Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Klar39: Kafe`er jeg bestandig med på! Jeg tok en sjanse og bestilte billett nedover. Måtte gjøre det for å komme meg ned. Har ikke bestilt retur, venter med det til jeg vet når jeg skal ha uttak.

Isola: Spør Lindenberg. Det er ikke sikkert han har samme mening. Det har de i hvertfall ikke når det gjelder antall egg som skal settes inn. Blåbjerg mente jeg ikke skulle sette inn mer enn 2. Neste gang sa Svend at han ville jeg skulle ha 3 inn. Nå var det han som bestemte ,sa han. Mener jeg har lest på Spørg legen at man ikke trenger å vente en syklus. Mener han også sa det til meg. Men gynekologen min ville jeg skulle vente en mnd ekstra til blødningene var normale igjen, men også fordi jeg hadde jernmangelanemi.

Fortsetter under...

Takk for tilbakemelding, jenter. :)

Min gyn mente jeg kunne starte igjen på første syklus (mens), så jeg ble litt overrrasket og skuffet over svaret fra Blaabjerg. Kanskje jeg skal legge inn et spm på Spørg lægen og se hva Svend svarer. Jeg vil jo gjerne igang igjen så snart som mulig. Venting er pyton.

Masse lykke til med påsketuren deres, Håpefull og Klar39. Måtte påskeharen bringe lykke. :)

Jeg tolker Svends svar likt som Blaabjergs - at jeg skal stå over en mens/syklus før oppstart. Eller hva sier dere?

-------------------

IVF etter MA Af Anonym , 14-04-2011 23:45:31

Hei. Jeg ble gravid etter IVF-behandling hos dere i februar, men det endte desverre i en MA oppdaget i uke 8. Jeg lurer på hvornår jeg kan starte behandling igjen? Kan jeg starte på første syklus/mens?

svend lindenberg: (15-04-2011 08:58:59)

ja du kan starte med det samme efter en menstruation

Det høres ut som du må vente til neste mens, Isola.

Jeg snakket med Svend kl 08 i dag. Ikke noe hyggelig samtale. Ble ganske forbaska. Han lurte på hva han kunne gjøre for meg. Jeg svarte at han skulle ringe meg i går. Ja, hva kan jeg hjelpe med, svarte han. Forklarte han at hun kvinnelige legen hadde sagt at jeg burde prøve menopur, men at jeg hadde lest i bruksanvisningen til menopur at jeg ikke kunne bruke det pga myom på livmora. Og sa at jeg hadde skrevet mail til han og spurt om det stemte, og han hadde sagt at jeg ikke kunne bruke det. At jeg nå satt med medisiner til 4.000 som jeg ikke kunne bruke. Han svarte da: Det har jeg ALDRI sagt! Jeg sa på nytt at jeg hadde spurt han i en mail og han hadde svart at det ikke passet for meg. Han svarte da at det var likegyldig om jeg brukte menopur eller gonal-f i forhold til muskelknuten. Den vokser uansett pga hormonene, og det som står om det i bruksanvisningen til menopur er SLUDDER! Begynte å snakke noe om at man måtte følge opplegget til legene og at noen mikset sammen en masse selv. Skjønte ikke hva han mente og hvorfor han sa det. Jeg hadde jo fulgt det de sa, men man må jo sette spørsmålstegn når det står at man ikke skulle bruke det stoffet da. I tillegg fikk jeg det jo bekreftet svart på hvitt av han. Når jeg spør i mailen: .......Kan ikke jeg bruke menopur da? Og svaret fra han var kort: Nej, det passer ikke dig. Er det til å misforstå? Han virket irritert og sur på tlf. På onsdag var han kjempehyggelig og pratet sakte og veldig tydelig. I dag fikk jeg ikke med meg alt han sa. I tillegg sa han at jeg måtte bruke tlf.nr til klinikken og ikke det jeg hadde ringt på. Han skulle være borte 8 dager. Fikk da beskjed hos han i går om å bruke det nr, og når han ikke ringer tilbake som han har sagt, så bruker jeg det nr for å få tak i han direkte. Tror ikke han var på jobb. Tror han måtte ha en dårlig dag.

Vært på scanning i dag og alt var tipp topp. Har nå tatt første dose menopur, så nå får det nå bare være det samme. Men jeg likte ikke den behandlingen der!! Har lyst til å ta med meg utskriftene fra mailen og vise han hva han sa og si til han at jeg ikke var fornøyd med den tlf.samtalen. Regner med han er tilbake til jeg kommer ned.

Dette kan du da ikke finne deg i , Håpefull38. Hvis han har skrevet det til deg i en mail, så har du det jo svart på hvitt. blir for dumt å nekte på noe han selv har skrevet.

