Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurær så ille på detta med væske jeg se!

Mini drikker 400-500 mme pr dag, pluss ca. 50 ml vann.

I tillegg to grøtmåltider laget med til sammen 200 ml vann.

Pluss et middagsglass, aner ikke hvor mye væske det er i et sånt..

Synes det virker så lite (selv om jeg overhodet ikke har noe grunnlag for å synes noe som helst om akkurat det), men det går ikke å få i ho mer, asså.

Er det nok, tro?

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, også det med tissebleier da. Det ER tiss i alle bleiene (masse i den første vi bytter om morran), men ikke så mye som det var før ho begynte å spise grøt og middag, men det skal kanskje være sånn?

Skrevet

Jada hun får i seg nok væske :) Husk at nå som hun er over 6 måneder skal fast føde gradvis bli hovedernæringen hennes + væske såklart. Flott at hun får i seg vann også, det sliter jeg med nemlig :)

Skrevet

Tror hun får i seg nok væske ja! Du trenger ikke å være bekymret:) Faktisk så anbefales det ikke mer en 5-6 dl mme etter oppstart med grøt. Siden hun liker vann, kommer hun nok til å drikke mer og mer av dette etter hvert også. I middagsglass er det 80-90% vann, så blir en del væske derfra også. Fruktmos innholdet også en del væske, så om hun liker det kan du jo tilby det? Selv om jeg ikke tror hun ha behov for noe ekstra væske.

Du kan foressten sjekke ut knappeforeningen.no, der står mye info om baby, næring osv. Er også en fin tabell med oversikt over hvor mye væske det er i mat:)

Lykke til:)

Skrevet

Skrev feil adr., knappenforeningen.no heter den! Altså knappen, ikke knappe:)

Skrevet

Takk for svar, begge to :)

Trodde nemlig jeg hadde hørt MINST 5-6 dl mme, men bra at det var feil!

Vi har masse fruktmos i grøten. Det er eneste måten å få i ho grøt på siden ho har bestemt seg for at ho ikke liker grøt likevel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...