Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Håpefull38: Det er godt du har en gynekolog som tar så godt vare på deg. Jeg ville nok stolt på henne og CFC som nok har tatt en seriøs vurdering av dette. Og jeg vil jo tro at både gyn og CFC hadde gitt beskjed til deg dersom de ikke mente det var håp. CFC har jo bøttevis med erfaring på damer både med og uten muskelknuter.

Jeg vil jo gjerne ha flere å følge gjennom graviditeten så jeg heier på dere som ruger og får blastocyster og starter på nye forsøk. Heia, heia :)

Fortsetter under...

Pippi9: Så spennende med blastocyster, og bra det har utviklet seg så bra så langt. Det må jo love bra!

Her går jeg rundt som en hormonbombe! Hat en veldig opp og ned dag med masse drama! Måtte ringe en venninne etter jobb for å ta ett og få litt hjelp til en realitetsjekk. Var det virkelig så "dramatisk" alt sammen eller er jeg bare fru hormonell. Er snart ferdig med rugedag 7.

Jeg har en ukes ferie i neste uke, det var vel bra plannlagt. Kjenner at jeg trenger litt fri fra jobb og bare konsentrer med om meg selv.

Er postivt og negativt om hverandre :-(

Kommer gjerne etter tingeling71, Bare den siste uke går fort :-)

Da var jeg på plass i Oslo igjen med 2 påskeegg innabords. Jeg ble helt emosjonell når innsettet var over - 3. ivf og 12 forsøk totalt. Har refinansiert leiligheten og skrapt sammen det jeg har og klarer en 3-pack til. Men jeg er skikkelig lei nå. Men nå skal jeg skyve bort - nei, velge bort sånne tanker og fokusere på at jeg er heldig som har fått inn 2 fine egg:-)

Pippi9: Vi får finne en pinne som vi kan vagle oss opp på:-) Sender deg en pm:-)

God helg til alle prøvere, stikkere, rugere og gravide:-)

LA

Gjest Pippi9

Da er to blastocyster vel ombord - akkurat som jeg håpet på :-)

Det ble ikke noe assisted hatching siden skallet hadde blitt veldig tynt på blastocystene - visstnok normalt at det blir strukket ut når det vokser på innsiden. Jeg spurte hvorfor man da tar AH på dag 2 om skallet er tynnere på dag 5, men det var fordi man ikke vet om skallet blir tynt eller ei, i følge laboranten.

Ellers så vil jeg gi CFC litt ros i dag. Vichie akupunktøren er jo veldig hyggelig og det samme må jeg si om den beryktede nye kvinnelige legen. Jeg synes hun er både hyggelig, flink og informativ. Har hatt henne flere ganger nå, og har ikke opplevd noe negativ.

Bra du er klar for rugetreff LA, hva med Klar39 er du med? Andre i Oslo? Send meg pm.

Hjemme etter en uke på ferie og her var det hyggelig å oppdatere seg : )

Gratulerer så mye med graviditeten, tingeling! Megabra!

Du begynner å nærme deg testdag nå, Klar39 – Lykke til! Pippi9 og LA: lykke til med ruging.

Jeg gruer meg fælt til rugeperioden. For meg har den tiden vært det verste å gå igjennom alle åtte gangene etter at jeg har vært i DK. Men den tid den sorg. Først må jeg få mensen så jeg kan starte på medisineringen. Nå er det seks uker siden jeg tok cytotec abortpiller, hadde vært godt å komme i gang nå etterhvert. Sukk. Har satt livet på vent inntil jeg har fått unna dette siste forsøket. God uke til alle sammen her på tråden!

Annonse

Så bra at det ble 2 blastocyster på deg, Pippi9! Hun kvinnelige legen var veldig hyggelig da jeg snakket med henne på tlf om opplegg. Hun tok seg tid, i motsetning til Svend som har det veldig travelt når man skal snakke med han. Hun klarte derimot ikke å få eggene på plass og måtte hente Svend som klarte det på noen sekunder. Så jeg vet ikke om jeg vil ha henne til å ta ut siden det er litt komplisert i forhold til muskelknuten. Vet ikke hvor erfaren hun er med uttak gjennom magen heller.

Lykkeligalene: Nå må vi vel slippe å skrape sammen mere penger! Folk spør om jeg skal reise bort i sommerferien, men det kommer vel an på hva som skjer. Må si at jeg nå kunne tenke meg å reise andre plasser enn København. Har jo ikke råd til både ferie og Købenturer.

Skulle gjerne vært på rugetreff sammen med dere. Får satse på at vi blir gravide nå, så kan jeg ta meg en Oslo-tur og bli med på gravidetreff ;-)

Lykke til alle som ruger!

Jeg venter bare på at mensen skal komme. Håper den dukker opp i morgen tidlig, så får jeg kanskje brukt flybillettene jeg ombooket fra jeg skulle ned sist.

Gratulerer til dere som er blitt gravide!!! og lykke til alle rugere!

Spennende med blastocystert pippi fikk du noen på frys?