Hovedforskjellen på Menopur og Gonal-f er vel at Menopur inneholder LH-hormonet. Begge inneholder fsh. så hvis det er fsh som påvirker muskelknuten, skulle man jo tro det blir likt ja. Har du lagt merke til om det står noe i pakningsvedlegget på gonal om dette?

Ja, han ble nok irritert over å bli forstyrret i fritiden. men det er hans egen feil at han ikke har ringt deg, så det får han da virkelig regne med.

Hvis det skulle bli noe mer tull, syns jeg du kan ta med deg utskrift av mailen og vise til det han sa der ja. Ellers kan det hende det er like greit å la det ligge, bare fokusere på behandlingen. Nå har han iallefall sagt klart og tydelig at du likevel kan bruke menopur. Denne skal jo gi litt bedre kvalitet på eggene pga LH, så vi får håpe det går greit for deg på tross av knuten. Lykke til!

Håpefull38: Jeg synes ikke du bør ta med mailen ned til København når du skal ha uttak. Det vil kan hende lage en del forstyrrelse rundt deg når du strengt tatt har andre ting å tenke på - sørg for at dagene i Køben blir gode. Det du heller kan gjøre er å svare på mailen fra Svend og henvise til siste telefonsamtale og vise til vedlagte mail-kommunikasjon. Da har du likevel vist at du ikke lyver for han.

Jeg sendte en liten "klage" på min behandling sist jeg var der nede. Nevnte også at jeg syntes de kunne sette av 1 - 2 ekstra minutter pr. pasient/kunde for å kunne svar på spørsmål og at siden single damer fra Norge betaler absolutt alt selv så bør legene ved CFC ha forståelse for at man ønsker å sikre seg at behandlingen man får er riktig for den enkelte. Fikk svar fra Blaabjerg i dag der han beklager behandlingen jeg fikk og at de hele tiden prøver å forbedre seg. Så får vi bare håpe på at de faktisk gjør noe med de klagene de får inn. Vi er kunder som betaler nærmere 20 000 for behandling og da bør man også greie å gi skikkelig service.

Lykke til dere som skal nedover i påsken.

Annonse

Ja, jeg har kommet frem til samme konklusjon. Jeg var rimelig forbaska på Svend. Syntes han var veldig arrogant. Hadde tenkt jeg skulle sende en mail og forklare hvordan jeg opplevde samtalen og så fikk han samtidig se hva han hadde svart meg på mailen. Men han er vel ikke tilbake på CFC før neste helg, og da husker han sikkert ingen ting av dette heller. Sender jeg den nå, blir den vel bare liggende og han får ikke sett den siden det er andre der som leser den først. Så jeg vet ikke... Er vel dårlig på å ta til seg kritikk, ser ut som Jan takler det bedre siden han har beklaget behandlingen du fikk, Tingeling.

Er det noen her som har prøvd healere eller personer med spesielle evner i forbindelse med forsøk på å få barn? Har fått nr til en healer som har hjulpet foreldrene til ei venninne(med andre problemer- de har blitt friske begge 2), og er ikke sikker på om jeg skal prøve dette. Hva ville dere gjort?

Gjest Pippi9

Tror Hege72 har pause frem til sommeren fordi hun hadde snakket med en synsk person som mente det var et fruktbart tidspunkt.Selv har jeg ikke noe tro på sånt, men hvem vet - tro kan flytte fjell :-)

Her er livet som junkie igang igjen, første skudd i dag.... Har hatt litt hetetokter av sprayen de siste dagene - sånn er livet i "overgangsalderen" :-/

Håpefull: Jeg har heller ikke noe tro på sånt, men som pippi sier - tro kan flytte fjell. Jeg tror at jeg i din situasjon ville tvilt meg frem til enten ja eller nei.... ikke mye til hjelp for deg, men magefølelsen er ofte til god hjelp.

Pippi: "junkie" - det va jo et godt navn på det :)

Da ble det neg test på meg :-(, Skuffa, men samtidig hadde det vært en sensasjon om jeg klarte det på første IVF med mine elendige hormonverdier. Tar en måned pause og så vurderer jeg om jeg orker tilbake til CFC eller prøver en annen klinikk. Ikke fått svar på klage jeg sendte for 1,5 uke siden, som gjaldt en udyktig og usympatisk lege jeg hadde under innsetting.

Lykke til til de som skal teste snart!

Har forøvrig ingen tro på healere selv, men derimot bruker jeg akupunktur :-)

Gjest Pippi9

Synd at det ikke ble positivt resultat HH72! Jeg har også vært inne på tanken om å bytte klinikk, til Trianglen, men det har ikke blitt noe...blir litt ekstra bryderi. Skuffende at du ikke får svar på klagen din.

