Gå til innhold

Beklager, men hva slags "menn" er det dere får barn med? Blir litt sjokkert jeg...

Anbefalte innlegg

Kjenner jeg blir helt redd av å lese her inne, hva slags gener er det vi fører videre? Her kan man jo lese om fedre som lærer ungene banneord ved middagsbordet og syntes det er greit, fedre som drar på fylla i fleng, gjerne rundt ternindato, fedre som ikke gjør en dritt hjemme, fedre som ikke vil være sammen med hverken barn eller mor osv, osv, osv.... Og beklager, men jeg BLÅNEKTER på at ALLE disse mennene var engler i utgangspunktet, og forandra seg over natta ! Tenker dere ikke på at barnet skal vokse opp med disse mennenen som fedre, enten man velger å bo sammen eller ikke ! Og uansett, hvis mannen er en idiot før man får barn, så er det mye forlangt at han skal forandre seg fordi det "forventes" , han er jo tross allt en IDIOT ! Jeg blir sint på barnas vegner jeg, hva slags valg er det dere tar for barnet deres når dere får barn med en slik mann da, eller velger å bli hos en mann som oppfører seg slik... Ikke det at å gå fra hverandre er løsningen bestandig, man bør jobbe med problemer, og i mine øyne prøve å løse problemer som oppstår i et forhold (så lenge det ikke er snakk om gjentagende vold, voldtekt osv... Problemet bør fortsatt jobbes med, men kanskje ikke mens man bor sammen...)

Og jaaaaada, jeg vet at folk kan forandre seg, og at det å få barn kan utløse mange reaksjoner samt gi et forhold en skikkelig utfordring, men det innebærer ikke at mannen blir en drittsekk over natta ! I tillegg har mange flere barn med samme mann, eller er gravide med nummer to, tre, fire, osv mens mannen fremdeles er en dritsekk... Tenk dere om, det er små mennesker det er snakk om, det er barnet ditt, det kjæreste du har, det største ansvaret du noen sinne vil få - så skjærp dere !

Og jaaaaada, det finnes en haug med elendige mammaer også.... Og neida, jeg er ikke perfekt, ikke samboeren min heller ! Men det kan vi ta i en annen tråd? Det er kanskje nok av elendig mamma tråder her, og egentlig handler jo også denne tråder om mammaer.... Ikke de beste heller kanskje, når det kommer til valg i allefall !

Fortsetter under...

greit. du kan bare nekte å tro det. men er når folk har opplevd noe slikt at mange får en sterk trang til å oppsøke et forum å få det ut anonymt. få litt støtte og empati. uten at noen vet hvem du er.

så er de værste sakene man leser om. fordi det er de som har behov for å lette på trykket.

om du tror det eller ei får være ditt valg.

Kan jo legge til at det er et svært ensidig fokus her inne og vi får stort sett bare høre en side av hver sak. Mange menn er drittsekker, mens andre blir framstilt som drittsekker uten mulighet til å forsvare seg.

Dersom like barn leker best, og de fleste forsøker å finne sin like - hva sier da det om kvinnene som finner seg slike menn? ;)

Annonse

Helt enig med deg HI .

Men jeg fikk barn med en drittsekk.

Visste at han ville gi barnet mitt mer vondt enn godt , så jeg valgte å dra for alltid.

Jeg reddet oss begge og har aldri angret.

Men sånt skjer faktisk , fordi man er forelsket feks.

Vi mennesker er jo etterpåkloke.

Sånn er det bare.

Tja, du kan jo spørre barnevernet om det jevnt over er regelen. Det er mange damer som ikke forandrer seg når de blir mamma, men fordi dette er et kvinneforum vil det jo ikke komme fram her. :) ....ensidig foooookus.....

Annonse

håper du slipper og se manfolket ditt forandre seg til en total fremmed på sekundet.

det gjorde jeg, jeg forlot han for å faktisk berge mitt ufødte barn som han ville til livs. grunnen var som følge: jeg nektet å være en lydig hund som sa takk og amen til alt.

jeg tar ingen sjanser når det kommer til et barn, når man får trusler som går direkte på et stakkars ufødt barn, mener du virkelig at man skal gå i terapi for å ordne slikt? jeg gjør det ikke, jeg har faktisk to liv å ta vare på i en kropp.

fysisk mishandling er det samme som psykisk mishandling. begge er like ille, og ikke noe man ønsker. men psykisk mishandling er ord mot ord, ingen merker eller arr, men den enes historie som man desperat prøver og bevise. og blir møtt med slik som HI sier, det kan lett jobbes med. men kanskje dere ikke viste at psykisk mishandling aldri slipper taket helt?

jeg har vokse opp med slikt, jeg har klart og gjøre samme feil som min mor. men jeg kom meg unna før det ble alt for sent

Likestilling ja.

Så lenge menn ikke klarer ta vare på ungene sine eller bry seg som vi mammaer gjør... så kan de gå å pule seg selv, syntes Aldri de skal få like rettigheter som oss.

Håper de aldri får det.

HI her :) til siste anonym,bra du kom deg unna en udugelig mann ! Til resten, leser dere ikke ordentlig ? Ja, masse elendige mødre, og ja, jeg mener dere som velger å få barn med en drittsekk har tatt et skritt mot å ta dårlige valg for seg og sitt/sine barn ! Like mye kritikk til mor, som til far altså.... Når det er sagt, så nekter jeg fremdeles at ALLE drittsekker ble det over natta ! Sier ikke at det aldri skjer, men neppe alltid.... I tillegg så velger jo mange å bli gravid på nytt med samme idiot som sist, og det syntes jeg faktisk er forkastelig ! ! !

