Gå til innhold

Hvis et barn nevner ordet abort i bhg, er det nok til at bhg sender ..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kan jeg ikke tro.

Da står jeg i faresonen sier jeg er hundetrener og gutten til tider går rundt og sier" aport, aport".;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var et svar i tråden: "Er samboeren min helt idiot? Eller er det bare jeg som overreagerer.?"

 

Hun sa hun jobbet i den bhg der det hadde hendt.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde definitivt vurdert en bekymringsmelding hvis en ettåring sa "vaske fitta" når hun skulle få bleie byttet i barnehagen (hvis det er den "samboeren min er en idiot"-tråden du sikter til).

 

Hvis noen melder noen til barnevernet bare fordi barnet har hørt og plukket opp ordet abort (uten andre grunner til bekymring) så høres det veldig rart ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.barnimagen.com/forum/thread/143082582

 

"Sv: Er samboeren min helt idiot eller er det jeg som overreagerer?

12:26 30.03.2011

I barnehagen jeg jobbet, ble en mor meldt til barnevernet fordi datteren på 4år nevnte abort. Så ikke bli overrasket om dere blir kontaktet av dem.

 

Vis han denne tråden, kanskje han skjønner hvor sykt det er."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro det ligger en del andre ting til grunn for at "abort" ble meldt. Hvis ikke må det ha blitt meldt av noen som var veldig abortmotstandere. Abort er et ord, og ikke et stygt ett. At handlingen i seg selv kan fremkalle visse reaksjoner hos folk er èn ting, men ordet er ikke noe bekymringsverdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn kan godt overhøre det foreldrene sier selv om det ikke er ment for deres øre.

En 4-åring husker også godt og liker å bruke nye ord.

Abort er lovlig. Dersom foreldrene til en 4-åring diskuterer hva de skal gjøre med overraskelsen i magen, så har ingen andre noe med det.

Ordet abort har også blitt mye brukt i diskusjonen rundt UL i uke 12. En 4-åring kan god plukket opp biter av en slik diskusjon.

 

Å anmelde foreldrene til BV fordi en 4-åring sier et ord noen syns det er vanskelig å forholde seg til, er idiotisk så lenge det ikke tyder på omsorgssvikt eller lovbrudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...