Gå til innhold

Er loppemarked en kvinneting? Jeg ELSKER å gå på loppemarkeder, men mannen min har helt angst for lopper!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Nå har mannen min lagt ned forbud måt å kjøpe ting på loppemarked. Han synes alt er ekkelt.

 

Jeg må legge til at jeg svært sjelden handler på loppis, for jeg har aldri tid i helgene. Men i dag hadde jeg handlet noen barnebøker og noen eggeglass, og han fikk helt noia. Han vil ikke ha eggeglassene i huset, han synes det er ekkelt å spise av de (man spiser jo ikke engang rett fra et eggeglass!!). Og han vil helst ikke at barna skal ha bøkene på rommet sitt.

 

Er mannen min veldig fjern, eller er det vanlig at kvinner er mer positive til loppis? Ser jo at det er mange venninner i min krets som går på loppis, mens mennene ikke virker sååå begeistret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg storkoser meg på loppemarked, gøy og gå å titte og kanskje man gjør et kupp!

 

Har litt problemer med klær fra loppemarked men ellers har jeg ikke noe i mot lopper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loppemarked er vel litt sånn samlergreie. Fra naturens side er kvinner samlere og mennene jegere, så mulig det er en sammenheng mellom kjønna der.

 

Mannen din høres litt fisefin ut. Spiser han ikke på resturanter f.eks? Leser han ikke blader på diverse venterom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her drar vi hele familien på loppemarked. Nesten hver helg. Alle syns det er kjempekoselig. Vi har huset fullt av verdifulle lopper :) Miljøvennlig og fint til "gibortpris".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... Da jeg var mindre var pappa kjempeglad i loppemarked, mens mamma hevdet at vi bare kom hjem med ræl. Jeg elsker loppemarked, men jeg tror det er litt fordi jeg har så gode minner fra jeg var mindre. Lørdag eller søndag i fint høstvær, vekselsvis lukt av støv og lukt av nystekte vafler, og smaken av solo og sjokoladekake. Gode barndomsminner. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen din er rar. Hehe.

 

Vi elsker loppis.

 

Bøker f.eks. er jo så mye bra å finne billig der! Det er da ikke ekkelt.,

 

En del møbler er ok også. Kjøpte sengen til vår sønn der for 50 kr (madrass kjøpte vi selvfølgelig ny). Nydelig seng.

 

Både mannen min og meg elsker loppetorv da. Og faren min, og broren min og ja... jeg tror ikke menn generelt er negative til loppemarked. Bare mannen din, HI. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hater loppemarked.

Den lukta av gamle ting, blandet med støv og på toppen vaffel lukt gjør meg kvalm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror vi kvinner heller går å duller og deller mens menn er mer "effektive". De drar bare til butikken kjøper det de skal ha og stikker.

 

Når det gjerlder at han ikke vil bruke andre sine ting vet jeg ikke svarer. For oss er en bok en bok så lenge den henger sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verken jeg eller samboeren min er noe glade i å gå på loppemarked, men svigermor tar igjen for oss alle;-) Hun kommer stadig med ting til oss også og mye blir jeg veldig glad for, men noen ting blir jeg ikke så glad for. Bla liker jeg ikke brukte t-skjorter, bodyer, strømpebukser eller andre ting som er innerst mot kroppen eller feks fleecegensere som allerede er nuppete og utslitt. Etterhvert har jeg (og samboeren) blitt flinkere til å si fra hva vi vil ha og ikke og svigermor har blitt flinkere til å vurdere hva hun kommer med.

 

Bøker blir vi veldig glade for å få og eggeglass hadde det ikke gjort meg noe å bruke. Bøkene ser man jo om det har kommet noe ekkelt på og eggeglassene kan man jo bare vaske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både mannen min og jeg liker loppemarkeder, men jeg kan muligens bruke litt lengre tid der enn han. Vi kjøper møbler, bøker, leker, noen ganger klær selv om jeg synes det er veldig vanskelig, kjøkkensaker, sportsutstyr osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Elsker loppis og bruktmarkeder :o)

 

Husets herre lar seg protesterende drasse med ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

både mannen min, pappaen min, stefaren min, svigerfaren min og mannen til søsteren min liker å handle på bruktmarked og loppis. Særlig svogeren min og svigerfar er ganske ekstreme til tider.

 

Tror ikke det er så kjønnsdelt. Bestefaren min pleide også alltid å komme drassende med ting han hadde funnet eller kjøpt nesten gratis. Når jeg tenker over det var faktisk eksen min lik også, dro med seg alt mulig ræl han fant på gata.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...