Jadda jadda, jeg troller litt nå ! Men det syntes jeg faktisk bør være lov... Noen bør stå opp for disse barna som tydeligvis har mødre "blinde av kjærlighet" og få dem til å våkne litt ! Tenk på barna dere, jobb med situasjonen FØR dere får barn iallefall !

Nå er det jo faktisk sånn at ikke alle graviditeter er planlagte heller så ikke glem den gruppen. mange menn er vel kanskje "skikkelige" menn før ting blir alvorlige som ved en graviditet. Og ja kjærlighet gjør blind (iallefall delvis)!!!!!!!!!

Far til mitt barn er vel ingen større dritt enn noen andre men han er fryktelig uansvarlig og egoistisk. Han har i en alder av 28 år ennå ikke lært at handlinger får konsekvenser.. Kunne jeg skrudd klokka tilbake så hadde jeg gjort det men må ærlig inrømme at det eneste jeg ville hatt ugjort var at jeg skrev hans navn som far.

Abort var ikke en aktuellt valg for meg, og er sikkert ikke det for mange andre heller.

*anonym som kom seg bort her*

noen tørr faktisk ikke å gå ut av slike forhold, det er ikke bare bare bestandig. man blir på en måte kuet, og da vet man ikke helt hva man skal gjøre.

har det ikke vært for at mamma hadde kommet ut for det samme, har jeg vært enda i et slik forhold.

pappa forandret seg etter bryllupet, han gikk fra kirkens mann utav de utrolig snille og kjærlige, til å bli drittsekk. vet om andre som kommer gradvis slik at man blir vant med dette, og ikke klarer å tro at de kan ta seg av seg selv.

å gå fra en mann som er far til ditt barn, det er verre enn det man skulle tro. og ja kan være enig man bør våkne opp. jeg selv angrer for at jeg ikke dro direkte å anmeldte x-en den kvelden jeg neste måtte ringe politiet for å få han ut.

men gjort er gjort, vi må heller se fremover og gjøre det beste ut av det :)

Fordi om mange her klager over mannfolka sine så legger de jo ikke fram absolutt alt, alt det gode og vonde med partneren sin.

Jeg kunne sagt mye ting som plager meg med samboeren min, og om man har en negativ periode i forholdet så blir ofte alt det negative fokusert mest på, vi finner alle feil og mangler på hverandre og irritere seg over den minste ting.

Vi er selv i en slik periode, men likvel er han en fantastisk far og fantastisk samboer, men litt for ofte ser jeg på det negative, som at han er litt for lat fks...

Og man må jo bare sette foten ned og si at dette aksepterer jeg ikke, sik som hun som hadde en samboer som lærte ungen og banne. Hadde det vært meg hadde jeg sagt rett ut at dersom han ikke slutter og lære henne slike ord så får han ikke være rundt datteren mer. Og der hadde hun nok også hatt barnevernet på sin side. Uansett om han ikke direkte er stygg, men det er dårlig barne oppdragelse og sitte og lære barnet sitt å banne.

Men ofte er det greit og kunne tømme seg på et forum, og kansje søke råd, derfor synes jeg også det er viktig at i steden for at folk skal sitte her inne og dømme på en stygg måte og slenge masse dritt så gi heller råd og si på en finere måte om fks hvor teit det er eller høres ut osv.

Vi kvinner burde stå sammen og støtte hverandre fordi om man ikke kjenner hverandre;)

HI igjen.... Og til du over, jeg kan vær enig med deg, i noe ! Ikke alle barn er planlagt, men vi er voksne, og veit at sex kan føre til barn... Jeg er med andre ord ikke veldig fan av one night stand med en du møter på byen, eller sex med eksen (som er idiot) bare fordi man savner sex. Sex med idioter er ikke lurt det, skjønner ikke hvorfor folk omgir seg, overhode ikke hvorfor folk har sex med folk de ikke respekterer eller som oppfører seg idiotisk... Greit nok, alle gjør feil, og noen ganger omgås vi folk som kanskje ikke er til vårt beste, men vi vet at sex kan føre til barn folkens !

Når det gjelder at vi kvinner må stå sammen og ikke drive og kritisere hverandre så er jeg enig ! MEN, jeg syntes virkelig ikke dette med p få barn med menn man veit ikke duger, for så å sitte å klage å syntes synd på seg selv er så mye å støtte jeg... Derfor roper jeg det heller ut, advarer de som orker å høre, og håper de tenker seg om en runde eller to ! For all del, jeg er ikke en av dem som sitter å skriver dritt til de som sliter, tvert imot egentlig. Der er vondt å gå fra hverandre, drittsekk eller ikke.., og støtte får de fra meg ! Det er vondt å ta opp et problem med samboer, min støtte igjen. Det er forferdelig å forandre seg og stå opp for seg selv innemellom når ting har gått for langt, min fulle støtte og sympati ! Men, for den som reddes kan, jobb med dere selv, forholdet, og bli enige FØR dere planlegger og får barn ! Snakk om alt fra bleier, smokker, hva gjør man med en skrikende baby, amming, hvem gjør hva, fødsel, økonomi, og ALT som kan omhandle barn på forhånd ! Vit at dere er enige i det grunnleggende i alle fall... Det er tøfft nok med en liten baby om dere skal krangle om småting som smokker i tillegg ! Da kan det hende at mannen forrandra seg over natta da, DET kan jeg se !

Neei, jeg står fortsatt på det jeg sier - skjærpings damer ! Slutt å få barn med idioter, vit hva dere gjør før dere får barn.... Ta konsekvensen av det dere har gjort ! Tenk på barna !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...