Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gratulerer HH72! Bra at det er flere som lykkes blant "CFCene"!

Håpefull 38, skikkelig kjipt at du måtte avbryte forsøket. Du får kose deg på bursdagen din og feire med pump og prakt!

Pippi: lykke til med uttak! Det blir spennende å høre hvor mange egg du får.

Videoannonse
Annonse
Gjest Pippi9
Skrevet

Takk MissTaurus, det drøyer noen dager til med uttak. Telling og måling i dag viste 5 follikler 10-12 mm samt noen mindre som ikke ble registrert. Høyre eggstokk står for 90% av leveransen, det begynner visst å tømmes på venstre lager... Ny kontroll fredag. Tipper det blir uttak mandag eller tirsdag, så kanskje det blir samtidig med deg LA?

Skrevet

Da har jeg kommet hjem igjen etter en København tur, Tok ut 3 egg på tirsdag, og det ble insett av ett egg i dag ( Men den var av topp kvalitet sa de hos CFC). Da er det bare å slappe av og vente i 2 laaaaaange uker, og ha troa!! Ikke noe annet jeg kan gjøre nå. Håper at dette påske egget klorer seg fast.

Gratulerer HH72 med graviditet! Blir lett rørt når jeg leser om graviditeter. En god motivasjon er det i hvert fall.

Det er mulig....

Lykke til til dere andre som skal til CFC om kort tid. Jeg synes at det gikk veldig bra denne gangen. Det virket litt mere rolig der, og de tok seg god tid når det var uttak. Det ble en "behaglig"opplevelse i forhold til de forrige 2 ganger.

Skrevet

Takk for det, klar 39, og lykke til med rugingen! Håper også virkelig at de er i ferd med å skjerpe seg på CFC!

Skrevet

Gratulerer så mye HH72! Det var vel årets hyggeligste overraskelse, kan jeg tenke meg : )

Klar 39: Lykke til med rugingen videre. Nå er vi mange som heier på deg!

Pippi: Lykke til med UL.

Jeg har ikke mulighet til å begynne på fryseforsøk i neste uke, så nå håper jeg mensen holder seg borte i en uke til. Er litt rart det etter å ha vært utålmodig etter å komme i gang igjen i over en måned.

Skrevet

HH72: Gratulerer - det var en veldig hyggelig kontrabeskjed:-)

Jeg var på skanning i dag og hadde 2 follikler på 13 mm på hver side pluss noen mindre. CFC vil ha meg på en skanning igjen mandag. Så vet ikke om det blir uttak tirsdagen før da.

Pippi9: Tar kontakt når jeg vet om det blir tirsdagsuttak eller ikke.

Klar39: Godt å høre at det var roligere på CFC. Håper du får en fin rugetid - med en positiv test til slutt:-)

Håpefull38: Gratulerer med dagen! Håper det blir en herlig fest - og den siste på laaaaang tid.

LA

Gjest Pippi9
Skrevet

Hvor rolig det er på CFC varierer nok fra dag til dag..... i dag var det nemlig komplett kaos der nede ...... Jeg var tilsammen 3 timer hos gynekolog i dag hvorav 1,5 timer ventende på tilbakemelding fra dem på dato for uttak som blir mandag. Når gyn omsider fikk skjema tilbake med siste instruksjoner, så stod det Gonal-f og Orgalutran.... men jeg går på Menopur og Synarella. Altså helt feil! Gynekologen min kjenner CFC ganske så godt og ringte ned og snakket med Jan Blaabjerg og ga de en overhaling. Har tenkt å sende en klage jeg også. Man må jammen følge nøye med i timen selv!

Hadde forøvrig 6 follikler 13-17 mm, det blir derfor stimulering i morgen også før Ovitrelle på kvelden.

LA: det blir nok tidligst uttak på deg onsdag, hvis du skal på kontroll igjen mandag. Ovitrelle skal jo settes 36 timer før uttak.

Håpefull38: Er det i dag som er den store dagen? Gratulerer!!! :-)

Skrevet

Tusen takk Lykkeligalene og Pippi9! Dagen var på onsdag, da ble det kaker med fam. I går feiret jeg med fam og venner med skikkelig fest. Lammelår m/ tilbehør, kaker og mye god drikke:-) Veldig deilig med en fest og håper også det blir den siste på lenge. Det ble morgengry før de siste gikk hjem, men det var forventet. Godt å koble ut litt.

