*Nøtta* Skrevet 2. april 2011 #1 Skrevet 2. april 2011 Nå er det snart dags for at pappaen skal ha sine 10 uker med permisjon. Jenta vår vil da være 6mder gammel,og jeg skal ut i jobb igjen de 10 ukene for så å gå tilbake i min permisjon i Juli og ut året. Men jeg har sånne teite tanker: - er "bekymret" / "redd for" at min lille jente da skal begynne å foretrekke pappen sin forran mammaen sin. Det er jo nå hun begynner å utvikle den lille personligheten sin for fullt. Jeg VET at dette er teite tanker,og jeg bare skal være glad for at pappen er hjemme og at jenta mi er glad i ham osv.. men alikavell så ligger altså den lille æklingen der og lurer helt bakert i hodet. Noen her med "trøstende ord"? Som kanskje selv har vært ute i permisjon når barnet var i den alderen? Som kan fortelle meg litt om "hvordan unger fungerer" sånn sett? ;-)
Gjest JuniGull10 og mange drømmer Skrevet 3. april 2011 #2 Skrevet 3. april 2011 Ser ingen har svart deg, så derfor kan jeg kanskje forsøke å gi det noen trøstende ord? :-) Jeg har ikke begynt å jobbe ennå. Jeg skulle egentlig tilbake i starten av maimåned, men har tatt ulønnet permisjon og ferie frem til august. Men dette har jeg angret på den siste tiden. Her skal faren ta sine uker til høsten, men som sagt jeg har angret litt på valget vi gjorde, derfor skal han ta noen feriedager i mai og juni og jeg skal endelig få jobbe litt! :-) Heldigvis var sjefen min glad for dette, så det løsnet seg fint! Blir blir bare 1 dag i uka eller noe da, men. Jeg tror at det er bra for ungen å få litt alenetid med faren. Jeg tror det også er bra for forholdet og at dere blir mer likestilt ovenfor ungen på den måten. Jeg tror også at du kommer til å nyte permisjonen ennå mer når du kommer tilbake i juli! Tror du ikke det, da? Tiden går uansett altfor fort det første året og mamma-/pappadalt perioder vil de nok ha hele livet. Guttungen vår lærte seg å si pappa da han var 6 mnd og sa "pa-pa-pa-pa" hele dagen i 2 mnd, men da han ble 8 mnd lærte han seg å si mamma! Så nå kryper han rundt og sier "ma-ma-ma" hele dagen.. ;-)
Galskapens overhode Skrevet 3. april 2011 #3 Skrevet 3. april 2011 Mamma vil aldri kunne erstatte pappa, og pappa vil aldri kunne erstatte mamma.. Hun vil sikkert ha perioder der hun foretrekker den ene mer enn den andre.. Men slik er det. Hun vil ikke foretrekke bare pappa resten av livet hvis hun begynner med det i permisjonen hans.. Tenk så heldig hun er som får tilbringe 10 uker med pappan da.. =D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå