Gå til innhold

"Folk forandrer seg ALDRI"...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Dette sa min venninnes nye kjæreste i går kveld da de var invitert til oss på middag.

Vi snakket om utroskap, og jeg og mannen min er helt åpne om at vi hadde det vanskelig for en stund tilbake da det kom for en dag at han hadde vært utro mot meg. Gjennom et ti år langt forhold har han tilsammen vært utro tre ganger, og det var han selv som fortalte meg det for et års tid siden. Grunnen til at han sa det var at han hadde gått en runde med seg selv og bestemt seg for at han måtte slutte å leve dobbeltliv når vi skulle ha barn (jeg var ganske nygravid da han fortalte dette, og graviditeten var planlagt). Han kuttet all kontakt med hun siste han hadde hatt noe på gang med og valgte å legge alle kort på bordet fordi han ikke orket å leve med å ha hemmeligheter for meg. Etter en vanskelig periode valgte jeg å tilgi og bestemte meg for å få barnet vårt og stole på ham igjen.

 

Så sitter han altså der, kjæresten til venninnen min, og fnyser av historien og sier at "bare vent og se, du kommer til å gå på en smell igjen, en gang utro alltid utro". Mannen min ble lei seg og sint og sier at han kjenner seg selv godt nok til å vite at han er ferdig med det der en gang for alle.

Kjæresten til venninnen min bare lo og sa "vent og se".

 

Da klarte jeg ikke dy meg, denne fyren er nemlig tidligere narkolanger og har sitti inne for vinningskriminalitet samt at han selv har brukt mye hasj og amfetamin. Dette har han selv sagt at han har sluttet med etter at han traff venninnen min. Jeg måtte bare spørre hvordan han kan være så sikker på at han ikke går på en narkosmell og havner i fengsel igjen - men nei, det var noe helt annet det!! "Vent og se" svarte jeg, og dermed ble venninnnen min dritsur på meg og så reiste hun seg og sa at nå skulle de hjem.

 

Så nå er jeg ganske forvirret. Burde jeg ringe venninnnen min, vente til hun ringer meg? Og er det sant det han sier, er jeg naiv som stoler på mannen min?

 

Ble rotete det her, men håper dere forstår sammenhengen noenlunde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Først må jeg bare si at jeg skjønner meg ikke på folk som må brette ut sitt innerste privatliv til andre mennesker. Ja, så har han vært utro og dere har kommet dere videre. Så hvorfor behovet for å fortelle dette til andre?

 

Men ja: Folk kan forandre seg. Det skjer stadig vekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, det er ikke noe vi forteller til gud og hvermann, men hun er min beste venninne og min beste støtte i den kjipe tiden. Dette vet jo selvfølgelig han om også siden de nylig var blitt sammen da dette skjedde.

Det var tilfeldig at utroskap kom opp i går, og det kom opp i forbindelse med noen andre, men så ble det altså dreid over til vår historie.

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg kan svare fra en side bare. Men det får så være.

 

Jeg har selv vært den utroe delen i et forhold, og min samboer tilga meg når jeg la kortene på bordet og lovet at det aldri ville skje igjen. Jeg vet med meg selv, at nå som vi har barn sammen, så ville det aldri friste meg, for jeg ville da splittet familien min. Og tror nok ikke jeg ville vært utro om vi ikke hadde hatt barnet heller, for å vite hvor såret min kjære ble, nei, ville aldri utsatt han for det igjen!

 

Før noen lager hakkemat av meg: Jeg vet hvor grusomt det er å være utro mot noen, og likevel prate om kjærlighet. Men jeg kan ikke endre på det som er gjort, bare sørge for at det ikke skjer igjen. Jeg har alltid trengt bekreftelse å at jeg er bra nok, og at noen vil ha meg (har med trevalig oppvekst å gjøre) Desverre gikk den tankegangen utover en av de viktigste meneskene i mitt liv.

 

Når det kommer til den delen med venninna di ol. Jeg forstår du vil beskytte din kjære, for hvem andre enn han kan vel forutse om han vil gjøre noe slikt igjen eller ikke? Nei, det var dårlig uttalelse av den mannen. Men husk, venninna di elsker den mannen, og hun vil beskytte han, på lik linje som du beskytter din.

 

Jeg ville nok ringt henne og forklart det, at du bare ville beskytte mannen du elsker, og å komme med utsagnet "en gang utro, alltid utro" var å gå for langt, noe som igjen førte til din uttalelse, og hun må huske at du mener ikke at kjæresten hennes er sånn, du prøvde bare å få han til å se hvor usaklig han var!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, på seg selv kjenner man andre, kunne du sagt til ham.. Jeg tror forsåvidt han har et poeng, men folk KAN forandre seg, det er bare så sjelden det skjer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt tips: ring til venninnen din og forklar hvorfor du sa det du sa. hun burde skjønne det selv syns jeg, men det er det jo ikke sikkert hun gjør. Det var jo en helt idiotisk kommentar av han! Forklar hvorfor du føler deg såret, og skjønner hun ikke det er det kanskje like greit om hun er sur...

 

Og, ikke bry deg om hans kommentar. Selvfølgelig kan folk forandre seg. Så lenge en person selv ønsker forandring og går inn for det, er det absolutt mulig! Jeg syns mannen din tar ansvar i forhold til hva han ønsker i livet, alle fortjener en ny sjanse - nå har han tatt et oppgjør med seg selv - håper det løser seg for dere!! :)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er så enige at UTRO er ingen garanti. Det kan gå topp nå men LIVET er ikkje ferdigt enda !!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første:

Det er ikke en diskusjon som hører til ute i det offentlige rom, men mellom dere to innenfor husets 4 private vegger.

 

For det andre:

Han har hatt hele 3 lange forhold (siden du skriver at han har kuttet kontakten med hun siste omsider), og du tilgir? Vel... i mine øyne er det et klarsignal for å gjøre det igjen, for det er jo så enkelt å be om tilgivelse av deg.

Jeg ville aldri tilgitt. Det er respektløst å føre deg bak lyset på den måten der, og nei, jeg tror ikke at han kommer til å klare å holde kuken for seg selv i fremtiden når han slapp så billig unna etter 10 år med jevnlige sidesprang.

Hvorfor vil han være sammen med deg i det hele tatt hvis han ikke klarer å styre seg? Ikke kom her å si at han elsker deg, for da hadde han blitt kvalm og uvel bare av tanken på å ta i noen andre. Møkkamann tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er galt med deg og mannen din?

 

HAn er en notorisk utro dritt, dere bretter ut skittentøyet overfor fremmede under en middag, og du er så barnslig at du tar igjen med narkolangern som er din venninnes nåværende kjæreste.

 

Flott gjeng er dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er dint at dere er åpne og kan prate om slike ting jeg... Når det er sagt skulle man ikke tro at verken din venninne eller kjæresten hennes har fått utdelt sosiale antenner. Å tenke at din mann kommer til å være utro igjen er en ting, men å si det synes jeg ikke er greit. Folk har rett til å tenke, mene og tro hva de vil, men å skape uhyggeligeheter av det og å såre andre er ikke OK. Jeg ville tatt kontakt med venninnen og forklart hvorfor du sa som du gjorde og at det sårer deg at hun også tror din mann kommer til å være utro igjen. Spør om hun virkelig mener det, det kan jo hende hun bare er en nikkedukke for sin nye kjæreste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...