Gå til innhold

Hjelp meg, blir gal av meg selv :P


Mamma2011

Anbefalte innlegg

Hei dere der ute. Tenkte jeg skulle skravle litt om hvordan jeg føler det for tiden. Kanskje noen andre som har det likt?

 

Er 11+6 uker på vei, var hos legen denne uka og han kjente på magen og sa livmora lå godt til i bekkenet og at han kunne kjenne en liten "kul". Helt siden jeg teste positiv har jeg hatt problemer med å forstå at dette er virkelig. Det er helt fantastisk og jeg gleder meg som baaaare det. Gira som bare det. Men er livredd for at det ikke er noe der. Høres sikkert helt sykt ut men. Har testet 4 av 4 positive tester også, så jeg ER jo gravid. Klarer bare ikke å slå meg til ro med det. Har også veldig lyst å fortelle det til foreldre og familie, men klarer ikke siden jeg ikke føler det er sant.. Noen andre som har hatt samme følelsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror det er ganske vanlig å ikke helt fatte at man har et voksende liv i magen. Hvertfall til man er et stykke ut i 2. trimester, før magen begynner å vises.

I første svangerskap klarte jeg aldri å helt å fatte at jeg faktisk var gravid. Hadde veldig lite symptomer og var i veldig fin form. Jeg kom til ordinær ultralyd med den tanken at jeg tror det ikke før jeg får se det. Det ble noe mer virkelig når jeg fikk se at det faktisk var noe inni der. Men jeg fattet det nok ikke helt før han lå på brystet mitt like etter fødselen. Først da gikk det opp for meg at jeg har vært gravid, jeg har født, jeg har fått min egen lille baby.

For min del hjalp det litt å fortelle det til familien og senere venner. Og etterhvert det å starte forberedelser, kjøpe klær og utstyr, lage til hjemme. Men 100% virkelig ble det altså ikke før han var ute.

 

Føler det litt sånn denne gang også. Men samtidig føler jeg større ro nå, fordi jeg vet hva jeg går til, jeg er tryggere. Men syns også det er veldig rart å tenke på at om få uker sitter jeg her med et nytt lite nurk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er nok det da. Er jo helt utrolig, og veeldig fasinerende :)

Høres ut som meg du snakker om. Gleder meg veldig til ul, og satser på det blir litt mer virkelig da :) Vet ikke helt om det kommer til å gå helt opp for meg at det er MIN baby hell :P Såå uvirkelig og fantastisk. For godt til å være sant, rett og slett..

 

Tenkt samme tanken, kanskje det blir litt mer virkelig å få det fortalt til andre. Spesielt til mamma tenker jeg da. Satser på å få gjordt det i løpet av uka :) Og er jo helt gira etter å handle søte små babyklær <3

 

Koselig, du får ha lykke til med resten av svangerskapet og fødselen :D Håper alt går fint!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...