Men kroppen min skjønner jeg meg ikke på. Fikk mensen i går, 1 uke for tidlig(hvis det er mensen da). Blør veldig lite, så dette er langt unna normalen. Må vel ringe gyn i morgen for å høre om jeg kan komme på scanning så jeg får vite om jeg kan starte opp med medisiner.

Pippi og Lykkeligalene: Så flott med mange jevnstore follikler! Håper dere finer gullegget i en(eller 2) av dem:-)

Jeg ringer CFC selv etter gyn-besøk, og det er ikke ofte de ringer tilbake selv om de sier de skal gjøre det. Som oftes må jeg ringe dit på nytt etter noen timer for å høre hva jeg skal gjøre. Tror heller ikke helt de har kontroll med hva slags medisiner jeg bruker, for jeg må ofte korrigere dem.

Skrevet

Hei Håpefull38.... Gratulerer masse med vel overstått dag. Jeg fylte 40 i februar og syntes det var ganske sært... tenkte masse på dette med "40 år!!" uken før og har aldri hatt så mange vondter rundt omkring på kroppen :) Men det gikk over så snart dagen var unnagjort :D

Jeg skal på UL på tirsdag og dagene har i det siste sneglet seg av gårde. Rimelig spent ja, hvertfall siden jeg merker veldig lite til hele graviditeten. Så føler i grunnen at dette kan gå begge veier. Så det blir å gru-glede seg litt tror jeg nok .

Gjest Pippi9
Skrevet

Vel hjemme igjen etter uttak i dag; 6 egg. Det var hun nye legen som hadde uttaket, det gikk greit. Nevnte til Marianne (sjefsykepleieren) mens jeg lå der at det hadde vært litt tull med instruksjonene på fredag og svaret var: "Nåååh" ....punktum finale?!!- vet ikke om jeg gidder å bruke mer energi på det rotet. Siden jeg skal ha blastocystdyrking så er videre prosedyre nå at jeg skal ringe ned om morgenen onsdag og torsdag og høre hva som er status. Hvis alt går bra og det blir blastocyster blir det innsett på lørdag. Hvis de ikke ser så bra ut på morgenen onsdag eller torsdag, så må jeg hive meg rundt å reise ned samme dag. Blir spennende, regner ikke med at jeg må ned onsdag, det har alltid vært flere fint delte egg på dag 2 og to har til og med sett fine ut på dag 3 etter opptining - det hadde vært stas med blastcyster på lørdag!

Lykke til på ul Tingeling, kan hende alt er bra vet du selv om du ikke kjenner noe. Jeg har vært gravid en gang og merket ingenting bortsett fra ømme bryster og litt trøtt etterhvert.

Skrevet

Godt det gikk fint i dag Pippi9. Det blir spennende med fortsettelsen:-)

Jeg var ny ul i dag og her er det 5 store flotte egg: 19, 19, 22, 22 og 24. Måtte ta orgalutran i dag for å passe på eggene. Setter eggløsningssprøyte i kveld og har avtale med CFC onsdags morgen. Med innsett av egg fredag - hvis alt er bra. Jeg håper på det aller beste og tenker litt på om en eventuell fortssettelse kan være på en annen klinikk...

Krysser fingrene for deg Tingeling!

LA

Skrevet

Pippi9: lykke til med dyrking og etterhvert ruging. Blir spennende å se om du kan få inn blastocyster denne gangen.

LA: lykke til på onsdag og med innsett fredag. Håper det går bra på CFC denne gangen. Forstår godt at du vurderer evt. fortsettelse på annen klinikk.

