnebøker. Hun ligger ikke akkurat i ro for å si det sånn, men siden det er mykt å falle kan vi herje endel...:-)

Vi pleier å stå opp for stell og grøt rundt halv ni - neste blund er kl elleve.

Dette har vært morgenrutinen vår siden juletider, og ikke blitt noe mer krav om å komme tidligere og tidligere inn til oss - har vært tidligst våken kl seks, alt før det er natta så da må hun pent sove litt til i egen seng...

Begynner å jobbe igjen om tre uker og pappaen overtar, så nyter disse koselige morgenstundene:-)

Skrevet

Min unge har pluteselig begynt å sove fra 19 til 9 den siste uka... :) Men normalt våkner hun 7. Hun får da flaske i senga hos meg. Er klokka før 7 får hun ikke komme inn i snega mi for da er det natten. Hvis hun gråter går jeg inn til henne og finner frem smokkene og forteller henne at det er natten og at hun må sove. Det gjør hun også. Har vært veldig konsekvent fra tidlig av.

Vi ligger i senga til ca 8 før vi står opp og steller oss på badet. Siden snuppa pleier å bæsje med en gang har jeg begynt å gi henne muligheten til å gjøre det på doen. Holder henne over doen og hun gjør sitt. :) Hun er bare 9mnd, men det funker like fint hver morgen. :) Etter dette får hun grøt og ny lur i 10.30-11 tiden...

Tips fra meg vil bli å være litt tøff i noen dager og ikke ta henne opp før kl 7. La henne ligge i sin seng og bare gå inn til henne om hun er helt hysterisk. Da kan du f.eks ta henne opp og roe henne ned (uten for mye snakk eller lys) før du legger henne tilbake i sin seng og sier f.eks det jeg sier... Tipper det tar 3-4 dagr før hun skjønner tegninga...

Skrevet

Tusen takk for fine svar og tilbakemeldinger :)

Skal prøve å la henne ligge og se hva som skjer. Idag sov hun til halv 8 helt av seg selv, LYKKE!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...