Vet ikke om alle er klar over at man skal ha full blære ved tilbakesetting av egg. Jeg visste det iallefall ikke før andre gangen, og det er litt variabelt hvor flinke de er i resepsjonen til å påminne pasientene om dette. De fleste tar jo gjerne et toalettbesøk før man skal inn, og ved uttak er det jo tom blære som gjelder. En av sykepleierne fortalte meg at det gjør det lettere å finne veien inn til livmora med ultralyd når blæren er full. Så sist gang var jeg relativt tissetrengt ved innsetting og de var strålende fornøyd :-)

Annonse

Hehe:-) Jeg visste det ikke de første gangene jeg var der, men de sa det en gang senere. Jeg hadde tisset før akupunkturen, men holdt på å dø før jeg var klar til innsett. Visste ikke hvordan jeg skulle klare å skreve når man må så forferdelig på do! Måtte bare hive på meg klærne og springe rett på do! Forrige gang fikk jeg beskjed om at jeg ikke fikk tisse, å joda det skal jeg, sa jeg til hun i resepsjonen. Måtte bare si til henne at når jeg er ferdig med akupunkturen, så er blæra mi full igjen, for jeg må tisse hele tiden og jeg kan tisse på kommando! Hun bare lo. Og jeg var selvfølgelig veldig tissetrengt etterpå!

Så synd det ble negativt HH72! Dårlig at du ikke har fått svar på klagen din. Sikkert Lindenberg som har lest den, han ble sikkert irritert slik han ble da jeg klagde. Kanskje han tar alt personlig. Jan virker nå som en rettferdig kar.

Har ikke tatt kontakt med healeren. Tenker litt på hva han skal heale. Må jo kanskje være forholdene i livmora i såfall. Lurte på om jeg skulle sende han ei melding i morgen og forklare og høre med han om det er noe han kan hjelpe meg med. Så får jeg heller ringe etterpå hvis han kan hjelpe. Har googlet han, og han er faktisk healeren til Morten Harket!

Har vært på scanning i dag(dag 9), og gynekologvikaren var en meget hyggelig mann! Men ting gikk ikke helt som det skulle. Hadde mange follikler denne gang, men en av dem var så mye større enn de andre at CFC ville ha meg nedover til uttak på lørdags morgen. Det hadde da blitt bare ett egg( V= 1 på 18, 1 på 12, 1 på 9 og 3 under 6mm. H= 6-7 stk fra 3-5 mm) Bestilte billetter for ei uke siden pga påska og lite billetter ledige, og da skulle jeg ha vært der lørdag ettermiddag. Kunne forandret billettene, reist til Bodø i dag, overnattet der og videre i morgen for et par tusen ekstra. Men jeg synes det ble for risikabelt å satse et forsøk på det ene egget. Det kan jo være gullegget, men hvis det ikke blir befruktet, så har jeg brukt forsøket. Så valgte til slutt etter et par timers overveielse å avlyse forsøket. Er forbaska og skuffet etter nok en nedtur. Var så klar for å dra nedover. Håper det de vokser jevnt neste mnd! Nå blir det 40 års-fest til neste helg, og da blir det ikke bare brus som jeg skulle drikke! Hadde lurt på hva slags unnskyldninger jeg skulle finne på, men nå skal jeg ta den helt ut!!! Kjenner jeg trenger det:-)

God Påske:-)

Gjest Pippi9

Så dumt da, men skjønner jo at du ikke vil kaste bort et forsøk, spesielt siden reisen blir vanskelig også. Det positive er jo at du kan feire 40-årsdagen med brask og bram! Og så kommer du sterkere tilbake - virker som Menopur har hatt bra effekt på kvantiteten i alle fall :-)

God påske!

Så synd da Håpefull38, skjedelig med avbrud forsøk :-(. Men det er nok bedre å vente til neste måned og ikke ta sjansen nå på en bom tur til København. Synd for meg, for jeg trodde jeg skulle få litt selskap på Cafe av deg i København.

Jeg er på dag 9 i dag, og scanning sier 5 egg: 1x 16, 2x 15 og2x14. Detter virker som beste forsøket så langt. Venter nå på telefon fra CFC for å høre om når jeg skal ta eggløsningssprøyte. Tror det blir tur til mandag.. Så far so good !!

God påske!

Det er leit at det ble negativt på deg, HH72. Blir litt satt ut nesten hver gang jeg leser om negative tester hos folk jeg følger, vet så alt for godt hvor slitsomt dette er psykisk.

