MajjaHarToVakre♥♥ Skrevet 2. april 2011 #1 Skrevet 2. april 2011 Lurer på hvilke matvarer/drikke babyene deres reagerer/reagerte på ved amming. Luftsmerter eller magevondt generelt? Jenta mi sluker både melk og luft ved starten av amminga, det kommer så mye. Prøver å håndmelke ut endel, men vet ikke om det hjelper så mye. Regner med at det er dette som er grunnen til hennes luftsmerter. Hun plages dog ikke altfor mye, bare tydelig litt ubekvem til tider. Ikke noe skriking. Men greit å vite hva det er lurest å holde seg unna i starten (Er helt "ny" med tanke på dette, ammekarrieren med førstemann ble altfor kort...)
Evigheten Skrevet 2. april 2011 #2 Skrevet 2. april 2011 Min reagerte ikke på noenting Og jeg spiste masse løk og drakk masse brus. He he. Du må nesten bare prøve og se hva som skjer.
*smula* Skrevet 2. april 2011 #3 Skrevet 2. april 2011 Nr 1 reagerte på melk og meieriprodukter. Nr 2 reagerer på kullsyre og løk.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 2. april 2011 #4 Skrevet 2. april 2011 Ingen av mine to har reagert på noe jeg har spist=) her finner du en grei artikkel om temaet- mange myter ute og går om akkurat dette; http://www.klikk.no/foreldre/dinbaby/babytid/amming/article276098.ece
MammaBrum Skrevet 3. april 2011 #5 Skrevet 3. april 2011 Min reagerer på masse rart Men så han mest trolig refluxproblemer som må behandles, vi er under utredning. Men jeg har fått noen oppvekkere: Hvem tenker over at det er løk i kalkunpølsa? Eller i absolutt alt av ferdigmat? Og da jeg først lærte at jeg måtte lese grundigere på innholdsfortegnelsen: Det burde ikke være lov å bare skrive krydder!!! Det er kul umulig å vite om det er løk/hvitløk eller noen annet han reagerer på, og et er grenser for hvor mye jeg føler jeg kan utsette stakkaren for. Han hyler (og dam mener jeg HYLER) i 2-8 timer når jeg får i meg noe med løk i, det er rett og slett ikke verdt det!. Men jeg savner mat med smak i. Andre ting som gir utslag er alt i kålfamilien og kullsyre. Og så dukker det stadig opp nye ting. Det er i grunnen bare å tenke at når han reagerer på noe, så må jeg tenke gjennom hva jeg har spist og vurdere om det kan være noe jeg ikke visste om ;(
MillaCamilla Skrevet 3. april 2011 #6 Skrevet 3. april 2011 Min reagerte ikke på noe, jeg levde som vanlig og spiste det jeg hadde lyst på.
✿Hildegirl er hjemmemamma✿ Skrevet 3. april 2011 #8 Skrevet 3. april 2011 Jeg var dum nok til å spise falaffel da han var bare noen uker gammel. Tenkte ikke over at det er laget av kikerter. Ellers har han ikke vist tegn til å reagere på noe. Jeg spiser alt mulig, men har ikke rørt brus eller kaffe, så aner ikke om han ville reagert på det. Har ellers hørt venner fortelle om reaksjoner på kaffe, brus og kål. Det er visst individuelt og noen babyer ser ut til å tåle alt, så du får bare prøve deg frem.
MissVaiper Skrevet 3. april 2011 #9 Skrevet 3. april 2011 Jeg kan drikke kaffe, te og brus uten problem. Løk, salat og kål er heller ingen problem. Men hun reagerer på melk. Når hun får det i seg via mat får hun utslett og eler gulper MYE, og gjennom morsmelk får hun mye luft i magen og gulper en del. Vi skal nå til utredning for det. Hun er 7 mnd.
bygdemamma Skrevet 3. april 2011 #10 Skrevet 3. april 2011 Jeg må være litt forsiktig med kaffe, brus og løk med lillemor. Storebroren reagerte kraftigere,og på flere ting enn søstra har gjort. Han reagerte på kaffe, brus, appelsinjuice, appelsiner, jordbær, løk, kål, og sterkt krydder som tacokrydder.
369?gutt10? Skrevet 3. april 2011 #11 Skrevet 3. april 2011 Med min lille merket jeg at han fikk magevondt at bare bittelitt brus, mandler, masse te og pepperkaker(??). Holdt meg bevist unna løk og andre vondt-imagen ting som kål,masse kaffe, osv.
MajjaHarToVakre♥♥ Skrevet 4. april 2011 Forfatter #14 Skrevet 4. april 2011 Takk for svar alle sammen Vi får prøve oss frem litt. Storesøster reagerte såvidt på melk i den korte perioden jeg ammet, og det virker som hun reagerer på kumelk fortsatt, 3 år etter. Kål og løk har jeg ikke lyst til å teste ut riktig enda, og holder meg bevisst unna melk en stund. Glemte meg bort og drakk en cappuccino i går, og vil tro det er derfor vesla har hatt ubehag og luft i natt og i dag. Så da blir det ikke mer cappuccino på noen mnd
Mamma'n og englebaby'n Skrevet 4. april 2011 #15 Skrevet 4. april 2011 Hvis du har fjøs i nærheten kan du prøve med melk rett fra melketanken i fjøset. Jeg har vært borti flere barn som ikke tåler melk fra kartong, men som helt fint kan drikke "fjøs-melka". Den ene er lillebroren min - og det fungerte strålende! Tydeligvis noe med behandlinga melka får på meieriet som enkelte barn reagerer på. Vesla her reagerer ikke på noen matvarer så vidt jeg vet, har fullammet i 5 mnd nå så burde vel ha merka det om det var noe.
MillaLilla Skrevet 4. april 2011 #16 Skrevet 4. april 2011 Hvitløk, melkeprodukter og koffein (jeg helte ikke innpå kaffe, altså, men hun reagerte hvis jeg f.eks drakk et halvt glass cola). Nå er hun over fem måneder og reagerer heldigvis ikke på maten jeg spiser lenger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå