Gå til innhold

Blir det for sært å kalle jenta mi for Eowyn?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvordan uttales det da? Jeg ville sagt Owen, og det er da vitterlig et guttenavn..

Veldig sært..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker det veldig godt :)

 

Alle trenger ikke kalle ungen sin Siri og Kari skjønner dere !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Yes, God forbid someone wants to use a name that doesn't fit into the tiny little Norwegian book of acceptable behavior. Honestly.

 

It is not an ugly name, not a made up name, it a real name and a very pretty one. It isn't a "Norwegian" name, but so freaking what?

 

It is a thousand times better than being another Emma or Lukas. It is one thing to name your child something which sounds awful or is spelled in a ridiculous manner, but quite another to pick a name that is just different.

 

Although I am positive that HI would never ever dare to use the name because the women of Norway would shun her and cast eggs and rotten tomatoes at her home, I still think she should.

 

Hilsen

 

En som kommer fra Wales og har en søster som heter Eowyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et vakkert navn på en alv, men på en norsk jente blir det for innviklet. Stor fare for at det blir uttalt feil, (Owen, Øyvin etc)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eowyn er ikke en alv, hun er et menneske.

 

Navnet er ustanselig vakkert, enig med deg fra Wales der. Dessverre tror det er meget utfordrende å bruke navnet i Norge.

 

Hilsen en som aldri kommer til å kalle barnet sitt Emma eller Lukas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da mange navn som ikke hadde vært spesielt kledelig i Wales heller, uten at det er navnet sin skyld.

 

Jeg nevner Simen og Knut som eksempel.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer heller aldri til å kalle et barn Emma eller Lukas, ei heller Eowyn. At noe er fint på walisisk betyr ikke at det fungerer på norsk. En albansk fyr jeg veit om heter Dritan, det er sikkert flott i Albania, og sikkert det vakreste navnet moren hans visste, men det er ikke pent på norsk. Eowyn er ikke kjønnsbestemmende på norsk, det er for diffust, og umulig å gjette seg til uttalen utifra et norsk stavemønster. Så vil man ungen godt, finner man et navn som passer der man skal bo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ja, kaller "alle" ungen sin for Siri og Kari? Da må det ha skjedd en brå trend jeg ikke har lagt merke til. For ingen av de to navnene har vært på topp ti siden ca 1960....

 

Nei, skal du være spesiell i dag, må di i alle fall velge Siri og Kari, det ville skille seg ut mellom Lea og Tea som gror opp over alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er et flott navn. Vår katt heter Eowyn:-)

MEN, vær obs på at det ikke er ofte at noen vil uttale navnet korrekt.

 

Av personlig erfaringt synes jeg det er slitsomt å ha en navn der konstant blir uttalt feil og man hele tiden må stave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...