Gå til innhold

Barnefarens nye kjæreste...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Etter en komplisert tid med endel juging fra barefar om ny kjæreste, som er en lang historie som jeg ikke tror er noe vits å skrive nå. Greia nå er at hun SKAL bli venn med meg! Jeg forteller henne at etter omstendighetene å deres oppførsel ang dette, har jeg ingen ønske om å bli venn med henne. Gudene vet hva ho mener med venner... Når jeg sier dette blir hun bare irritert å kommer med masse usakelige ting, oppfører seg veldig barnslig (fordi hun ikke får det som hun vil???)

Barnefar gir ikke intrykk til meg om at han vil jeg å den nye kjæresten hans skal treffes å ha noe kontakt, han sier til meg at han "driter vel i hva ho sier å gjør, dette har ikke han noe med..." Til vår sønns fadder sier han at han ikke vil hun skal treffe sønnen vår for han ikke vet om hun er noe å satse på!

 

Hun maser på meg ganske så ofte, om å bli venner, vi må møtes osv..

Mitt spm er da er det jeg som er "bitch" som ikke vil treffe henne, å har sluttet helt å svare henne? Ettersom hun er såååå koselig mot andre..

 

Har også forresten sagt til barnefar at når han ikke klarer stå for det han gjør eller legge 2 fingre i kors for at jeg skal få et positivt intrykk av henne kan hun bare holde seg unna

 

Håper det her ble forståelig, for jeg blir irritert bare av å tenke på det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hjelpes, for ei suppe.

Hvor gamle er dere?

 

Du trenger jo selvfølgelig ikke ha noe med henne å gjøre. Kanksje hun er usikker på han og derfor vil ha deg på sin "side". Hun virker jo helt syk så at noe sykt er grunnen skal du ikke se bort fra.

Hadde bare gitt beskjed til henne om at du ikke er intr i kontakt og om hun ikke slutter trakkasere seg anmelder du henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei du trenger virkelig ikke å være venn med kjæresten til ekskjæresten din! Du er ikke bitch av den grunn, mener jeg. Dersom faren til barnet mitt får seg ny kjæreste (noe som han sikkert gjør en gang) kommer jeg ikke til å bli "venninne" med henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært i din situasjon så hadde jeg nok ikke kommet til å være venninne med henne.

 

Å tenker at hvis bf til mine barn får seg ny kjæreste så vil jeg nok ikke ha noe med henne å gjøre, det er liksom nok sårt at vi har gått fra hverandre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje å dra det litt langt å true med å anmelde henne fordi hun vil bli venn. Tror mellomrunden er det beste, si det hyggelig til henne at du ikke ønker kontakt med henne, og gjenta det samme budskapet hvis hun tar kontakt igjen. Det bille vært værre enn bitchy å si du vil anmelde henne, og lagt grunnlaget for et svært dårlig stemorsforhold. Denne dama kommer kanskje til å passe på sønnen din etterhvert. Da er det best at hun ikke har lyst til å ta igjen for en slik ekstrem avvisning.

 

Fint far er så ansvarlig og bevisst at han ikke til sønnen deres skal treffe den nye kjæresten før han er sikker på at det er et seriøst forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å anmelde henne har aldri vært i mine tanker så det kommer ikke til å skje:)

Sier til henne gang på gang i en hyggelig tone at jeg ikke ønsker noe kontakt med henne, men jeg kommer til å si hei å være hyggelig når vi treffes for å enten hente eller levere minsten:) Har også tatt dette opp med barnefaren men etter hans ord så bryr ikke han seg om det... Problemet er at hun ikke gir seg, SKAL bli venn med meg... Forstår ikke akkurat det men...

Hun tror sannsynligvis det er mer seriøst enn det er , de har vært offentlig sammen siden nyttår, men i følge henne har de hatt et kjærestelignende forhold siden mars i fjord...

Det skal ikke være enkelt;)

Men takk for gode ord fra dere!

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun høres ut som ei typisk ungjente som har såååå lyst på en søt liten familie som hun kan leke med.

 

Forklar henne tydelig at du synes det er ubehagelig å skulle være venner med henne, siden hun tross alt er sammen med din eks, men at du håper og tror at hun blir en flott stemor for din sønn den dagen din eks velger å involvere henne i barnets liv. Du kan gjerne også si til henne at su synes det er kjeeempefint at de venter med å involvere sønnen deres i forholdet, og at det tyder på at hun virkelig kommer til å bli en god stemor.

 

 

Så kan du inni deg håpe på at forholdet mellom henne og din eks går over ganske fort, før sønnen deres blir involvert, for denne "dama" høres ikke akkurat moden nok ut til å skulle ta vare på et barn ;)

 

 

Min erfaring er at det alltid er best å "stryke hunden med hårene", og å gi masse positiv respons på de tingene man ønsker at det skal bli mer av. Positiv forsterkning kalles dette innen pedagogikken/psykologien ;)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har vel sine fantasier om ting skal være så bra da. Rart hun ikke tar hintet med å bare holde en ok tone når/om dere skulle møtes i sammenheng med barnet og bf. Jeg er alene med en sønn, og kommer ikke til å ha interesse av å ha noen kontakt med bf sin nye dame når han får en. Kommer til og ha en høfflig tone og si hei om vi tilfeldig møtes, men ikke mer.

 

Lykke til hvertfall, håper hun innser det etter hvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etersom barnefar er en forbanna tøffel tør han ikke si til henne at han ikke vil hun skal treffe sønnen. Men sier til henne at det må være opp til meg, mens han aldri har nevnt at hun vil treffe oss til meg... hater situasjonen.. nå har vi i tillegg blitt syke junior å jeg...

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...