Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Pippi9
Skrevet

Det var trist å høre Isola71. Mye som skal klaffe - bedre lykke på neste forsøk :-)

Gratulerer med tvillinger Minesmå - dobbel klaff på deg :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så trist med MA, isola! Stå på videre! Har ingen erfaring med MA selv, men hører noen må bruke litt tid på å få syklusen i gang igjen.

Da har jeg forøvrig sendt inn klage til Lindenberg på hun håpløse kvinnelige legen, oppfordrer alle andre med neg opplevelse til å gjøre det samme!! Kanskje hun finner seg en annen jobb med flere klager. Jeg har iallfall bedt om å slippe å ha noe med henne å gjøre hvis jeg må tilbake til CFC.

Da er det å ruge videre, prøve å glemme siste møte med CFC

Skrevet

Huff, så trist at det ble MA på deg Isola! Har hatt SA selv. Hadde 1 dag opphold innimellom blødningene, så kom mensen. Blødde totalt i 6 uker. Ved den mensen var blødningene like ille som selve aborten. Fikk jernmangelanemi og måtte gå på sterke jerntabletter i 3 mnd før det var normalt igjen. Hadde en mens til før jeg startet opp igjen. Viktig at jernlagrene er ok før man starter på igjen. Kjente veldig på kroppen at jeg hadde så lavt jern. Håper du kommer deg raskt i gang igjen.

Lykkeligalene: Jeg fikk også infeksjon ei uke etter aborten. Var forferdelig slapp og svimmel, litt varm. Ringte legen min og fikk komme ned å ta blodprosent og crp. CRP var alt for høy. Fikk en kraftig antibiotikakur.

Tingeling: Gratulerer så mye med graviditeten! Så bra at det klaffet på 1. ivf! Blir spennende på ul på tirsdag.

Minesmå: Gratulerer med 2 små peanøtter:-) Mange som venter tvillinger nå!

HH72: Så bra at du har sendt inn klage! Du må la oss få høre når du får svar. Er det noen som vet hva hun legen het? Jeg har også tenkt å si fra om at jeg ikke vil ha henne ved neste forsøk. Hun rotet rundt inni meg også, og fikk ikke eggene på plass. Lindenberg måtte gjøre det, og det gjorde han uten noen probemer. Det blir 6,ivf nå, så da skal ingen uerfaren inn å rote!!

Skrevet

Takk for gratulasjoner, det er helt fantastisk å tenke på at det er to stk der inne. Skal på ny ultralyd på fredag, veldig spent på det.

Så kjipt med MA, Isola. Så trist det skal ende sånn etter lykken over positiv test. Håper du kommer deg kjapt og greit.

Kan det hende hun heter Erica? Synes jeg husker hun het det hun som satte inn egg hos meg. Nå er jo jeg veldig fornøyd da, det ble jo virkelig full klaff denne gangen! Synes hun var veldig hyggelig og forsiktig også (kanskje det ikke er samme?).. Det er ihverfall eneste kvinnelige legen jeg har sett der.

Skrevet

Uffameg Isola - det var leit!

Minesmå - jeg tror vi hadde samme lege på innsett 21.02.11, hun heter Astrid. Hun hadde uttak på meg første forsøk og presenterte seg ikke. Så når jeg fikk henne igjen på innsett på runde 2, stoppet jeg henne og holdt fram hånda til hilsen og presenterte meg selv og med så spørrende på henne. Da kom det.

Jeg får muligens litt trøbbel med helligdager og stengt på legekontoret i påsken. Ser ut som jeg får mensen tirsdag eller onsdag før skjærtorsdag. Må jeg til ul etter å ha fått mensen? Eller kan jeg ta en når det nærmer seg? Skulle vel tro at eventuelle cyster eller egg som skulle finne på å bli igjen etter eggløsning, er borte. Jeg avbrøt pga infeksjon etter 5 dager med hormoner - så det er jo greit å få sjekket ut forholdene down there.

Håper på Købentur i starten av mai - er det noen av dere andre som er på farten til København på den tida?

LA

Skrevet

Åja, da er det nok jeg som roter litt. Prøvde å finne henne på nettsiden deres, der er det jo bilder av alle du kan møte på klinikken. Men kun en kvinnelig lege som het Susan, og hun var litt eldre en hun jeg møtte.

Før første ivf fikk jeg beskjed om å ta ultralyd på syklusdag 2-3, men ikke andre gangen, så da droppet jeg det.