Ruger selv men prøver å "glemme" det litt denne gangen, med minst mulig stimuli i etterkant både av det ene og det andre.

Gjest Pippi9

Tusen takk for alle lykkeønskninger :-) er nå inne i tidsvinduet hvor blastocystene skal feste seg - spennende! Fikk ingen på frys, det falt fra et par stykker ca på dag 4. Det er normalt at godt over halvparten faller fra under dyrkingen. Men de som blir blastocyster har desto større sjanser - akkurat som Darwin fant ut: "survival of the fittest"

Heier på dere andre rugere også! Vi lader vel opp til et gedigent gravidetreff om en stund? ;-) inkludert utholdende nordlendinger Håpefull

Hei på dere. Lenge siden jeg har skrevet noe på denne tråden.

Pga lave AMH verdier og lang historie som low responder, ser det ut at det er eggdonasjon i en eller annen form som kan være siste utvei for meg. (Selv om jeg på scanning i dag faktisk hadde flere folikler på gang enn noen gang....vel vel det er vel ikke alt man skal forstå heller. ) Dermed er jeg iallfall ferdig hos CFC....med blandede følelser! Kommer nok til å lese og følge med dere her inne på tråden. Det gleder meg fortsatt å lese om andres oppturer :-)))

Ønsker dere rugere lykke til....krysser fingre XX

Gjest Pippi9

Tøft av deg Diddi37 å gå for ED! Har du valgt klinikk og donor? ønsker deg masse lykke til og håper du holder oss orientert på Donor egg/sæd debatten :-)

Selv ruger jeg i vei og klarer ikke la være å jakte på symptomer.... Har hatt litt svake murringer i magen og har fått veldig ømme pupper, men regner med at sistnevnte skyldes Utrogestanen (tømmer gamle lagre og går snart over til Crinone) Hvordan går det med dere andre rugere?

Gjest Pippi9

Tøft av deg Diddi37 å gå for ED! Har du valgt klinikk og donor? ønsker deg masse lykke til og håper du holder oss orientert på Donor egg/sæd debatten :-)

Selv ruger jeg i vei og klarer ikke la være å jakte på symptomer.... Har hatt litt svake murringer i magen og har fått veldig ømme pupper, men regner med at sistnevnte skyldes Utrogestanen (tømmer gamle lagre og går snart over til Crinone) Hvordan går det med dere andre rugere?

CFC har en spørreundersøkelse på hjemmesiden om hva man er fornøyd med/ikke fornøyd med på klinikken. Oppfordrer alle til å svare på den. Den var litt merkelig og nok ikke helt gjennomtenkt, men man får ihvertfall sagt det man vil i en rubrikk hvor man kan skrive kommentarer. Så jeg har sagt fra hva jeg synes de kan forbedre!

Skjer ikke noe her neda. Går enda og venter på mensen selv om CFC mente det ikke var sikkert at egget var der hvis jeg skulle ta ut 25. april. Gyn sa også 21. april at jeg snart fikk eggløsning. Det er nå 2.5 uker siden. Får nok ikke brukt billetten som jeg ombooket. Men håper den dukker opp snart, at det ikke var den som kom for 2 uker siden da jeg hadde de små blødningene. Det har kjentes ut i mange dager som om den er på vei.

Så bra at du går for eggdonasjon nå da, Diddi!

Annonse

Gjest Pippi9

Veldig bra at de gjør en spørreundersøkelse - men det er jo komplett umulig å kunne gi noen entydige svar der! Jeg ga opp, syntes det ble helt bingo. Herregud - spørreundersøkelsen er jo nesten er parodi - tydeligvis laget med gode intensjoner men i full fart... som så mye annet hos CFC. Kan litt om spørreundersøkelser og kan ikke fatte at denne tilfredsstiller kravene til validitet spørsmål/svar osv.

Litt grinete i dag, siden jeg har sniktestet negativt.... fortsatt litt tidlig men har mistet troa.

Helt enig med dere angående spørreundersøkelsen. Selv en som ikke jobber med dette til vanlig, kan lage en bedre undersøkelse enn dette.

Jeg skrev noe under kommentarer. Får håpe de tar noe av det til etterretning.

Pippi9; du får holde motet oppe inntil testdag. Håper virkelig at det går veien nå!

Håpefull 38; så kjedelig at mensen ikke kommer når man ønsker det!

Jeg startet opp med sprøyter i går. Når man har prøvd så mange ganger med negativt resultat, er det vanskelig å tro at det går rette veien, men prøver så godt jeg kan.

Pippi da! Det er jo altfor tidlig! Mener jeg har lest i Nylander sin bok at det er ytterst få som kan teste positivt etter så kort tid.

Spørreundersøkelsen var virkelig facinerende. Jeg svarte på den slik at jeg fikk skrevet inn i kommentarfeltet sånn som noen av dere handre har gjort.

Lykke til MissTaurus:-) Flott at du mobiliserer på tro!

Jeg kjenner og kjenner - men vet jammen ikke helt hva. Har hatt murringer i magen - og nå som jeg vet hvordan cyster som sprekker og infeksjon i livmoren kjennes ut - kan jeg slå fast at det ikke er det. Så optimismen får påfyll. Syns brystene har blitt mer ømme de siste dagene. Dette blir spennende! 5 dager igjen til testdato!

LA

Gjest Pippi9

Det er ikke så tidlig. Er 12 dager etter uttak i dag eller rugedag 11 om jeg hadde satt tilbake etter de vanlige to dagene. Embryoene fester seg på akkurat samme tidspunkt selv om man setter tilbake på dag 2 eller 5. Jeg spurte legen ved innsett når de festet seg og hun sa om 1-3 dager, dvs. 5-7 dager siden. Skjønner ikke hvorfor jeg fikk testdato så sent, virker som de by-default tar 14 dager etter tilbakesetting uansett hvilken dag man er på. Jeg burde ha testdag før deg LA ikke etter. Uansett får prøve å holde motet oppe noen dager til, anser offisiell testdato som onsdag (2 uker etter at eggene var 4-delte)

Da ha TR ankommet :-( og da har avsluttet forsøket offisielt.

Har bestemt meg for å prøve IVF i hvert fall en gang til.

Det blir ved neste syklus, slutten av juni eller begynnelse av juli.

Ringer til CFC om noen dager for å få et nytt opplegg. Trenger litt pause.

Da vet jeg i hvert fall hva jeg skal gjøre i min sommerferie, være ruger.

Synes det er ok, vil ikke gi opp enda :-). Bedre lykke neste gang.

Lykke til med testing Pippi og LA :-) Krysser alt jeg har!

Ha en fin 17. mai alle sammen! :-)

Det var trist at det ikke gikk denne gangen Klar39!

Takk for lykkeønskninger - håper det blir 2012-bebiser på oss alle:)

Pippi9: Håper du har litt mer tro nå - husk at det er noen som tester positivt først en uke etter ikm.

LA

Jeg følger spent med på dere her inne. Trist at det ikke gikk denne gangen Klar39. Krysser fingre for dere som skal teste i disse dager.

I går var jeg til glykosebelastning for å sjekke om jeg er i faresonen for svangerskapsdiabetes. Jeg har ganske høy BMI, men samtidig må jeg jo si at jeg fatter ikke at helsepersonell ikke ser an folk litt mer enn å regne ut BMI. Jeg har litt mye rundt magen ja, men feit? Nei. Var og snakket med en personlig trener hin dagen og hun syntes ikke jeg så ille ut, men jeg får hvertfall hjelp av henne til å ikke gå opp for mye i løpet av svangerskapet. Anyway, jeg er frisk som en fisk og blodsukkeret oppfører seg som det skal.

Neste uke er jeg innkalt til duotest som ledd i fosterdiagnostikken. Merker jeg er litt spent på den, men har tro på at det skal gå bra det også. Bare jeg får den unnagjort så kan jeg begynne å glede meg ordentlig og begynne å kjøpe inn diverse ting og tang.

Hittil har jeg hatt det enkelt synes jeg. Føler jeg blir godt fulgt opp. Ingen kvalme eller andre plager. Ingen blødninger. Så egentlig er det litt uvirkelig at det er noen inni der. Sånn sett blir det fint å se på UL igjen neste uke.

Lykke til videre alle dere på denne tråden.

Gjest Pippi9

Nå er jeg bare super lei meg og veldig motløs - skal dette aldri gå?! '-( Jeg har satt tilbake 13 embryo det siste året men ingenting fester seg, selv om eggene er flotte, får gode score, overlever opptining og blir til blastocyster.... Vet virkelig ikke om det er noen vits å forsøke igjen, det virker meningsløst. Som om jeg blir dobbelt straffet for den forbaskede aborten for et par år siden...livet er kjipt akkurat nå

Pippi , så kjipt at det ikke gikk denne gangen heller. Jeg føler virkelig med deg.

Jeg er stort sett i samme situasjon som deg; eggene er fine, men de vil altså ikke feste seg. Jeg vet ikke om det er så mye mer å gjøre, har jo fått både progesteronstøtte og medrol. Hvis du får råd om et annet opplegg, så får du utveksle informasjon.

stor trøstklem fra meg også!

Kjenner igjen tankene rundt straff for en abort. Den tanken har jeg tenkt mange ganger. Men det var et valg som ble gjort da på de premissene som var i den situasjonen.

Skjønner at du blir motløs og lei etter alle forsøkene. Vanskelig å finne ord for vi her inne vet alle hvor vanskelig dette kan være. Du får la skuffelsen legge seg og be om råd fra de som vet best og ta en avgjørelse ut fra det. Ønsker deg alt godt uansett.

God klem fra meg til deg.

Hei

Er det noen av dere som har reist til Norge etter uttak og så reist tilbake til Køben for innsett?

Er egentlig veldig lei av Køben. Lurer på om jeg skal reise tilbake for å jobbe en dag, og så returnere. Sikkert en dum idé siden formen etter uttak kan være usikker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...