Gå til innhold

Tvekjønnet barn/intersex


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, jeg selv var et. Født med en anntydning til penis ( dvs den var ikke fullverdig som et kjønnsorgan.) , eggstokker og livmor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør man med barnet da, opererer man vekk noe?

Hvorfor hører man aldri om slikt, er det for tabu? Og hvordan vet man hvilket kjønn barnet egentlig er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ganske intressant... vet ingenting om dette annet enn at jeg har hørt at det ikke er helt uvanlig... rart samfunnet er delt inn i gutt/jente.. og ikke bare barn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man tar blodprøver av barnet, vil tro det er hormonprøver og kromosomprøver. Ellers blir det sjekket med ultralyd hvilke "organer" barnet har på innsiden.

Tidligere ble mange av disse valgt til å bli jenter (blant annet fordi en penis er vanskelig å lage), men nå sjekker man hvilket kjønn barnet er/er mest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ble operert til en jente. Jeg var fysiologisk sett mer feminin en maskulin.

Jeg hadde maskulering av kjønnsorgan og kvinnelige reproduksjonsorganer. Dvs jeg har medfødt fullverdig livmor, eggledere og eggstokker. Ble født med skjede men denne var veldig liten og trang. Det var min klitoris som hadde forvokst seg til en penis, urinrøret hadde også blitt langt.

 

Det synes ikke på kjønnsorganet mitt at jeg er operert den dag i dag. Hadde rekonsruksjonsoperasjoner frem til jeg kom til puberteten og de tok gjevnlig blodprøver av meg i prepubertal og pubertal alder for å overvåke hormonnivåer. Heldigvis produkserte kroppen min mer kvinnelige hormoner en mannlige.

Jeg hadde ingen problemer med å bli gravid heller.

 

intersex var tabu på den tiden da jeg ble født. Min mormor klarte ikke å holde meg da hun var fast bestemt på at jeg var en straff for synder gjort i familien fra gud.

Nå i dag vet vi så mye bedre. Barn født med intersex er langt mer vanligere en man tror.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så fælt! Ville ikke holde deg engang?! Verste jeg har hørt, og at det midt i en periode der din mor utvilsomt trengte sin mor!

Og gamle synder...?! Vet ikke hvor jeg skal begynne engang..

Godt vi er kommet lenger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns dette temaet er svært intresseant, og syns det svært synd at det ikke blir snakket mer om. Idag har man gode prognoser derom man blir født tvekjønnet, men allikevel anses det å være tabu å snakke om. Jeg håper alle om er født slik selv, eller har barn som ble det, har fått god behandling i ettertid.

 

Noen fler som har noen erfaringer på dette området?

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...