Skrevet

Det var leit å lese at det gikk galt, Isola 71. Forstår på spørsmålet ditt at du vil prøve igjen. Godt at du klarer se fremover : )

Jeg har hatt to MA, en for et par år siden og en som jeg er ferdig med i disse dager. Første gangen ble det utskraping på sykehus. Da fikk jeg eggløsning ca en måned etter. Fikk eggløsning før jeg fikk mensen tilbake.

Denne MAen har jeg tatt aborttabletter og har småblødd/spottet i to uker nå. Legen sa jeg måtte belage meg på at det KUNNE gå tre-fire uker fra jeg var ferdig med MAen til jeg får mensen tilbake.

Gjest Pippi9
Skrevet

Hun nye unge legen (husker heller ikke noe navn) hadde en veldig grei og smertefri tilbakesetting av egg på meg på forrige forsøk. Så heldigvis er det ikke like ille for alle, men veldig viktig at dere som ikke hadde noen bra opplevelse sier i fra. Hun trenger sikkert litt tilbakemeldinger fra pasientene, og har forhåpentligvis forbedringspotensiale :-)

LA: Jeg forventer at det blir tur til Køben på meg de første dagene i mai. Jeg er godt i gang med nedreguleringen og skal til kontroll torsdag. Mensen kom i dag, men skal spraye i to uker for oppstart stimulering tror jeg (trenger ikke starte på dag 3 med lang protokoll). Mensen bør nok ha kommet før du kan scannes og starte stimulering.

Skrevet

Her venter og venter jeg på at mensen skal komme, og når man virkelig vil den skal komme i et bestemt tidsrom, så lar den vente på seg! Hadde håpet at den skulle komme i går, den kom ikke i dag og kommer den ikke i morgen ser det ut til at jeg må vente til neste syklus. At syklusen min bestandig skal treffe på disse forbaska helligdagene!!!(gode å ha når men, men ikke i denne prosessen). Kjenner jeg blir skikkelig sur hvis jeg nå må stå over igjen. Får jeg mensen i morgen blir siste scanning på onsdag i neste uke, dag 9,(hvis de har gyn på jobb på sykehuset da). Får evt ta siste scanning i Køben, for sånn som det ser ut nå har jeg bare en mulighet til å komme meg nedover, og det er på skjærtorsdag. Hvis det neda er ledige plasser. Går fly herfra en dag til i påska, men da går det ikke videre. Går fly fra en av de større flypl en dag til, men da går det ikke fly herfra. Så lett skal det ikke være! Er bare sååå klar for å komme i gang igjen!

LA: Hun hilste ikke på meg heller da hun skulle sette inn, og det reagerte jeg på. Synes det er vanlig folkeskikk, og med så mye penger og energi vi legger i dette synes jeg de kan ta seg tid til å opprette litt kontakt med oss.

Skrevet

Jeg har vært på UL i dag. Gyn kikket litt frem og tilbake og fant en eggpose, litt etter fant hun også noe inne i eggposen og det banket et hjerte inni der. Det som var litt problematisk var at hun målte embryoet til 5 mm. I dag er jeg 6+6 og embryoet burde målt ca. 10 mm. Så jeg fikk beskjed om at dette kan gå i grunnen begge veier, hvis jeg begynner å blø i løpet av påsken var det ikke nødvendig å sitte mange timer på legevakten sa gyn. Prøvde å spørre litt om hun hadde vært borti dette før og hun svarte veldig unnvikende at dette skjer og neon mister og at det kan være det vokser litt i rykk og napp. Mantraet er vel at man skal ikke gi helt opp så lenge det er liv inni der.

Uansett... ikke tvillinger altså. Det blir lange uker frem mot 3. mai, fikk ny time då for å sjekke hvordan det ligger an. Med mindre jeg får en SA før det selvsagt.

Skrevet

Bankende hjerte er godt nytt!

Tvi-tvi Tingeling! Vi trenger deg i mål:-)

klemklem fra LA

Skrevet

Hei Tingeling!

Så bra at du fikk se et bankende hjerte!

