Gå til innhold

De lærer faktisk noe


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en datter som går i friluftsbarnehage. Som regel er hun ikke så meddelsom i forhold til hva de holder på med. Noen ganger har vi intrykk av at det stort sett er frilek og at det ikke skjer så mye, men så dukker det innimellom opp historier som viser det stikk motsatte. I dag morgs begynnte hun for eksempel å fortelle historien om Scott og Amundsens kappløp til sydpolen. Hun viste mye om hvordan valget av hunder og hester påvirket ekspedisjonen, hun viste hva slags klær de brukte og hvilken mat de spiste og til og med hvor viktig valg av riktig telttype var for at Amundsen vant kappløpet og overlevde.

Slike overaskelser dukker opp nå og da. Hun vet mye rart. Selv om jeg ikke får noen gode svar på hva de har drevet med når jeg henter henne om ettermidagen ser jeg ikke bort fra at de har gjort mye spennende. Slik er det kansje i mange andre barnhager også. Noen ganger kan vi lure på om det bare er en oppbevaringsanstalt men så viser det sag at det skjer mye mer enn vi har fått med oss i løpet av en dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...