Gå til innhold

Dere som er gravid nå :)

Lille diamant

Anbefalte innlegg

Var hos gynokologen på onsdag med samboeren min, og da spurte jeg henne om vi kunne ha ett normalt sexliv nå når jeg er gravid. Hun mente at vi skulle leve helt som normalt ettersom jeg ikke har hatt blødninger og alt ser fint ut på UL.

Så etter sex idag får jeg stadig små kramper i livmoren, og den føles øm på en måte. Så blir jo såklart litt bekymret med engang, uansett hva jeg prøver å fortelle meg selv. Hadde noen av dere andre sex før dere var 12 uker, og fikk opplevde dere noe ubehag i etterkant?

Fortsetter under...

hei

ser ikke ut som svaret mitt kom med selv om innlegget la seg øverst...

For det første: Gratulerer og masse lykke til!

Det jeg sa var at mens jeg var gravid opplevde jeg at livmoren "knøt" seg når jeg hadde hatt orgasme. Kjente det allerede fra jeg var noen få uker på vei, og senere i svangerskapet (i den grad vi hadde sex... *sukk*) fikk jeg også sammentrekninger etter orgasme. Så det er nok slike tidlige "kynnere" du kjenner, vil jeg tro.

Og så sa jeg at "er det ikke deilig å kunne ha sex uten å tenke på å måtte bli gravid..." :-))

Jeg er inne her og kikker en gang iblant selv om jeg nå har ei aktiv lita jente på seks måneder, som i øyeblikket ligger og sutrer litt etter oppmerksomhet... dette til oppmuntring for deg og andre som strever!!

Tusen takk for svar begge to :)

Tror det gikk fint selv om jeg hadde litt kramper etterpå, for alt var i orden på UL idag :) er så lettet hver gang vi får se det lille hjertet slå!

Men kommer nok til å ta det litt rolig nå fremover med tanke på sex, for merker jo at kvalmen tar en del energi fra meg. Men gu så herlig det er å bare ha sex når man føler for det, og ikke fordi man "må". Så er helt enig i den :)

Lykke til videre til dere også, håper lykken smiler til oss alle fremover :)

Gratulerer så mye med jenta di smilla :) det gir håp å lese at du og flere her inne har kommet i mål til slutt. Håper jeg og kan skrive ett slikt innlegg en dag :)

Du har nok rett angående dette med kynnere, for merker jeg får noe lignende når jeg anstrenger meg mye fysisk også. Men så lenge det ikke er farlig så får jeg prøve å slappe mer av :) godt å høre at andre også opplever lignende, for det skrives lite om dette med samliv her inne. Men er jo en naturlig del av livet og svangerskapet det og.

Du må nyte dagene med datteren din fremover smilla, og takk for svar :)

Jeg venter nå tredjemann, men fordi jeg har jo en fortid med habituell abort, sitter den veldig godt, så det pleier å være lite sex de første 12 ukene, så et veldig bra sexliv senere. Denne gangen opplevde jeg også noen småblødninger i uke 9-11 så jeg fikk også forbud fra legen mot sex.

Jeg kan ellers si at når vi gjenopptok sexlivet var det ingen ubehag, nei.

Lykke til!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...