Gå til innhold

Fikk råd om å vente 2 sykluser før vi kunne prøve igjen etter SA..Andre som fått det rådet?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Nå er det 7 uker siden SA...Har hatt en mens etter det. Tror jeg har EL nå men tør jo ikke prøve for det må jo være en grunn til at hun rådet å vente.

 

Er deppa nå for tror ikke vi får startet prøvingen ordentlig før om ca 3 måneder for mannen er bortreist de neste to gangene jeg trolig har EL.

 

Jeg snakket med flere gynekologer i forb. med SAen...Den ene sa vi kunne starte prøving når som helst, den andre at vi skulle vente to sykluser og den tredje at vi skulle vente en syklus (men hun sa også at det ikke var noe vitenskapelig bak det rådet, men at det var hennes erfaring at det var best å vente) De sa ikke grunnen til at man burde vente.

 

Jeg vet jo at det for mange har gått bra når de blitt gravid rett etter SA. Men jeg kjenner meg selv så godt at, om jeg skulle blitt gravid rett etter SA, og altså gått imot rådet hun gav om å vente 2 sykluser, og om det da skulle gå galt, så ville jeg ha klandret meg selv veldig. Så jeg må bare smøre meg med tålmodighet,

 

Måtte få ut litt frustrasjon. Skikkelig deppa over ikke engang å få starta prøving,,,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg mistet så sent som i uke 21, men fikk beskjed om at vi kunne prøve når VI følte oss klare for det, sa ikke noe om å vente 2 sykluser, hadde sa i uke 7 etter det, og samme beskjed igjen, prøv på nytt når dere er klar for det. Vi "dro igang" etter 1 syklus, og heldigvis holdt det nå, har en liten en på 1 mnd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefalingen går på at det er greit å fordøye det man har opplevd før man prøver igjen. Følelsene skal uansett fordøyes. Best med en gang.

For min del var det ikke noe "problem" å vente. Kroppen min lekte svangerskap (med mens riktignok) i totalt 9 mnd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistet i uke 13. Vi fikk rådet at vi kunne prøve igjen når vi følte det var rett. Prøvde på 1pp som ble 11mnd etter aborten. Og da ble det full klaff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed om at jeg kunne prøve igjen meden gang. Eneste grunn til å vente var at det kunne være litt mer usikker terminberegning.

Jeg ble gravid igjen etter under 14 dager. Den graviditeten var det ingen spessielle problemer med. Eneste rare var, at jeg pga måten de beregner på, at jeg var registrert som sammenhengende gravid i over 11 mnd :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...