Gå til innhold

:( plutselig så ble jeg ganske våt i trusa .. er 35 uker på veg ... så våt at det gikk igjennom trusa og pysjen ble også litt våt.. kan det være vannet som har gått ?? lekker fostervann??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

ring fødeavdelingen. si at du tror fostervannet lekker så du må komme inn NÅ for en sjekk. jeg tuller ikke. kan være fosterhinneinfeksjon. det hadde jeg. baby døde.

 

ikke for å skremme men ta slikt på alvor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hodet festa seg da? Ville kontaktet føden for sikkerhet skyld.

Tror det forsatt vil lekke!? Prøv å gå litt å se om hodet er festet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men jeg var i uke 21. babyen måtte ut pga infeksjonen så babyen overlevde ikke pga fortidlig fødsel. en baby i uke 35 vil overleve med glans. men kan være farlig for mor å barn hvis det er infeksjon og mor forsetter å være gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres ut som fostervann ja...ring føden for å være sikker,bedre å ta en telefon og kontroll for mye,enn en for lite.

 

når jeg fikk mitt barn,gikk vannet først,var som å tisse på seg,men det stoppet ikke opp.jeg hadde ikke rier,ble kesersnitt før jeg rakk å kjenne på rier.

 

ta på binn,så kan de sjekke om det er noe misfarging på fostervannet.

 

lykketil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med hun ovenfor, det kan høres ut som fostervann! Ta en tlf til føden du :) Og lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med de over,ring føden.

Om hodet er festet og vannet går så er det ikke litervis som kommer. Det kommer som mens liksom (ihvertfall på meg)

Så ring føden og få deg en sjekk:)

 

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HOld oss oppdatert da HI ! Lykke til :)

 

Det går nok bra, ikke få panikk :) Men snakk med føden for sikkerhetsskyld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta kontakt med føden! Prematurfødsler kan gå raskt for seg. Jeg begynte å lekke bittelitt fostervann om natta i uke 30. 14 timer senere var jeg mor! Kun 2 timer etter at jeg ankom sykehuset (lang reisetid) fødte jeg en liten, frisk jente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette trudde jeg også da jeg ventet første, men var da i uke 41.

Hos meg var det ikke fostervann, men utflod.

 

Føden vil nok ha deg inn for sjekk om det er bakterier i eventuelt fostervannet.

 

Uke 35 er ikke ille. Kjenner ei som fikk trillinger i uke 35, de var ikke premature helle og spreke barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for så mange svar jenter .. Jeg ringte føden og fikk beskjed om å ta på meg et bind og komme bort med en gang .. Selv om det hadde slutta å lekke ...

 

Jeg reiste opp dit og lå der og målte babyen hjerteslag i ca 30 min .. så ble jeg undersøkt av en lege og jordmor.Hodet var festa .. tok en utvendig ultralyd hvor de kunne se at jeg manglet litt fostervann (det burde vært mer) Så tok hun en vaginal undersøkelse som var veeldig vond og en innvendig ultralyd hvor hun kunne se en sort rift ? Uff Så jeg er er her på føden enda .. venter på at mannen min skal komme bort med lit skift og tannbørste .Har vært en tung Natt ... De vil ikke sende meg hjem enda ,de vil ta flere målinger og om nødvendig sette i gang fødsel.. vet ikke hva jeg skal tenke på nå...

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse masse lykke til... Og selv om uke 35 er tidlig, så er det veldig stor sjanse for at babyen kommer til å klare seg helt fint!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring/dra til føden! Hos meg begynte det såvidt å komme litt fostervann, så lite at jeg var i tvil om det var det. Det var altså forstervann, og de satt igang fødselen ett døgn etterpå. Fikk og en infeksjon, men det gikk helt fint med meg og barnet (jeg fikk antibiotika intravenøst). Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre fra deg HI! Og så bra du blir tatt vare på der i fødeavdelinga. Om fødselen blir satt igang nå så er jo ikke det noe stress. Lungene er jo utviklet og barnet klarer seg mest sannsynlig uten noen form for pustehjelp. Kanskje litt liten enda, men absolutt ikke for liten:)

Masse lykke til!!

 

Hilsen hun som fødte i uke 30 (postet et innlegg høyere oppe i denne tråden)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det produseres stadig mer fostervann, men etter vannet er gått øker faren for infeksjon. Baby skal ut så og så mange timer etter vannet er gått. Jeg gikk i et døgn, da starta fødsel naturlig, om ikke hadde jeg blitt satt i gang. Var som en konstant lekkasje, gikk med bleier. Men det ble ikke tomt, var like fullt med fostervann, babyen ble ikke liggende tørr.

 

Ellers kan det jo hende at du bare har tissa på deg, det kan skje i uke 35, det gjorde venninna mi. Ta kontakt med føden og få det sjekka ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...