Gå til innhold

Nå ligger guttungen på 6mndr og skriker i vognen...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har det falt deg inn at ungen skriker fordi den ikke har det bra? Tror du babyer skriker for moro skyld? Hvis han er mett og törr, men skriker likevel, er han sannsynligvis overtrött. Hjelp ham til å sove da! Om man vugger dem i sövn en og annen gang betyr det ikke at man må gjöre det hele tiden etter det! Å ikke hjelpe overtrött baby ble nevnt som eksempel på omsorgssvikt fra et av disse familiehjemmene...

Om han har vært sutrete i hele dag så er det sikkert noe som plager han. Stakkars liten! tenner? vondt i maven? vondt i hode?

Men buhu stakkars deg da!!! Ja for gud skyld la han ligge der å grine til han blir gjennomsvett og kanskje koker i vogna .... så du kan slappe av litt... istedefor å vurdere å gi han en paracet, litt pupp eller forresten ... vedder MYE på at du gir flaske .... så kanskje han sover litt lengre når han først sovner også .... :)

Prøv med en smertestillende??

Hjelpes, er det vanlig gi smertestillende når en ikke vet om barnet er sykt?

HI: du får nyte tiden på dib da. Sikkert bedre bruke tiden her enn å prøve finne ut om noen plager gutten.

Annonse

Kjære HI!

Syns du har fått mange ekle svar her! Skjønner godt at du er sliten, har vært der selv. Man blir maktesløs til slutt.

Prøv å gi ham noe smertestillende og se om han roer seg på det. Kan være noe der. Vil i hvertfall anbefale deg å være hos ham selv om han hylskriker, så roer han seg til slutt. Kan også bare være overtretthet. Hadde en liten kar her i sta som rasa. Gikk litt til og fra. Tilslutt sto jeg hos ham og strøyk på ham mens jeg holdt sutten på plass. Roa seg fort da heldigvis.

Lykke til!

Nei nei nei!! Jeg håper og ber om at dette er et tulleinnlegg.. Babyer skriker ikke for å gjøre dine ører slitne, det er faktisk noe som plager barnet! Skjønner at du er sliten og lei, men kan ikke du ringe til noen å be de passe på babyen umiddelbart? Evt. dra til en åpen barnehage der babyen har noe å se på? Kanskje en kjøretur gjør nytten? Besøk?

Jenta mi kjeder seg ofte hjemme, særlig siden vi har lite besøk og jeg er alene med henne. Av og til tyr vi til nabobarnehagen, triller en tur bort og sier hei. Barna er kjempeinteresserte i babyer:)

Annonse

Bæretøy, bæretøy, bæretøy!

For oss var det den magiske oppskriften med to krevende småtroll som kunne ville sove på og inntil mamma.

"bare la dem gråte" er liksom ikke noe som funker så godt for mammahjertet...

det kan jo være at barnet er sliten og overtrett.. jeg lot ofte barna få gråte litt når de la seg jeg. fordi jeg visste at de skulle sove på den tiden av dagen/kvelden, og visste at de var trett. er ikke noe galt med å la barnet gråte. ikke alltid de gråter fordi noe plager dem. barn lærer seg raskt mønstret om at hvis jeg gråter nå så kommer mamma å tar meg opp igjen. hold ut HI. la han gråte å se om han sovner. skal se han er mye bedre når han våkner fra duppen.

Ikke bare gi smertestillende til en baby hvis de ikke har feber eller noe. Det er ikke bare å proppe i de medisiner for alt!

Har ungen din hatt kolikk, eller hva er det som er problemet siden du virker så sliten at du bare gjør det? Hjelper det ikke å trille, svøpe den inn litt, kjøre bil eller noe annet? De må få respons på gråten sin hvertfall, vite at du er der..

Håper det ordner seg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...