Jeg var på ultralyd da jeg var 7+4, og da var embryoet 6.7mm. Gynekologen sa det var helt fint. Jeg fikk aldri sett et bankende hjerte siden jeg måtte ta utvendig ultralyd. Fant det ikke med innvendig pga muskelknuten. Da jeg fikk blødninger var jeg hos en gyn som var vikar. Hun hadde meg fremme på skjermen, så jeg så at min gyn hadde skrevet at jeg var 7+0. Så at hun hadde feil uttaksdato på meg. Jeg syntes embryoet var litt lite ut fra datoen jeg hadde, men ut fra 7+0 skulle det være ok. Syntes 10mm på 6+6 hørtes mye ut. Skjønner ikke at du må vente så lenge på neste ul. Hadde det vært min gyn,så hadde jeg fått komme tilbake uka etterpå. Men hjertet slår, så da er det håp :-) Krysser fingrene:-)

Skrevet

Nå har jeg sendt av gårde en skikkelig sint-mail til Svend Lindenberg om behandling av pasienter!!!

Fikk avklart med sykehuset at de hadde gyn på også i påska og at jeg skulle få scanning, så ble jo jublende glad. Fikk så vidt snekret sammen en reise nedover på påskeaften. Det var kun 2 billetter igjen fra Oslo til Køben. Måtte ta omveier for å få en løsning.

Sendte mail til Svend i går kveld om hva jeg skulle gjøre hvis jeg ikke fikk scanning etter dag 8. Han sa jeg måtte ringe ham i dag. Hadde en hyggelig samtale med han ut på dagen. Satte meg så ned å skulle lese pakningsvedlegget til Menopur. Der står det: Skal ikke brukes dersom du har et fibromyom på livmoren!!! Jeg som har et svært på 7-8 cm! Sendte en mail til Svend for å høre. Fikk til svar: Det passer ikke for deg!!!!!! Og her sitter jeg da med medisiner for over 4.000 som jeg kjøpte i dag! Og apoteket her har sjelden gonal-f på lager, og jeg vet ikke om de klarer å få det hit til fredag. Må jo bare ringe ned å bestille med en gang de åpner i morgen, og så må de få det hit med express hvis de ikke har det inne.

Da de på CFC satte opp en tid man skulle ringe å snakke med en lege om videre opplegg, så forventet jeg at den legen hadde sett i jornalen min og hadde et opplegg klart til meg når jeg ringte. Da jeg ringte tok de første ledige lege og hun hadde ikke lest journalen min. Hun skummet gjennom den og mente jeg burde prøve menopur og øke dosen til 225 i.e. Jeg sa i mailen til Svend at når man bruker så mye penger på hvert forsøk, og har hatt så mange forsøk, så syntes jeg man kunne forvente å bli vurdert for hvert nye forsøk. Jeg sa også at det var deres ansvar å forsikre seg om at pasienten faktisk kan bruke medisinene som man blir anbefalt. Jeg kan ikke noe om disse medisinene! Er veldig spent på hva han svarer. Jeg vet i hvertfall at de skal få trekke fra de vel 4.000 på neste regning!

Gjest Pippi9
Skrevet

Godt å ha deg tilbake i "manesjen" Håpefull38! :-) Veldig sløvt av CFC å anbefale medisiner du ikke tåler - på sin plass at du sendte de en skikkelig klage. Du kan jo prøve å høre om apoteket kan ta Menopuren tilbake om du forklarer situasjonen. Jeg har fått returnert en uåpnet pakke en gang. Du er jo sikkert en veldig god kunde på apoteket og bør få særskilt VIP-behandling!!! Eventuelt så kan jeg kanskje kjøpe av deg Menopuren. Gitt at jeg får klarsignal på kontroll i morgen og at det går greit å få sendt det til meg før skjærtorsdag. Håper at alt ordner seg!!

Krysser fingrer og tær Tingeling71 for en liten "kriger" av en spire ;-)

Skrevet

Dette er da helt unødvendig stress håpefull38.

Er enig med deg at en forventer å få en bedre behandling og mer interesse når du har betalt så mye penger for disse forsøkende.

Vi i Norge er nok i de som bruke mest av dem sin tid.

Ønsker deg lykke til Tingeling!

Jeg tror at TR er i anmars her, og at den starter for fullt i morgen eller fredag. Har vært på medisin jakt igjen i kveld :-(. Bestillte sist lørdag i apoteket. Pergotime og Menopur er i boks, verre er det med Orgalutran. Apotheket har bestilt det for meg, men jeg snakket med en annen apotek i kveld for å forsikre meg, og de informerte meg om at det er uvisst når leverandør kan levere igjen.

