Gå til innhold

hvordan avlive nyfødt kattunge på mest human måte?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Enten tar du kattungen med til dyrlegen. Som ville vært mest naturlig og mest HUMANE!

Ellers får du gjøre som de gjør med kyllinger.

Stapper hodet i en bøtte med kokende vann!

Eller øksa..

Men, ta med dyret til dyrlegen du!!!!!

Annonse

Om katten din har fått kattunger og er syk, da tilkaller du vetrinæren.

Det kan være jurbetennelse (altså melkefeber) eller det kan være en kattunge som ikke er kommet ut og masse annet fødselrelatert.

Første pri'en din bør være å redde moren,ikke hvordan du skal drepe ungene.

Forsto det som at det er en kattunge som er syk?

Vår katt fikk en kattunge en gang, som hadde noe feil med den ene poten, som gjorde at den ikke klarte å ta til seg melk. Da jeg ringte dyrlegen fikk jeg beskjed om å la den være sammen med moren til den døde av seg selv... :(

Jeg synes i det minste at du skal ringe dyrlegen.

Nå.

Jeg har let feil.Syk kattunge ja. Om du ikke vil ta den med til dyrlegen,så er det mest humane om du kan få en erfaren jeger til å skyte den.

Det er lov å avlive dyr privat,du blir ikke anmeldt pga det. Men drukning,gassing og andre litt teite metoder er ulovlig.

Da jeg var liten hadde vi en nydelig katt som fødte hele tiden (!). Hver gang et nytt kull kom så tok pappa de med ut i garasjen og kastet de i gulvet! Det var helt normalt for oss.. Men GRUSOMT!

Skjønner ikke hvordan han fikk seg til å gjøre det! Hva med å sterilisere katten liksom!!

Er vel som med mennesker, vi er blitt mer opplyst om hvordan vi IKKE skal bli gravid..

Tror ikke det var mange på 60-70-tallet som kjøpte p-piller /steriliserte huskatten sin!!

Og måten de ble avlivet på var vel litt forskjelligt!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...