Gå til innhold

Hva kan jeg gjøre for å unngå denne vonde følelsen en gang til?


Honningmelon

Anbefalte innlegg

Har termin 8. mai med nr. tre. Har en på 7 år og ei på 4 år fra før.

 

Da jeg fikk nr. to sleit jeg skikkelig og lenge med dårlig samvittighet overfor eldstemann. Følte jeg sviktet han, og mente han måtte føle seg sviktet når jeg fikk en ny baby som krever en del tid. Dette kombinert med barseltårer var ikke noe særlig :-S Og jeg kjenner allerede nå at jeg har dårlig samvittighet overfor minsta som må dele meg med en til. Hun er jo så mammadalt, og er jo babyen min.

 

Jeg har virkelig ikke lyst til å slite med disse tankene etter fødsel, for de overskygger alt annet. Men, jeg vet de kommer sammen med barseltårene :(

 

Noen som kan komme med noen råd, eller noe lurt å si som jeg kan ta med meg?;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner til følelsen og tankene du har veldig godt. Ble gravid da størstemann var 2 år. Var ett risikosvangerskap med mange plager. Hadde dårlig samvittighet konstant...

 

Min mann tok tillsutt en alvorsprat med meg, og sa at om jeg holdt på slik, kom det til å skinne igjennom til ungen. Og da ville han bli smittet av min dårlig holdning. Istedenfor å se at dette var noe bra for han. Så jeg tok meg sammen og tenkte på alt det positive dette var for han. Og det hjelp for meg.

 

Sier jo ikke at det er lett å bare ta seg samme, men en positiv holdning, og glede smitter av seg. :) det samme med en negativ holdning. Klart jeg hadde noen tøffe dager hvor storebror lå i senga og ventet på at jeg skulle komme å gi han en klem. Også hadde han sovnet når jeg kom. Men lærte fort å slutte å love ting :) Og gledet meg heller over tiden vi fikk sammen ;)

 

Men 2 åringen har vokst noe enormt på denne tiden. Han har blomstret. Elsker å være storebror. Hjelper til og er så flink. Og de kommer til å få så mye glede av hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...