Gå til innhold

Grrr... Hvorfor ikke spørre foreldrene før ungene???


gulda

Anbefalte innlegg

Nå vet jeg at jeg er litt urimelig.. Men har ei søt koselig nabojente med ei supersosial mor. Og nå rakk vi knapt komme innenfor døra før jentungen ringer på og spør treåringen vår om han vil ut og leke. Jeg er suuuuupersliten og verker i bekken, og nå var pappaen snill og tok ham med -selv om han ikke har noe særlig å prate med nabodama med. Gutten vår bli jo selvfølgelig helt gira og i hundre, og vil ut med en gang. Hva med å sende ei melding og spørre om det passer??? Hun vet jeg sliter med bekkenløsning, men når ungene blir spurt direkte, så er det ikke velidg gøy å skuffe både eget barn og det som ringer på.

 

Jepp, vet det er vanlig å ringe på slik. Men var bare så utrolig sliten og gåen nå, og så frem til litt rolig familietid. Så ble litt irritert og måtte blåse ut.. ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt enig!

Synes det er helt greit at ungene kommer bortom. Men jeg ser det litt an selv. Er ikke alltid mine får lov å stikke bort til naboen. Og om jeg er i tvil ringer jeg først å spør. Veldig greit! Har en grei dialog med dem, og det er helt greit om de eller vi sier nei.

 

Har en svigermor og barnas tante som også er veldig flink til å spørre barna først for så å si: Om det er greit for mamma da?

HAALLOO! Hva skal jeg si da? Hvem blir den store stygge ulven da?

 

Hehehe, frustrasjonslufting! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, enig! He he. Har også svigers som spør gutten vår om han vil ting som angår oss alle, uten å spørre oss. Da sitter en fint i det.. ;o)

 

Overreagerte litt i går, men var bare så sliten og ville ha fred! He he.

 

Men å gå via ungene kan være ubetenksomt eller sleipt, altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var det nødvendig at gutten måtte ha med seg en voksen da? Jeg hadde kanskje tolket det som at nabodama ville være snill og avlaste dere litt, særlig med tanke på at hun vet at du er bekkenløs og kanskje vil ha litt alenetid uten en aktiv treåring...

 

Hvis jeg spør nabojenta om hun vil være med min fireåring for å leke, forventer jeg ikke at foreldrene hennes nødvendigvis skal være med. Så lenge jeg er med som voksen og passer på dem, er det jo bare vinn-vinn-situasjon for hele gjengen... ungene får leke sammen, og naboene får litt barnefri ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, må være med ut. Hun har en baby i tillegg, og har sagt flere ganger at de er for små til å leke alene, synes hun. Lar aldri ungen sin gå noe sted alene, heller ikke i hagen. Så tviler på at det var et avlastningstilbud -iallefall ikke for oss.. ;o)

 

Men men, var bare ekstra sliten og måtte blåse ut -vet det føltes mer frustrerende da enn det burde ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...