Gå til innhold

Hvordan få naboens katt til å slutte å drite i hagen min??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er så lei av at katten legger igjen "visittkortene" sine rundt om på plenene mine...!

 

Hva kan funke for å få den til å gå et annet sted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kett deg vekk greiene fra Felleskjøpet, de har også på Plantasjen. Jeg har kjøpt biologisk (hvitløk og noe) fra Platasjen pga barna, funker fint det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En katt som driter på plenen har jeg aldri hørt om. Med mindre den har gravd i snø og bæsjet der og det kommer frem nå. Katter er litt fine på det, de graver alltid ned bæsjen sin og går gjerne steder med jord slik at de får gravd ordentlig, i motsetning til hunder som driter der de måtte slumpe til å være når trangen melder seg, uansett hvor det måtte være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh, nei! De to kattene min nabo har (jeg er ikke HI) er ikke mye "fine" på det og graver ikke noe ned! De bare legger rukene der de står og går, så den illusjonen kan du pakke inn. Og det er i HELE jævla hagen min! Hadde jeg ikke hatt små barn, skulle jeg ha lagt ut gift!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Katter liker ikke hvitløk. Kjøp en boks hvitløksgranulat eller -pulver og strø rundt i hagen (de har som regel svære bokser til en rimelig penge hos de fleste butikker som selger fôr til hest). Verdt et forsøk.

 

Fluer og en del andre insekter liker forøvrig heller ikke hvitløk ;) så her er det mulighet for dobbel gevinst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten boks kattemat og en god dose rottegift... Da skulle du være kvitt problemet!!

Om folk er så sabla glad i katteskinna sine så får de ha kattene i bånd på lik linje med hundeeiere... Ikke mer unaturlig for en katt enn det er for en hund, og det er ikke no mindre irriterende med kattemøkk i hele hagen som bikkjemøkk under skoa...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme problemet, bare at naboen har TI (!!) katter. De gjør fra seg absolutt overalt; i blomsterbedene mine, på parkeringsplassen (hvor det er små stener), på TRAPPEN utenfor døren... you name it! Har egentlig bare lyst til å finne frem luftgeværet og plaffe ned alle sammen! Det er ekstra ille når man har barn som graver overalt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan kjøpe allskens remedier og fylle hagen din med, men antakelig er det bare en til som hjelper (hvis du ikke skal drepe katta, da): Å flytte. Din hage er på kattas territorium, så enkelt er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI her;

Takk for saklige råd.

 

Ingen tvil om at det er kattebæsj i dette tilfellet- og den, bokstavelig talt, DRITER i å grave ned bæsjen....

 

Har prøvd noe som heter katteskrekk, men strøingen måtte gjentas og tålte ikke regn eller vind, så lite god patent, gitt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha katt i bånd? eller mat med rottegift?? for en utrolig usakelig ting å skrive!!!! Ta og google dette så finner du mange måter du kan unngå dette. Kaffegrut kan og funke.

Det er veldig sjeldent at katter ikke graver ned avføringen sin,jeg sier ikke at alle gjør det,men det er uvanlig,men det finnes både ting i kjøkkenskapet du kan bruke,og ting på felleskjøpet du kan få kjøpt billig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Appelsinskall fungerer får å få dem til å slutte å tisse enkelte steder, ihvertfall. Jeg eksperimenterer nå med revet skall i blomsterbedet mitt ( eller doen, som nabokatta hevder). Jeg skal rapportere om det har noe for seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naboens katt sluttet å drite i min hage etter at jeg begynte å slippe ut hunden min hver gang den kom over i vår hage.

 

Jeg har større problemer med hunden til andre naboen som aldri er i bånd og som til og med driter på verandaen min! Og over alt ellers i hagen... Ungene kan nesten ikke leke ute uten at jeg har kontrollert hagen først. Og det nytter ikke slippe ut hunden heller, da de bare leker og har det gøy sammen... Jeg har pratet med eierne flere ganger, men ingen ting nytter, har også plukket opp og satt alle bæsjeposene på trappa, sammen med en ny rull poser med lapp om at de kan plukke selv neste gang siden de nå har fått poser..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...