Jeg har vært på UL i dag. Det første hun lurte på "ja, hva har skjedd?". Ingenting sa jeg da. Så tok hun en UL og der var det en stor fostersekk med et fint foster inni. 28 mm CRL. I forhold til gyn sin skala skulle det vært 31 mm, men det var ikke noe å snakke om de få mm som måtte "mangle". "Dette hadde jeg ikke trodd" sa gyn. Hun sa hun hadde vært ganske overbevist sist om at dette ikke kom til å bli noe av. Så fikk jeg med meg et bilde og har gitt fosteret kallenavnet teddy foreløpig for det ligner på en teddybjørn. :D Når jeg så bildet på skjermen kjente jeg at det endelig kom en reaksjon i kroppen min. Og jeg ble så glad så glad og når jeg ringte venninnen min og fortalte dette så ble hun også så glad så glad. Og så grein vi litt begge to, sjøl om ingen av oss er de store grinerene sånn ellers. Så i dag har vært en fin dag. :)

Skrevet

Grarulerer så mye tingeling! :D

Dette var virkelig hyggelig lesning. Kos deg videre med graviditeten! :)

Gjest Pippi9
Skrevet

Fantastisk Tingeling71! veldig hyggelige nyheter om teddy og mamma :-)

LA: de folliklene var jammen store, det lover godt. Lykke til i morgen! Skal du ha innsett på fredag? Laboranten sa til meg at fredag ikke var aktuell dag som innsett fordi de ikke satte tilbake da, men kanskje det hadde noe med blastocystdyrkingen å gjøre.

Skrevet

Gratulerer Tinegeling :-) Så utrolig bra! Nå får du nyte graviditeten, til og med uten noen plager. Dette skal nok gå bra.

Lykke til Pippi9 og LA med uttak og innsett de nærmeste dager.

Jeg har kommet på rugedag 5, og har ingen symptomer:-) Blir sliten av å kjenne etter, men en gjør det hele tiden alikevel. Prøver å være optimistisk, men det er vanskelig...

Få holde ut 9 dager til.

Skrevet

Fikk blødninger lørdag, ei uke for tidlig. Hadde kontakt på mail med min gyn som har permisjon og er i sitt hjemland. Hun mente det kunne være på grunn av avbrutt forsøk eller spotting før mens. Hun sa jeg burde få tatt en ultralyd før jeg begynte stimuleringen. Var til scanning i går, men gyn-vikaren tok motet helt fra meg. Har blødd veldig lite, og han fant en del store follikler, så det er nok ikke mensen. Han så på den svære muskelknuten min, og mente at dette ikke kom til å gå bra. Stilte store spørsmålstegn ved alt det gynekologen min og CFC hadde sagt. Kunne ikke skjønne hvordan de kunne si det. En graviditet kom mest sannsynlig til å ende med abort. Han sprøytet inn saltvann for å sjekke avgrensningene, og det gjorde kjempevondt! Han mente han ikke kunne se dem tydelig og at det var lite å gå på for et foster. Burde fått tatt hysteroskopi før neste forsøk..... Var inne der i nesten 1 time!!! Og alt var bare negativt. Begynte å grine da jeg kom hjem og tenkte over alt han sa. Sendte mail til min gyn som ville ha oppdateringer. Fikk et langt og utfyllende svar fra henne i dag om muskelknuten. Hun har også diskutert mitt tilfelle med sine ivf-kolleger i sitt hjemland og et par land til, og de har samme mening som henne og CFC om at jeg har gode sjanser for å lykkes. Ble litt roligere nå, og kjører i gang med forsøk nr. 6 når mensen kommer. Men håper det er en ny vikar når jeg skal tilbake igjen.

Pippi: 6 egg er jo kjempeflott. Håper du får noen fine blastocyster til opplegging!

Lykkeligalene: Det var store, flotte follikler! Lykke til med uttak i morgen. Synd jeg ikke er der nede nå slik at vi kunne ta en kaffe. Veldig hyggelig sist!

Tingeling: Så bra at alt er ok med lille Teddy:-) Jeg skjønner nå ikke at gynekologen din skulle være så overrasket over at det gikk bra.

Skrevet

.....og gratulerer med spiren, HH72!! Så bra det ble positivt likevel:-)

Gjest Pippi9
Skrevet

I morges var det 4 fine egg; 2x4-delt og 2x3-delt. So far so good! Er litt optimist nå og håper på et par blastocyster på lørdag :-)

Håpefull38: det var da et dramastisk besøk hos legen! Har ikke noe greie på hysteroskopi men kanskje det er lurt uansett før neste forsøk. Har du spurt CFC om hva de mener om det? Og er muskelknuten din stabil? Krysser fingrene for at den ikke er til bry :-) Fordi vi=du fortjener det!!

