Gå til innhold

Hva kan jeg gjøre for å unngå denne vonde følelsen en gang til?


Honningmelon

Anbefalte innlegg

Har termin 8. mai med nr. tre. Har en på 7 år og ei på 4 år fra før.

 

Da jeg fikk nr. to sleit jeg skikkelig og lenge med dårlig samvittighet overfor eldstemann. Følte jeg sviktet han, og mente han måtte føle seg sviktet når jeg fikk en ny baby som krever en del tid. Dette kombinert med barseltårer var ikke noe særlig :-S Og jeg kjenner allerede nå at jeg har dårlig samvittighet overfor minsta som må dele meg med en til. Hun er jo så mammadalt, og er jo babyen min.

 

Jeg har virkelig ikke lyst til å slite med disse tankene etter fødsel, for de overskygger alt annet. Men, jeg vet de kommer sammen med barseltårene :(

 

Noen som kan komme med noen råd, eller noe lurt å si som jeg kan ta med meg?;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest splætt

Jeg kjenner igjen tankene, selv om de ikke har vært så fremtredende hos meg.

 

Det å få søsken er jo - selv om det er tøft i begynnelsen - en stor gave. De vil ha glede av hverandre når de leker som barn, stå sammen og beskytte hverandre utad (selv om de krangler så busta fyker seg imellom), de vil lære å dele og å ta hensyn, de lærer seg å takle konflikter og uenighet. Senere i livet vil de ha hverandre å støtte seg til etter hvert som dere som foreldre blir eldre og kanskje trenge dem.

 

Dårlig samvittighet følger med foreldrerollen:) Tror faktisk foreldrene mine fremdeles går rundt og har dårlig samvittighet, fordi de hjelper mer til ett sted enn et annet.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nok ikke tenkt på dette slik som du har.

Men har hatt litt dårlig samvittighet når de to største har spurt/maset om noe og jeg ikke har kunnet trå til med en gang p.g.a babyen.

Men eldstemann sa ganske så tidlig att han ville ha 5 lillesøste til for han er så glad i henne. han er 5 år og har gått igjennom dette tidligere da 2 år gammel.

Har sittet med en på hver side av meg mens jeg ammet og lest bøker.

De har fått hjelpe til med det de har klart, hadde stellematta på gulvet så de kunne få ha av sokker o.l

Så prøv å få fokuset over på det positive, om du ikke klarer det selv så får du få hjelp av samboer, venner, foreldre evt.helsestasjon/jordmor (de er jo til for å hjelpe)

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...