Gå til innhold

Nabobarna (et søskenpar på 3 og 6 år) er hos oss veldig ofte, og veldig lenge om gangen..Kan noen se her, takk? Rådvill..

Anbefalte innlegg

Disse to nabobarna er hos oss veldig ofte, og ofte i maaaange timer! De kommer hver gang vi er i hagen, og leker med våre barn. Det er helt ok, barna er veldig høflige og søte. MEN foreldrene er aldri her, de sjekker aldri opp hvor barna er - vi har faktisk aldri snakket med dem der DE har tatt kontakt! Jeg synes det er greit å gi et vink til dem at barna er hos oss, men ærlig talt så tror jeg ikke at det bryr dem..

De er alltid godt kledd, sådan.... men hvorfor er de hos oss i så mange timer uten av mammaen eller pappaen kommer? Er ikke det litt rart? Hva med mat? De får jo av oss, dersom vi spiser når de er her. (ute, vel og merke) De pleier å gå hjem dersom vi skal inn, eller ut på noe.

Vi ser ofte moren i gata med røyken i munnen, og en liten hund på slep.. hun hilser så vidt.

Disse folka bor i en kjellerleilighet i en enebolig, hun jobber ikke.

Men... hva synes dere om dette?

Fortsetter under...

Jeg synes jo det er litt rart, jeg dobbeltsjekker alltid hva barna mine gjør og hvor de er. Er de hos naboen spør jeg om det er greit og ber dem sende dem hjem når det passer å sende dem hjem. Er det noe som tar flere timer går jeg over og sjekker igjen og spør om det er ok. Evt tar dem med hjem under påskudd av at det er på tide med lunch/middag etc...

Moren røyker,de bor i en kjellerleilighet,også har hun ikke barn.!

Har det noe med saken å gjøre?

Men uansett.,kanskje hun er sliten,deprimert,sosial angst,eller så er hun bare rett og slett glad for att unga har noen å leke med.

Hvorfor skal du spørre her om hva vi mener?

Ta initiativ selv,be de 2 ungene gå å hente moren neste gang dere er i hagen og de nabo barna er der med dere,inviter på en kaffekopp eller noe,prat med henne,så finner dere begge en løsning på "problemet".

Moren røyker,de bor i en kjellerleilighet,også har hun ikke barn.!

Moren røyker,de bor i en kjellerleilighet,også har hun ikke JOBB,skulle det stå..

Ang detaljene om moren, det var bare for å gi et bilde av hvordan totalsituasjonen er.. :) Hadde hun vært superaktiv, overabeidet, utviklingshemmet.....etc... så hadde jeg skrevet det også.

Jeg tenker nok også at hun er deprimert eller har sosial angst. Jeg synes det var en veldig god ide å invitere henne på kaffe.

Jeg vil ikke bli mistforstått, det er helt ok at barna er hos oss. Det er koselig, men jeg håper at de har det bra hjemme! Jeg mener...med så passive foreldre...?? Huff, vanskelig situasjon..

HI

Jeg skjønner godt at du synes dette er merkelig og urovekkende, men spørsmålet er hva man egentlig skal gjøre med slikt. Det hadde vært noe annet hvis barna var uhøflige og vanskelige, da hadde du hatt en god grunn til å prate med foreldrene. Selvfølgelig kan det være at foreldrene bare er sjenerte, men mine varsellamper begynner alltid å blinke i sånne situasjoner. Det er desverre ofte ganske "dårlige" foreldre som oppfører seg sånn.

Jeg tror jeg ville vært litt "frampå" når jeg tifeldigvis møtte disse foreldrene. Stopp helt opp og smil og prat i vei. Prat gjerne om barna. Da signaliserer du at det er det du mener er naturlig ettersom barna deres er så mye hos dere. Hvis denne moren bare er sjenert så kan det være fint å treffe på noen som tar litt grep.

Annonse

Jeg husker at i mormor og morfars hus var det ofte to-tre barn fra nabogårdene som bare "var" der i sommerferien. Det er mange bilder av dem i fotoalbum fra den tida.

De fleste av disse led ikke vondt hjemme, men de var vel bare lei av å være hjemme. Og så beundret de onkelen min virket det som :-) Og de likte å snakke med mormor og morfar.

Jeg vet en av dem var sint på foreldrene sine, fordi han oppdaget at han var adoptert.

Har slike naboer vi også (borsett fra at de er veldig velkledde, og ekstremt kariere folk!!!!) Barna hennes bare gikk inn i huset vårt... (en av de første dagene vi bodde her) begynte å spise av maten som var I kjøleskapet!!!!! Snakket med en av de andre naboene (som ikke har barn selv) og de fortalte at barna omtrent bodde (!!!!) der, og at de var sååååå glade for at en barnefamilie flyttet hit slik at de kunne få litt avlasning (altså de uten barn) vel så lot jeg ungene hennes leke her i noen timer dagen etter... Mor til disse barna så lykkelig... to dager senere sendte jeg mine fire barn over til henne.!!!!! Hun ble meget sur da jeg bare er hjemmeværende og godt kan passe hennes litt, hun har jobb og kan ikke passe mine... vel så sa jeg til henne at hun har valgt penger osv... jeg har valgt mine barn, og jobber ikke gratis for noen som tjener rått.. jeg har IKKE kapasitet til å passe andres unger (når det ikke blir spurt om en gang.. og slik som de andre naboene beskriver ønsker ikke jeg å ha det) Siden det har hun og barna hold seg LANGT unna hagen vår =) helt nydelig.. ser de fortsatt dagelig på besøk hos paret som ikke har barn.. Grusomt hvordan noen foreldre utnytter andre barnefamilier...

10:53: Den historien der har du funnet på (eventuelt overdrevet kraftig) fordi du har mindreverdighetskomplekser fordi du selv ikke har utdannelse og karriere. De er en myte at karriereforeldre ikke tar vare på ungene sine. Det var på 80-tallet.

10.53 her...

Jeg har 8 år høyskoleutdanning, men velger med glede bort en god jobb for å ta meg av mine barn. Jeg har 4 barn, og syns det er helt nydelig å ta meg av de! Jeg har IKKE mindreverdighetskomplekser.... og historien er sann!!! Det finns faktisk karriereforeldre som er slik, selv i 2011!! Tenk det du=) Men ellers takk for tolkningen av meg da ;)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...