Gå til innhold

Brystskjold/oppsamler: Hvilke anbefales og hvorfor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det forskjell på dem eller gjør de samme nytten ?

Og er dette noe man bør investere i før barnet er født?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og lurer egentlig på det samme ang. ammeskjold... ?

Treger mange tips! :)

Skrevet

Jeg lakk en del, så prøvde ammeskejll etter tips. Det var ikke praktisk for meg!!! Det er jo faktsik skjell, og er en et eller annet sted og skal amme, så må en ta av ammeskjellet. Siden jeg lakk, var jo det fullt, og med rund tupp så kunne jeg ikke legge det fra meg noe sted uten at det kantet og alt rant ut. Veldig festlig på f.eks by-tur eller besøk.. ;o) Så det hadde jeg bare sett an om jeg trengte. Jeg skal ikke bruke det igjen..

Ammeskjold var en reddende engel for meg! Hadde fryktelig vondt og begynte å sprekke når jeg ammet. Er visst en risiko for at ammeskjold kan få babyen til å begynne å suge feil, men gikk veldig greit for meg. Da ble puppen beskyttet, og fikk tid til å gro igjen. Brukte dem i 2-3 dager, før jeg var "god som ny". Men hadde sett an med ammeskjold også, om du trenger det. :o)

Skrevet

Jeg har prøvd alt det de andre skriver her jeg også.

Forrige gang ble jeg mest fornøyd. Hvis du lekker mye ville jeg ha brukt ullammeinlegg, de "renser" seg selv og trenger ikke å vaskes så ofte. Utenfor ville jeg da lagt de engangsinnleggene av papir/bomull for å ikke lekke igjennom. Jeg ble mye mindre sår på denne måten, fordi ullinleggene absorberte bedre og de satt ikke fast, slik engangsinnleggene har en tendens til å gjøre hvis du har dem innerst mot huden.

Jeg har også brukt ammeskjold ved tendens til sårhet for å unngå å bli veldig sår. Jeg pleier å se på størrelsen, at tuten på de ikke er for store men mest mulig lik din brystvorte. Tror det var avent sine jeg brukte sist. Det hjelper at de er litt myke også. Jeg har bare positiv ammeerfaring og mine har ikke hatt problemer med å måtte ta skjoldet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...