Gå til innhold

Fargen på avføringen.. REDD her ... kan noen svare....??? :( :( :( (ekle detaljer.. sorry)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er gravid, snart 34 uker på vei. Har de siste dagene blitt helt rar i magen. (Var inne på føden på mandag ettersom jeg kastet opp og hadde masse kynnere og vondter.. de konkluderte med omgangssyke etter forskjellige tester, hvor alt såg normalt ut. Det eneste som slo ut var at jeg var dehydrert.)

Oppkasten roet seg for noen dager siden. Og jeg føler meg ikke syk lenger.

Men avføringen min har nå gått fra å være normal til at den er helt løs. Og lys gul???? Det ekle er også at den flyter i do.. og jeg har måttet trekke ned mange ganger, før jeg i hele tatt får det bort... :S Dette har jeg aldri vært borti før...

Er mye tørst og drikker masse masse.... Føler meg egentlig rimelig sliten og har MYE halsbrann...

 

Er skikkelig bekymret pga. denne merkelige endringen i avføringen....

Bør jeg kontakte lege på mandag? :S

 

Håper på seriøse svar!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det skal nevnes at jeg ikke hadde noen løs avføringen ved omgangssyken, men kun oppkast, feber, kvalme osv. Dette er noe som har kommet etterpå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke lege, så ikke ta det jeg sier for alvorlig, men det høres ut som et galleproblem.. At en stein blokkerer gallegangen.. Da kommer fettet ufordøyd ut, og avføringen blir gul og flytende på vannet. Ta en tur til legen, det er det beste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vil ikke gallesten komme akutt, altså med syke smerter osv? Eller tar jeg feil? Men det kan jo stemme, for det er jo nettet det.... avføringen er gul og flyter... :S uff....

 

Men da må ting ha endret seg fort.. blodprøvene mine var fine på mandag. Tror de testet for galle osv da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SMerter vil komme om steinen beveger seg.. jeg snakker kun av erfaring med familiemedlemmer som har hatt gallestein.. Vet at min bestemor hadde gul flytende avføring uten smerter, men hun fikk skikkelige smerteanfall avogtil også, og det er, etter hva jeg har hørt, like vondt eller vondere enn å føde. Høyre side under ribbeina. Hold deg unna grønne epler, kodein, og mat med mer enn 5% fett fram til du kan komme til en lege, det kan ligge latent og så plutselig blir det vondt. Jeg har selv hatt betennelse i galleblæren men uten stein, og da er det bare konstant murring/vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette høres helt normalt ut.

 

ser både jeg og jenta har hatt gul og løs avføring etter at vi har hatt omgangsyken.

 

jeg har bare konkludert med at tarmen har vært tom og at det som kommer ut har brukt kort tid gjennom fordi tarmen ikke jobber skikkeligt og mangler de gode bakteriene som er med på å bryte ned maten vi spiser.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. symptomene virket jo veldig like her ja... uff.. Tror jeg tar en tlf til lege på mandag ja:( Kjenner jeg ble urolig nå... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, jeg håper virkelig at det hele er normalt.. har hatt gul avføring før, ved magevondt osv. Men ikke på denne måten her.. Har aldri sett noe lignende.. og det at den FLYTER og er så "seig" å få bort... åårh ekkelt altså, sorry..

 

Men tusen takk for svar alle. Jeg håper det er som du siste sier her, at det kun er normalt osv. Men jeg tror jeg tar en tlf til lege på mandag. Sånn for å sjekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...