Gå til innhold

Hva gjør jeg med denne leieboeren? Nå er jeg forbanna!!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi leier ut en sokkelleilighet og i høst flyttet det inn et ungt par. Rett etter jul ble det slutt mellom dem og hun flyttet ut mens han ble boende. I samme slengen begynte han å feste hver eneste helg, og de siste fire helgene har han hatt høylytte vorspiel i sin leilighet. Sist helg hadde han også nachspiel til langt utpå morgenen.

Vi har denne uken gitt ham skriftlig beskjed om at dersom han skal ha fest skal vi ha varsel om dette på forhånd og vi har samtidig bedt ham begrense festelvirksomheten i leiligheten da vi har små barn som legger seg tidlig rett over leiligheten hans.

 

Vi valgte dem som leieboere nettopp fordi de var svært rolige, noe de også var så lenge hun bodde der.

 

I dag hadde han vorspiel igjen - nok en gang uten varsel. Mannen min er ute og reiser og jeg hadde ikke lyst å gå ned og bry meg, men hadde mannen vært hjemme vet jeg han ville gått ned.

Men da de dro ut for en times tid siden stod de en gjeng ute på gårdsplassen og bråkte noe helt jæ... og minsten våknet. Da rakk det for meg, jeg gikk ut på terrassen og ropte ned til leieboeren vår at nå fikk de se til å dempe seg og fjerne seg og at jeg synes det var direkte ufint av ham å ignorere den beskjeden vi har gitt ham.

 

Han var antagelig kjempefull, og responderte ved å kaste en ølboks etter meg mens han ropte at jeg kunne "putte det brevet opp i fitta mi" og holde kjeft.

 

Nå er jeg så sint at jeg dirrer. Har mest lyst å anmelde ham, men for hva?

Og kan vi nå kaste ham ut når han oppfører seg slik?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fyfaen for en idiot av en leieboer!

 

Jeg hadde sagt opp avtalen med ham med øyeblikkelig virkning, på bakgrunn av det som hendte i kveld. Hvor lenge har dere avtale om at oppsigelsestiden skal vare?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en måneds gjensidig oppsigelsestid som løper fra 1. i mnd. Så sier vi ham opp nå er vi neppe kvitt ham før slutten av mai...

 

Tenkte kanskje jeg skulle ringe huseiernes landsforbund på mandag og høre om jeg har noen rettigheter til å få ham ut tidligere. Jeg taper heller en måneds inntekt enn å ha en sånn truende drittsekk boende i huset mitt.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Av ren nysgjerrighet; signerte begge to under på leiekontrakten?

Hvis det kun var hun, bor han jo strengt tatt ikke der engang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge skrev under, og vi laget ny kontrakt kun til ham da hun flyttet ut. Var hun som ønsket det for ikke å stå som leietaker lengre....

Vi trodde jo ikke han ville endre seg så dramatisk...

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring huseiern på mandag og spør om råd. Sjekk også ut som nevmt over om han signerte på kontrakten, og hør med huseierne om han ikke gjorde dette. Du har kort frist på deg til å korrigere varsel om flytting av gjenboer - les lovverket så finner du ut mer.

 

Det at han kaseter gjenstander etter deg mener jeg kan politianmeldes - kanskje du skal ringe politiet og høre? Vil tro det hjelper på for å få han kastet ut.

 

I verste fall får dere si ham opp med begrunnelsen at dere skal bruke leiligheten selv, og så klare dere noen mnd uten leieinntekter til dere kan leie ut til noen andre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den enkleste måten å gjennomføre en lovlig oppsigelse av leieboer på, er å gi beskjed om at dere selv skal benytte det utleide areal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier de at det er på grunn av at de skal bruke den selv kan de ikke leie den ut til andre.

Må nok gjøre det på annen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lever oppsigelse!!!

 

da har dere også god tid til å skaffe nye leieboere. På den positive siden er det itte altfor mange helger før mai, så etter det er dere kvitt han

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

når de har fått en advarsel, så har de fått det. Gir han blaffen i det, så kan han bare skylde seg selv

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette har vært veldig fristende:

 

send ungene bort noen dager midt i uka.

få tak i det mest groteske anlegget når det kommer til lyd. legg det ned med høytaleran og sett det på full guffe midt i natten :)

 

*har opplevd at det er veldig fristende med bråkete naboer*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta dere tid til sjekke ut deres plikter/rettigheter før dere sier opp. Pass på at dere har en vanntett oppsigelse (1mnd høres veldig kort ut, ref gjeldende regelverk).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en leieboer som vi ville si opp da det foregikk litt av hvert i den leiligheten.

Hun bråkte ikke og betalte alltid til tiden.

Vi ringte politiet for å få råd. Politimannen sa rett ut at han hadde gjort mye for å bli kvitt henne.

 

Vi skrev et brev med at politiet var informert og hun flyttet ut rimelig fort.

 

Lykke til, ikke alltid en kan følge den "snille" veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står det noe i leiekontrakten om bråk og fester kan du selvfølgelig si ham opp hvis han ikke holder det, hvis ikke blir det værre. Du kan ikke nekte ham å ha fest, men han må overholde de vanlige reglene for bråk. Vorspillene blir det nok vanskelig å gjøre noe med. Det skjer som regel såpass tidlig på kvelden at du har få rettigheter. Nachspiel er det enklere å få politiet til å rykke ut for. Du kan ringe politiet og få dem til å rykke ut om det blir mye bråk om natten, men det skal veldig mye til at du skal ha lov til å si opp leiekontrakten. Leieboere har sterkt lovvern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da må dere også bruke den selv og ikke leie den ut til noen andre.

 

Å kaste ham ut er en omstendelig prosess.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi her igjen...

Tok lang tid før jeg klarte å sovne i går, var så forbanna! Ingen nachspiel her i natt ihvertfall.

 

Aner ikke om han kom hjem i natt engang, men det håper jeg - for nå har jeg planer om å gå ut og kjøre snøfreseren i gårdsplassen (Rett utenfor hans soveromsvindu) for å hjelpe våren med å bli kvitt den siste snøen.

 

Skal sjekke rettigheter og snakke med mannen min om dette senere i dag når han kommer hjem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er selvfølgelig ikke lov. Han har en lovlig leiekontrakt. Den må både han og utleier forholde seg til. Det er en del ulemper med å leie ut. Noe støy må man regne med når man deler hus med andre.

 

Jeg tror det beste de kan gjøre er å snakke hyggelig med ham. Juridisk har han sterke retigheter, men det er mye som ordner seg hvis man prater sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si at jeg synes at det er du som er ganske urimelig her! Når du leier ut, så må du selvfølgelig regne med at det blir bråk om kveldene! Og når du ikke tørr å gå ned for å si ifra, til å buse ut og begynne å rope etter de! Responsen fra denne gutten var ikke fin, men hvis det er noe du vil ta opp, så går du fint å ringer på døra mens denne unge herremannen er edru! Ikke når han er dritings!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er du som er urimelig her! En må faktisk regne med mer bråk om kveldene, når en leier ut en leilighet. Men reagerer mer på at du sier at du ikke gikk ned i første omgang, til å gå ut å rope etter de! Responsen fra han var absolutt ikke fin. Men hvis det er noe du vil ta opp, så går du ivei og ringer fint på døren mens denne unge herremannen er edru. Ikke når han er driting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...