kinaputten Skrevet 3. april 2011 #1 Skrevet 3. april 2011 Her har vi gått fra flytende lysegul til en stor brun klatt som like gjene kunne ha tilhør et voksent menneske! Virker ikke som om han har problemer med å få den ut, han elsker jo svisker, så det får han hver dag, saft, pure, jeg er blitt en kløpper på å lage den selv Men skal avføringen være sånn i konsistens? Den virker ikke tørr, men ligger altså som en klatt i bleiasom jeg bare kan kaste i do. ps. hadde aldri trodd jeg skulle bli en av dem som snakket om bæsj
enits40 Skrevet 3. april 2011 #2 Skrevet 3. april 2011 He-he, får svare jeg som har hatt så mange innlegg om bæsj allerede. ;-) Lille her har begynt med grøt, ca. en halv porsjon om dagen, og avføringen har gått fra gul til gulbrun/brun. Fortsatt løs i konsistens her..., men muligens fordi det er såpass lite grøt i forhold til mengden morsmelk?? Ikke vet jeg .... Du, du hadde forresten en flott lenke til hvordan man kunne lage barnemat selv her en gang. Vil du være så snill å poste den på nytt? Finner den ikke igjen, og tenkte jeg skulle prøve meg litt som babykokk...:-)
kinaputten Skrevet 3. april 2011 Forfatter #3 Skrevet 3. april 2011 http://www.danielsbok.no/babymat.php og hipp sine oppskrifter er også fine http://skan-no.hipp-international.com/index.php?id=116 hadde forresten heller ikke trodd at jeg skulle like og lage babymaten selv, men vips, så får man egen baby og vil gi han "det beste" og vil også gjerne vite hva eksakt som er i. Gøy som det forandrer seg når man får egne
magica og lille tryll ♡ Skrevet 3. april 2011 #5 Skrevet 3. april 2011 Hvor kjøper du svisker hen, costamummy? Jeg har bare funnet svisker med konserveringsmiddel i de vanlige matbutikkene... Over til spørsmålet ditt: Her ser bæsjen ut som før i fargen, men litt mer kremete i konsistensen. Han får ikke så mye grøt enda da, så mulig derfor han ikke har fått voksenbæsj enda.
kinaputten Skrevet 3. april 2011 Forfatter #6 Skrevet 3. april 2011 hei, jeg bor i spania og kjøpte den på en svensk butikk og det var et tysk merke. Hva med den du kan få i norge, sunsweet eller hva den heter, er den ikke ok? Og kanskje helsekosten har noe? Jeg bruker sviskesaften (det jeg har kokt sviskene i) til å blande grøten med og det tror jeg han synes er toppen Her har vi gitt grøt i ca en mnd og han liker det bedre og bedre for hver dag, men vi er enda ikke oppe i en porsjon, han blir mett lenge før det
magica og lille tryll ♡ Skrevet 3. april 2011 #7 Skrevet 3. april 2011 Nei alle sviskene jeg har funnet i matbutikkene har konserveringsmiddel som kan framkalle allergi, inkl Sunsweet. Helsekosten her jeg bor har ikke svisker dessverre. Bor ikke i verdens navle akkurat ... ;o) hehe.. Da får jakten etter svisker og aprikoser UTEN kons.middel fortsette. Beklager, litt på siden av spm ditt :oP
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 3. april 2011 #8 Skrevet 3. april 2011 Prøver å holde avføringen hennes kremete, dvs unngå at den blir for tørr/ klumpete (pøser på med sviskemos i grøten hennes... Hamstret sviskemos på glass til den store gullmedaljen da det var priskrig i høst, så de er så og si gratis, og uten kons.midler:) Men ja, den har blitt brun, med visse innslag av oransj på dager med mye gulrotmos;)
kinaputten Skrevet 4. april 2011 Forfatter #9 Skrevet 4. april 2011 kjørte på med mere sviskemmos i gårog jammen ble den ikke litt bedre
lillespire08+10 Skrevet 4. april 2011 #10 Skrevet 4. april 2011 Hvor mye sviskepure tar dere i en grøtporsjon?? Og hvor mye da i løpet av dagen? Her er også bæsjen blitt en kladd, får grøt to ganger om dagen med to teskjeer sviske i. Ammer ellers.
kinaputten Skrevet 4. april 2011 Forfatter #11 Skrevet 4. april 2011 før ga jeg han 3 teskjeer sviskemos pr grøt porsjon, men igår ga jeg han sikkert 6 teskjeer pluss grøten laget på sviskesaft Og i dag tidlig 6 teskjeer igjen og bæsjen er mye løsere, akkurat sånn som før
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 4. april 2011 #12 Skrevet 4. april 2011 Sånn ca et halvt glass sviskemos om dagen (blandes ut i grøten) funker bra her, men ikke hver eneste dag nødvendigvis.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 4. april 2011 #13 Skrevet 4. april 2011 Det er naturlig at bæsjen får en litt fastere konsistens når man begynner med fast føde, så hvis bæsjen hennes blir helt flytende som mm-bæsj tar jeg det som et tegn på at jeg kanskje har vært litt FOR ivrig med sviskene, og prøver å trappe ned til den blir mer kremaktig/ "mousse" igjen
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 4. april 2011 #14 Skrevet 4. april 2011 Det er naturlig at bæsjen får en litt fastere konsistens når man begynner med fast føde, så hvis bæsjen hennes blir helt flytende som mm-bæsj tar jeg det som et tegn på at jeg kanskje har vært litt FOR ivrig med sviskene, og prøver å trappe ned til den blir mer kremaktig/ "mousse" igjen
lillespire08+10 Skrevet 4. april 2011 #15 Skrevet 4. april 2011 Hm okei.. Bør gi mer svisker jeg da tror jeg...virker som hun strever litt om dagen med bæsjen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå