Gå til innhold

erfaring med alltid hovne mandler på små barn?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

har ei datter på 2,5 år, hun har alltid hatt hovne mandler, som skikkelig strutter, i halsen.

Tok det opp med legen, hun sa noen barn bare er sånn. Men jeg er ikke tilfreds med svaret.

 

Hun sliter fryktelig med søvn, rett og slett for hun får ikke puste! Snorker som en gammel mann, og de i bhg har også kommentert dette.

Hun sover utrolig dårlig, bare tull hele tiden, og jeg kan jo forstå grunnen.

Hun er som konstant forkjøla, når hun var 1 fikk hun astma medisiner, men disse har igrunn aldri hjulpet, men jeg begynner å lure på om det rett og slett er pga disse mandlene. Alt vondt kommer fra de liksom.

 

Skal ringe lege på mandag igjen, og håper vi kommer videre med dette, har noen av dere erfaring fra barn som er slik? evt hva ble gjort?

Har de operert de vekk? blitt bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor i landet bor dere? kan anbefale dere et bra sted i oslo området.

 

Vi fjernet nettopp mandlene på tullemor. Og går en helt annen hverdag i møte. Argumenter for å fjerne mandler er bl.a. bedre søvn, lettere for å spise mat, kan få bedre uttale på språket.

 

Ps bekjent fikk fjernet mandlene på sønnen sin og gikk fra 11 halsbetennelser på 12 måneder til ingen! Få en henvisning til spesialist å få det sjekket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg har ei datter som straks blir fem. Hun har slitt mye med halsbetennelser og vært mye forkjølet. Hun har aldri hatt speielt store mandler, heller ikke snorket. Det store problemet for oss var søvnen. Rekorden siden hun ble født var 3netter i strekk som hun sov rundt. Det er ikke normalt for en femåring. Etter ett år fra legen henviste til ønh spesialist, ble hun 28.februar operert. Det ble fjernet både mandler og polypper. De neste 14. dagene hadde hun litt vondt naturlig nok. Etter det har hun sovet rundt HVER dag. Altså de siste 14 dagene (bank i bordet). Det er som å ha en ny unge i hus. Hun orker mer, spiser bedre og virker i det store og hele mer fornøyd. Helt fantastisk spør du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar!!!!

 

Ja, hun har ALDRI sovet ordentlig, og hun er ikke flink til å spise, iallfall ikke kjøtt osv ( søren meg ikke rart, når mandlene ligger INNTIL drøvelen!!!!)

 

Bestandig forkjøla, hoster alltid skikkelig, noe som er fryktelig for hun i bhg..

Da skal jeg ringe på mandag og KREVE å bli henvist videre...

Jeg har så vondt av hun :(

 

Hoster hele dagen,hele natta, og da er det jo også vanskelig å få hun til å sove videre, hun våkner av sin egen snorking..

 

Hun blir jo så hissig og alt er galt på dagtid, siden hun sover så dårli :(

vil gi hun bedre livskvalitet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tullemor sine lå nesten inntil drøvelen og de ble kommentert gang på gang at de var så store! (uten at de var betente). Nå er de ute, tullemor er friks og alt mat kan endelig spises. Ønsker dere ALT godt og lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det er så godt med slike historier, kanskje det endelig er lys i tunnellen for oss også!!

Selv om det er vondt å se sitt barn bli operert osv, så er jo det mye bedre, enn å lide slik i lang tid!!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få henvisning av fastlegen og gå til privat spesialist.

Det gjorde jeg..og fikk hjelp av spesialisten til å søke for operasjon.

Min datter blir 3 år i mai og tok mandler og polypper for 10 dager siden.

Helt fantastisk å oppleve at min skjønne datter endelig etter nesten 3 år sover rundt.

Føles som jeg har fått ett nytt barn..spør etter mat..bedre humør..ingen snorking(faktisk litt tøft at hun sover så roligt nå..må gå inn mange ganger for å sjekke.

Det verste ved operasjonen er å holde henne noenlunde i ro.

Masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...