Gå til innhold

Noen som er vant til å reise utenlands (thailand) Kan dere gi meg noen råd?


Sjokoladebanan

Anbefalte innlegg

Jeg har aldri reist utenlands annet enn på skoleturer, å prøver nå å planlegge en tur.

 

Mannen har et stort ønske om å reise til pattaya i Thailand, og jeg prøver å finne fly og hotell. Ingen dato er spesifisert da det fortsatt bare er en drøm, men ønsker å finne ut hva man må forvente i pris på både fly og hotell for 2 stk + et barn.

 

 

Jeg klarer ikke finne "pakker" med fly og hotel til pattaya. Og er tydeligvis helt grønn på dette.

 

Noen som har noen gode tips, og hva kan man forvente at det blir i pris.

 

Prøvde å søke på fly tur retur bankok da jeg ikke fant pattaya, og det ble rundt 26 000 for oss 3. Så kommer hotell for en uke i tillegg.

 

Er dette en normal forventet pris?

 

Jeg er som sagt helt grønn, og har ingen aaanelse på hva som er normale reisepriser eller ikke.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når skal dere dra?

Det går ikke fly til Pattaya,men til feks Bangkok så er det ca 2 timer med bil videre. Hvor gammelt er barnet?

 

Jeg personlig synes ei uke er for lite når man skal så langt,men det er meg og mine vaner/behov.

 

De siste gangene vi har vært i Thailand har vi vært tre uker,men forflyttet oss rundt. (sist gang ei uke på hvert sted)

Når det gjelder hotell er det masse å finne på www.sawadee.com ellers kan du kontakte et reisebyrå og de kan gi deg den info du trenger.

 

feks Sunquest travel 22353945

 

Noen ganger er det litt billigere å bestille på nettet,men da har du ingen å kontakte hvis det oppstår noe underveis. (eksempel: under askeskyen kom 8 av ni seg hjem pga de hadde bestilt av et reisebyrå,mens den siste hadde bestilt på nettet)

 

I tilegg bør man tenke på om man vil fly direkte til Bangkok eller om man skal mellomlande et sted. (da går det jo penger når man venter på flyplassen også)

 

Hvis det blir Thailand så gled dere.

Vi elsker Thailand både vi store og de to små

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nærmeste flyplass er som allerede nevnt Bangkok, og derfra er det ca to timers kjøring til Pattaya.

 

Hvis du kan planlegger litt og bestiller god tid i forveien kan du få flybilletter langt billigere enn 26 000. Vi har bestilt flybilletter t/r Oslo/Bangkok med AirBerlin (www.airberlin.com) for høsten, og de kom på ca 6000 t/r for voksne og 5000 for barn. www.supersaver.no er et greit sted å sammenligne flypriser.

 

Du kan fint finne et bra hotell for 300 kr natten. Jeg bruker gjerne www.booking.com eller www.agoda.no for bestilling av hotell.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...