Gå til innhold

kan noen svare meg - fort!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i uke 40 nå, og i dag har jeg hatt vondt i magen. er på en måte litt stølhets følelse i magen. nederst. og stikking i ryggen og litt mageknip.. har aldri hatt no spesielt kynnere. og jeg er så redd for at jeg ikke skal skjønne når det er rier på gang..

men hva kan dette være?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan høres ut som noe er på gang :) Men når riene kommer så kommer de ganske gjevnlig, så du får ta tiden mellom de. Du vil merke det når det virkelig setter i gang.

Ikke for å ta fra deg motivasjonen, men det kan vedvare noen dager med slike smerter som tar seg sakte men sikkert opp, så det er jo ikke sikkert det skjer noe i dag forde....

Lykke til :)

Skrevet

Okay.. Blir litt beskymret for at det skulle være noe galt. Er jo så mye som kan skje. men jeg kjenner bevegelser. :).

Jeg hører at det skal kjennes ut som mens smerter enda værre enn det, og at det skal være værre enn kynnere. men når jeg ikke har hatt noe kynnere og aldri har hatt noe særlig mens smerter så er det ikke lett å vite hva man skal samenligne med!..

Hvordan merket du/ dere at det var ting som skjedde?..

Skrevet

Den første delen av åpningsfasen kalles "latensfasen" og kan være ganske lanvarig. Regner med det er her du er nå! :) Da modnes mormunnen, og åpnes sakte. Det kan ta flere dager å få 3 cm åpning. Denne fasen merkes ofte som stikkende smerter, hyppige kynnere/sammentrekninger og vondter her og der. Etter at latensfasen er over og du har ca 3 cm åpning starter den aktive delen av åpningsfasen. Denne kjennetegnes ofte av vannavgang, og eller kraftigere og mye vondere sammentrekninger som kommer med inntil 15 min mellomrom. Jeg lover at du vil kjenne forskjell! Først når riene kommer med ca 5 min mellomrom vil de ta imot deg på Fødeavd. Når mormunnen har en åpning på 10 cm starter "utdrivningsfasen", det er nå babyen skal ut!

Da jeg skulle ha min første gikk jeg med 2 cm åpning i 4 dager før fødselen startet. Husker jeg tenkte som deg, at jeg ikke kom til å kjenne forskjell. Men det var virkelig ingen tvil da det hele satte igang for alvor!

Masse lykke til!

Skrevet

Takk for svarene..

Håper virkelig det skjer noe snart:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...