Med påske rett rundt hjørne, så blir det nok ikke lettere å få tak i det. Jeg tror jeg har fått tak i det nå. Skal hentes i morgen.

Liker bare å ha dette klart så at jeg slipper å stresse med dette underveis.

Vil bare gjøre dere som trenger Orgalutran i den nærmeste tid oppmerksom på dette.

Jeg håper på uttak/innsett rundt 2. påskedag. Spennende tider igjen.

Både gruer og gleder meg :-)

Skrevet

Håpefull 38: skjønner du er frustrert! Vi bruker mange penger på dette og da bør vi forvente at vi får skikkelig oppfølging og at de setter seg inn i journalen. Du har jo vært der så mange ganger slik at det bør være mulig å vurdere hva som er best for deg. Håper du får reduksjon i prisen og lykke til med forsøket! Jeg planlegger nytt forsøk neste måned.

Klar 39: Det finnes et alternativ til Orgalutran som heter Cetrotide. Det er ikke samme virkestoff, men har samme indikasjon. Du kan ikke bruke samme resept. Greit å vite i tilfelle det ikke er mulig å få tak i Orgalutran. Lykke til:)

Skrevet

Så mye tid og penger du har brukt hos CFC så skulle det bare mangle at de gadd sette seg litt inn i journalen din. Hvertfall når du har avtalt tid for dette også. Det er rett og slett for dårlig og det er bra du gir beskjed. Håper det ordner seg for deg og at andre kan kjøpe menopuren av deg, ser Pippi9 har tilbudt seg allerede. Utrolig hva man greier å snekre sammen når man vil det nok.

Takker for alle lykkeønskninger. Jeg har lest litt i diverse bøker i går kveld. Fikk 2 "nå er du gravid og sånn foregår det" bøker av legen sist jeg var der + at jeg har barn i magen boken.... og ut fra det fant jeg ut at embryoet på 7+0 er alt fra 6 til 10 mm. Så ikke sikkert det er så ille likevel. Og jeg tenker at så lenge det er liv så er det jo faktisk håp. Så har på ingen måte gitt opp, sjøl om det var et øyeblikk der jeg så for meg at jeg kom til å blø vekk hele påsken. Men det tenker jeg ikke mer på nå og ser frem til noen fine fridager, skiturer, rydde soverom og gjøre klar terrassen for vår og sommer :) mmmm...fint med vår og fuglekvitter. :)

Gjest Pippi9
Skrevet

Jeg har 2 stk Orgalutran liggende om Klar39 eller andre ikke får tak i på apoteket. Jeg sprayer denne runden og trenger ikke Orgalutran.

Skrevet

Den ene boksen har jeg åpnet men bare lest bruksanvisningen, og jeg tror ikke man får levere slike medisiner tilbake selv om de ikke er åpnet. Du kan nå si fra i morgen om du får klarsignal, Pippi! Så sender jeg dem evt med en gang. Har 2 pk 75 i.e med 10 ampuller i hver.

Jeg bestilte orgalutran på apoteket i dag. Hun så at de hadde i Narvik. Så du kan jo få de til å bestille derfra, Klar39. Her jeg bor bestiller de først fra Narvik, er de tomme der bestiller de fra Oslo. Kanskje vi møtes i Køben:-) Regner med det blir uttak 1. eller 2. påskedag. Tror de helst venter til 2. påskedag hvis det lar seg gjøre. Blir det uttak da, så blir det innsett på 40-årsdagen min :-)

Skrevet

Hei klar39! Jeg har også en orgalutran liggende. Den har blitt oppbevart i pakken på et passelig kaldt soverom. Holder til i Oslo.

Jeg skal ta clomifen og gonal-f. Clomifen fikk jeg endelig kjøpt på det 3.apoteket jeg var på - vi snakker gråting på apotek nr 2. De 2 første kunne ikke gi meg det uten et skjema med intet mindre enn 3 gjennomslags ark fyllt ut av utskrivende lege og godkjent av Statens legemiddelverk. Skjemaet heter forøvrig noe så enkelt og kort som: "Resept/rekvisisjon for legemiddel uten markedsføringstilatelse som bare kan utleveres etter spesiell tillatelse fra Statens Legemiddelverk".

Engasjert som jeg er, så sendte jeg en e-post til legemiddelverket. Jeg skrev om mangel på pergotime og at jeg syns det var ekstraordinært at et synonympreparat skulle være så vanskelig å få ut - til og med resept på clomifen og ikke på pergotime. Fikk kjapt svar: "Clomifen står ikke på negativitetslisten vår, så den skal du få kjøpt".

Hormonelle kvinner og rotete CFC - skal vi lage realitytv? Eller kanskje ikke. Hmpf...

LA

Skrevet

Det hadde blitt skikkelig såpe-serie med hormonelle folk, frustrasjoner og grining:-)

Jeg fikk da svar fra Svend i dag tidlig. Det stod: Ring meg når som helst i dag! Jeg ringte 07.45 og da spurte han om han kunne få ringe meg tilbake etter de to første pasientene. Jeg sa det var greit. Men vet ikke når på dagen han hadde disse pasientene, for han har enda ikke ringt!! Nå er det 8.5 timer siden!! Dette ser ut til å ha blitt en vane på CFC. I går måtte jeg også ringe på slutten av dagen fordi han ikke hadde ringt tilbake. Tror det kun er en gang jeg har fått tlf tilbake 5 min etter de sa de skulle få noen til å ringe meg. Ellers har det gått mange timer og jeg har ringt dem på nytt for å purre på. Vet ikke om jeg skal ringe tilbake nå eller vente til i morgen tidlig. Jeg trenger i hvertfall å vite hvor stor dose gonal jeg skal bruke før jeg går på apoteket i morgen.

Har vært i skikkelig dårlig humør i dag pga alt styret, og i tillegg er datoen i dag termindatoen jeg hadde da jeg var gravid. Suppe-dag!! Ringte apoteket og de hadde 2 esker gonal-f liggende. Sa at hun bare måtte legge dem av til meg til i morgen, for de skulle JEG ha.

Skrevet

Ja, jeg vil gjerne i gang igjen så fort som mulig. :) Fikk desverre ingen egg på frys sist gang, så må på´n igjen med hele pakka.

En uke siden tablettene nå, og begynner å føle meg OK. Menssmertene er borte og bare litt blødning. Har tatt blodprøve i dag og Hcg faller slik den skal.

Var i kontakt med CFC i dag (Blaabjerg) og de anbefaler å vente en syklus før neste forsøk, dvs. starte på 2. mens. Da blir det vel juni for min del. Litt nedtur, hadde håpet å kunne prøve i mai... Men, men, får bruke ventetiden på å nyte våren, trene, spise sunt og være optimistisk. Nå vet jeg i alle fall at jeg kan bli gravid. :)

Gjest Pippi9
Skrevet

Da er jeg klar for første sprøytestikk tirsdag. Store doser (300 ie) siden jeg er nedregulert - huttemegtu..... Men håper resultatet blir like bra som i høst og at det blir fine blastocyster om noen uker :-)

Har sendt deg pm Håpefull38

Skrevet

Her er medisinene endelig i hus :-).

Takk jenter for masse respons på beskjeden min om Orgalutran! Har fått tak i en 5 pakk nå, og dette holder vel i massevis.

Så starter jeg med pergotime på lørdag, så menopur fra dag 5. Spennende med nytt regime, og jeg håper dette gjør susen og får mange fine egg :-) Da har gynekolog sagt ja til scanning på lang fredag, det er dag 9. Så dette er i boks så langt. Må da si at jeg er heldig der :-). Det blir en del styr rundt dette, uff.

Jeg regner med at jeg drar ned til Køben 2. påskedag, men tørr ikke å bestille billett så tidlig. Bummet forrige gang.

Håpefull38: Da ser det ut at vi er i Køben samtidig, så da kan vi kankje ta en kaffe?

Skrevet

Klar39: Så godt at det ordnet seg for deg! Er utrolig hva man kan oppleve i disse prosessene.

Isola71: Jeg er omtrent der du er. I morgen er det tre uker siden jeg tok cyklogest og satte i gang utdrivingen. Bruker også CFC. Jeg blir litt paff når jeg leser at de vil at du skal vente en syklus. Jeg spurte dem om det samme, og fikk beskjed om at jeg kunne starte opp igjen i kommende syklus. Husker ikke hvem som sa det, men det var ikke Blaabjerg. Så da er det tydeligvis legenes meninger som kommer frem her, ikke klinikkens.

Noen andre her inne som har hatt MA? Hva fikk dere beskjed om hos legen på klinikken eller gynekologen her hjemme? Fikk dere noen begrunnelse for svaret? (Det fikk ikke jeg).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...