Tingeling: Hvordan går det med deg? Håper påskedagene har gått fort, er fryktelig å gå sånn å vente på UL. Har du muligheten til å ta en privat UL før 3. mai? Uansett, masse lykke til!

Isola71: Jeg tolker svaret fra Svend slik at du kan starte opp i første mens, men kanskje jeg leser inn ønskesvaret mitt i svaret hans… Hm. Jeg har fått resepter og sånn skjema som viser medisinregimet ifm oppstart når mensen kommer, så er fremdeles litt forvirret.

Håpefull: Skitt med avbrudd, men høres ut som en klok avgjørelse. Håper feiringen ble bra da : )

Klar 39: Reiser du i dag? Masse lykke til der nede. Du får tråkke opp gode spor til oss som kommer etter!

A+C?, det var søtt av deg;.). Håper du er i gang snart!

Tingeling: lurer også på hvordan det går med spiren?

Håpefull: høres kjipt ut med avbrutt forsøk! Håper du får det til neste gang!

Lykke til dere andre som er i farta nå, evt snart skal teste!

Forresten: hvor lenge har dere venta på mensen etter avslutta Crinone? Jeg venter og venter....

Hei hei.

Joda, her går det greit. Er hvertfall ikke spor etter blod, men heller ingen gravide symptomer. Bortsett fra at det ikke kommer noe blod da selvsagt... hehe.

Jeg tar hele greien med så stormende ro at jeg lurer på om jeg bør bli bekymret for meg selv!? Ikke mye reaksjoner å spore i denne kroppen. Så påsken har jeg brukt på å rydde og vaske hus, gå turer og ellers daffe ganske mye. Selvsagt ligger graviditeten å lurer i bakhodet hele tiden. Er litt spent på om det har vokst seg til inni der, men venter like godt til 3. mai og stresser ikke med noe privat UL før det. I går var jeg sikker på at dette var en MA, men det var etter at jeg hadde vært inne på "1.trimester" og lest. Mange overbekymrede damer der gitt. Men jeg har liksom ikke fått noen store "oj jeg er gravid følelser". Ikke når jeg endelig testet positivt, ikke når jeg så hjertet slå. Det må snart komme noe vel! Det var et kjapt glede-seg-blaff en dag, men det er alt. En venninne som har fulgt meg i dette mener det er fordi det har skjedd så mye og jeg har strevd så lenge og hatt så mange skuffelser og nederlag.

Har lite matlyst da, det er jo ikke helt bra. Er ikke kvalm eller noe, men spiser alt for lite fordi jeg ikke har noe lyst på mat. Matlei, rett og slett.

Men ellers har jeg det fin-fint og håper dere andre kommer etter snart :)

Hei alle sammen!

Tingeling: jeg syns du er sterk og tøff og jeg støtter deg i din innfallsvinkel til måten du håndterer dette. Krysser alt jeg har for deg på at 3.mai gir et godt svar. Vi kommer mer enn gjerne etter deg med voksende mager:-)

Pippi: Hvordan går det med deg nå? Når skal du telle og måle påskeeggene? Blir det tur samtidig for oss?

Håpefull38: Kjipt med utsetting - men bruk pausen til en herlig 40-årsfeiring og så kommer du sterkt tilbake:-)

Jeg skal på ul fredag - er da på dag 9 med hormoner. Håper påskeeggene er jevne i størrelse og superbe på kvalitet! Både uttak nr 1 og 2 var på dag 13 - så jeg driver og lukter på billetter 3.mai - men har gamlet litt vel mye med flybilletter tidligere - så skal prøve å holde meg.

Og til alle andre på tråden vår: Hell&lykke:-) Nå satser vi på et skikkelig rush av positive tester!

LA

Da er jeg litt i sjokk. Testet jo negativt forrige uke og sluttet med Crinone. Imidlertid dukket ikke mensen opp, og samtidig begynte jeg å kjenne all verdens symptomer. Mest sannsynlig innbilning!?

Men-i går fikk jeg somla meg til å ta en ny test som var helt klart positiv!!!!!!!!! Blodprøve i dag var også udiskutabel positiv, heller høy HCG enn lav.

Så nå kjenner jeg mer og mer av de "innbilte" symptomene, og koser meg med det foreløpig. Ingen tvil om at jeg er gravid(har jo vært det før og det er utrolig likt). Skal være 5 uker i morgen, så kan vel ta ul om et par uker.

Krysser fingrene for at alt holder seg der det skal! Da må hun fomledama ha plassert ting på riktig plass likevel.

Krysser fingrene for dere som snart skal teste også.

Termin blir vel i romjula :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...