Gå til innhold

Norge har barn som går til sengs uten å spise..... eldre som går uten nødvendige legemidler..... Psykiskt syke uten behandling..... Familier som går i økonomisk konkurs..... MEN VI DONERER MILIONER TIL ANDRE LAND UTEN Å HJELPE VÅRE EGNE FØRS

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har brukt å gi penger til Leger uten grenser og SOS barnebyer, slik at de kan hjelpe folk som trenger hjelp i krigs- og katastroferammete områder. Men skjønner nå at det er på grunn av at jeg gjør dette, at barn i Norge har gått sultne til sengs. Skal skjerpe meg.

Annonse

Her spiller faktisk rettskriving en rolle. Det er så elendig rettskriving at jeg ikke blir provosert engang, vedkommende avslører seg selv som mindre intelligent og trenger støtte.

Hadde jeg bare får 100% bevis på at pengene kommer til rett plass. Pengene kommer på kontoen der i andre land men så har norge ingen ting meir å si, ER VI SIKRE PÅ AT DEI RETTE FÅR DEI ?

Da tenker jeg på den settningen i innlegget som er med store bokstaver.

Det morsomste med denne er å svare på den. Punkt 1,det er ingen barn i norge som MÅ gå sultene til sengs.Vi har sosiale velferdsordninger som sikrer det.

Punkt 2,eldre uten nødvendige legemidler? Hvorfor det?

Punkt 3,Familier som går i økonomisk konkurs? Hvorfor det? Ingen må gå konkurs,det er noe man "velger " selv.Igjen så har vi sosiale veldferrdsordninger som sikrer det norske folk.

Ingen vits å la seg provosere av sånne meldinger. Det er skrevet av dumme mennesker, som ikke fatter at det går an å ha to tanker i hodet samtidig.

Er temmelig sikker på at folk som har dette som sin status, stemmer Frp. Det jo ser ut til etter bl. a. de siste ukene begivenheter kun er tre krav for å bli medlem; lav intelligens, slett moral samt dårlig hukommelse.

Han har et snevert syn på verdenssamfunnet denne "forfatteren". Norge er en av verdens rikeste land får vi høre støtt og tror forfatteren at det bare er vi og USA som donerer penger til fattige land?

Virkelige fattige land gjør det samme, og de skulle i vår målestokk på rikdom brukt pengene på sitt eget land. MEN de gir jammen til de mindre heldige de også..

Det kalles å lage en god syklus. Vi kan ikke opprettholde og forbedre velferdsstaten uten at tilstandene i den tredje verdensdel forbedres.

Hadde du (som for eksempel jeg) bodd i et utviklingsland og se med egne høye hvordan jenter dør i barsel, hvordan spebarn dør i armene på mødrene sine kun pga diare så får du et annet perspektiv på det.

De aller fleste i Norge har det de trenger, vi må bare forbedre systemet som fanger opp de som ikke blir tatt vare på av sine nærmeste.

Annonse

*rekker opp handa mi*

jeg er en av de ungene som gikk sulten som barn

velferdsordningene fungerer dårlig her til lands

har ei venninne som ligger på kirkegåren pga psykiatrien og, mormor var kasteball i et år når hun skulle på sykehjem...

joda alt fungerer sååååå fint

Men hvorfor gikk du sulten til sengs 12:11? Var det fordi dine foreldre ikke fikk noen støtte? Eller fordi det ble prioritert andre ting enn mat.

Noen eldre blir kasteballer før sykehjem ja,det er trist.Men samenliknet med land hvor det ikke finnes noen ordninger,som vi sender nødhjelp til så har vi deet veldig bra.

Jeg er enig i at psykiatrien ikke er god nok i norge,men det er heldigvis noe som jobbes med.

Jeg er så enig. Trodde jo du hi var en av disse som har denne forenklede og egoistiske holdningen og var klar til å fyre løs nå.

Er så mange dumme og navlebeskuende folk i verden og Norge.

manko på støtte, mamma gikk og ventet på uføretrygd. legen presset på NAV mens nav nektet. rygg og nakken hennes var ødelagt og ble værre da hun ble nedslått av en psykiatrisk pasient. saken tok 11 år ca. mat ble prioritert ja, men kan ikke akkurat skryte av systemet vi har. hun ble ofte ledd ut derfra

joda, hun ble nesten drept og kan man si. sett ei med hjertefeil, epelepsi og pga hjertefeil får hun lite luft til hjernen, på ei avdeling for sterkt demente aggresive folk. joda meget "fint" system. det tok henne 1 avlastningshjem, 1 utredning, 1 lukka avdeling, 1 tur på nordlands psykiatriske sykehus (der hun ikke fikk medisiner og sove på hjertebrett), og utallige turer på sykehhus før hun fikk to hærlige måneder på et kjempe bra plass (mått av alle ting en narkoselege inn for å stoppe galskapen). hun døde 2 måneder der pga at da klarte ikke hjerte mere.

bra det jobbes med psykiatrien.

NAV er samling av div kontorer som jeg ikke husker navnet på alle. deriblant arbeidskontoret som gav oss problem, de stemplet min mor som deprimert rusmisbruker og alkoholiker, hun er forresten avholds og har vært det hele livet.

når du er inne i det systemet så må du innom ikke bare ei avdeling, men alle. jeg ble glad da NAV ble etablert og kom på samla lokale her i byen. før måtte man innom på 3 forskjellige plasser i byen hvis man var uheldig. søke på div. stønader som man skulle ha bare ved å få barn tilsa rundtur her.

• 3 måneder senere...

Jeg er helt enig i at vi skal hjelpe vårt eget land først og fremst.

Dumsnillhet gagner INGEN!

De menneskene som får våre opptjente penger må selv yte litt her i livet for å få et bedre liv mener jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...