Gå til innhold

Hvilke fargeblyanter kjøper dere til førsteklassingene deres?


Ksenia & Anjem

Anbefalte innlegg

Faber castell sine er fine, men synes de er så dyre..alle andre knekker eller går ikke ann å spisse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fargeblyanter er verd å legge litt penger i, hvis han skal ha de hjemme. Tar han de med på skolen, forsvinner de.

Her slipper vi å tenke på sånt, siden det er farger i klasserommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg kjøpte også noen til å ha i pennalet. Noen uker senere var alle fargene forsvunnet, selv om jeg hadde skrevet navn på de. :-(

 

Får håpe din lille er mer ordensmenneske enn min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får det man betaler for når det gjelder fargeblyanter så jeg velger å legge litt penger i det..

 

Begge skoleguttene mine (1. og 4. klasse) har Faber Castell. Har navnet alle sammen og har faktisk ikke opplevd at noen har blitt borte. Eneste jeg har måttet gjøre er å kjøpe et par nye blyanter i løsvekt (Lyra) fordi de har brukt opp bl. a den røde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt 1. klasse tre ganger (lærer) og ser at Bruynzeel og Faber Castell er kjempegode blyanter for små hender. De er passelige bløte, fargen er tett og god og de brekker ikke så lett når de skal spisses (NB! Hjemmets oppgave å sørge for at blyantene spisses...).

 

Skriv navn på dem, og sjekk hver dag når barnet kommer hjem.

Etterlys dagen etter om skoleutstyr har forsvunnet. Som regel finner man det igjen om foreldrene raskt etterlyser det.

 

Til skriveblyanten er det veldig smart å kjøpe en "blyanttrekant" som er en slags gummisak som tres inn på blyanten helt nederst, og som "tvinger" hånden til å holde blyanten med det riktige grepet. Blyantgrep er veldig viktig i forhold til å unngå feilbelastning på håndmuskulaturen, samt å lære barnet til å føre blyanten riktig når det skal skrive og forme bokstaver.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han bruker bare Faber castell sine.

De er de beste,syntes vi.

Nå er det bare han som har det i sin klasse,så han har ikke mistet noen enda.

jo,han mistet en brun en,en gang,men fikk den tilbake..for alle visste jo hvem det var sin..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte fargestifter i gamle dager - alle hadde Caran d'Ache. Bruker man ikke det lenger? Jeg har fremdeles en eske fra sjette klasse og har prøvd å få min seksåring interessert, men hun foretrekker tusj eller blyanter. Synd, for Caran d'Ache har så sterke farger og dekker så fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det i Faber Castell og Lyra. Irriterer meg grenseløst over fargeblyanter som ikke kan spisses.

 

Heldigvis skal de ikke ha med pennal på skolen, så det styret slipper vi. Glad for det. :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...