Skrevet

Her ble det 4 egg - store og modne. Jeg var litt bekymret for om jeg kom ned for sent. Men det gikk heldigvis bra. Egguttak er ikke noe særlig - får håpe det var siste gang!

Pippi9: Så bra med befruktning og deling! Jeg har avtale på cfc litt over kl 13 fredag. Si fra hvis du plutselig er der fredag og kan gå på cafe:-)

Så godt at du fikk se bebisen Tingeling!

Håpefull: Kommunikasjonsferdigheter er visst svært undervurdert i gynekologverden. Så bra at du fikk mailet med din faste gyn, så du ikke ble helt motløs.

LA

Skrevet

Her ble det 5 eggposer ut - og det ble 4 egg. Store og modne - jeg var litt bekymret for om de kom til å slippe før jeg kom meg til cfc. Egguttak er noe herk - håper dette var siste gangen!

Pippi9: Flott med befrukta og delte egg:) Si fra hvis du plutselig er i Køben fredag.

Herlig at du fikk se bebisen din Tingeling:)

Håpefull: kommunikasjonsferdigheter hos gynekologer er ikke en selvfølge. Så bra at du fikk mailet med din faste gyn og fikk motet tilbake.

LA

Skrevet

Ups - første innlegg så ut til å bli bortevekk - så jeg skrev et nytt:-) Jaja.

LA

Skrevet

Dette ser jo veldig bra ut, Pippi9 og Lykkeligalene. Synes det må være siste turen for oss nå! Nå fortjener vi å lykkes!!! Hadde vært moro om det hadde klaffet for oss samtidig slik at vi kan følge hverandre gjennom svangerskapet;-)

Pippi: Gynekologen min sier at i mitt tilfelle er ikke hysteroskopi aktuelt. Muskelknuten er så stor og siden den sitter gjennom og ikke på livmora, så går det ikke an å operere den bort. Hun mente at i mitt tilfelle ville de mest sannsynlig ta hele livmora, og klarer de å berge den, så blir arrene etter en operasjon så store at det ikke lar seg gjøre å gjennomføre et svangerskap. I tillegg må man vente flere mnd etter en slik operasjon før man kan prøve igjen, og det har ikke jeg tid til. Skjønte ikke helt det hun skrev i går, men kom plutselig på at hysteroskopi er en operasjon hvor de fjerner knuter eller livmora. Knuten har vært stabil siden jeg begynte med stimuleringer. Den har ikke vokst noen ting. Hun skrev også om eggkvalitet og at eggdonasjon er en mulighet, men hun mente at jeg har veldig fin FSH(eggreserver) og at jeg ikke skal vurdere det enda.

Hun er så grei med meg, og jeg er veldig glad for at jeg har henne som følger sånn opp. For jeg må si at jeg mistet motet ei stund etter det gynekologbesøket på mandag!

Skrevet

Måtte inn for å sjekke hvordan det gikk med deg, tingeling, så gode nyheter!!

Takk for gratulasjoner, forresten. Vanskelig å tro at det er noen der inne da jeg ikke har symptomer, men får vel bare være takknemlig for det og håpe at ul neste fredag bekrefter liv. Ønsker meg IKKE tilbake til CFC, de har ikke engang giddet å svare på klagen jeg sendte for over to uker siden.

Kjipt med muskelknuten, håpefull, håper du kan fortsett forsøkene likevel!

Lykke til dere som ruger eller skal ruge i nærmeste framtid!

Gjest Pippi9
Skrevet

De henger med fortsatt alle fire, i dag 2x8- delt og 2x6-delt. Så da reiser jeg ned på lørdag for tilbakesetting. Men må nok ringe ned og høre status i morgen tidlig også :-)

LA: det blir ingen kaffe i Køben men hva med et rugetreff i Oslo i neste uke?

Skrevet

Så bra Pippi. Hvor mange setter de inn da? Dette blir spennende videre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...