Gå til innhold

Barnevakta "forlangte" opptil 150 kr timen! Hva er egentlig normalt å gi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I min jobb på butikk har jeg 132,- timen, og det betales skatt av også. At ei 14 år gammel jente krever 150,- svart er jo helt absurd! Om det er slike timelønner "barn" får for å sitte barnevakt nå til dags, så sitter jeg gjerne jeg altså! :)

Fortsetter under...

Skrevet

Dagamman vi brukte et par mnd til gutten vår va over 30 år og tok 40kr timen inkl lunsj. Da passet hun han fra 08-16 nesten hver dag. Dette var forresten i fjor. En annen dagmamma her tar mellom 50-75kr timen og passer da hver dag fra 0830-1530. Hun er også over 30.

100-150 kr timen for å sitte et par timer om kvelden når en er 14 år er alt for masse!

Skrevet

Haha... Da hadde jeg funnet meg en annen barnevakt tror jeg, så kunne hun fått tjene pengene hos noen andre :)

Skrevet

Haha, for 15 år siden når jeg var trillepike fikk jeg 10 kr timen, så dere må jeg si fikk godt betalt.

Skrevet

Når jeg var 15-16 brukte jeg å sitte barnevakt for en gutt fra 9-10 tiden til ca kl 03.00 og da brukte jeg å få 350 kr.. syns det var greit jeg..

Skrevet

Du kan jo regne ut hva en registrert og godkjent dagmamma tar i timen. Når man betaler mellom 4500-6000 i mnd. Da blir timelønna mellom 30 og 40 kr. De har ungene hele dagen og tar seg av stell osv. Har mer ansvar de enn en som sitter et par timer barnevakt en kveld.

Annonse

Skrevet

Da jeg var 14 år og barnevakt i 1997 fikk jeg 50 kr for en hel kveld. Og jeg overnattet i tillegg....

Skrevet

150kr er jo en voksens lønn i timen!

Jeg hadde ikke gitt mer enn 100 kroner.

Skrevet

En 14 åring trenger ikke å få mer enn 80-100 kr timen.

Er barnevakten over 17-18 år så bør hun/han få mellom 130-150 kr.

Skrevet

Du ble jaggu lurt! I 1990 fikk jeg 50 kr i timen + mat, snop, brus og video. Det var faste rate blant fjortisjentenei området. Jeg satt for 4 familier og alle betalte det samme.

Skrevet

Minn meg på å ikke bli en kjip mor som underbetaler barnevakten min.

Når jeg satt barnevakt som 14-16 åring fikk jeg ca. 75-90 kr timen. Dette var for 15 år siden. Satt sist barnevakt for noen barn som jeg også jobba i barnehagen til, det er 5-6 år siden. Det var 2 barn, satt fra kl. 19-02, da fikk jeg 1500 kr. Riktig nok var dette rike foreldre i Holmenkollen, og t.o.m jeg syntes det var litt mye, men klager jo ikke.

Synes ikke man burde gi mindre enn 100 kr timen til en 14 åring. Det er jo faktisk slik at de gjør deg en tjeneste, 14 åringer flest har vel bedre ting å gjøre en lørdag. Og det kan ikke sammenlignes med en vanlig jobb, det er snakk om noen timer en kveld.

Skrevet

Betaler ca 80kr for barnevakt når barnet er våkent, ca 65kr for barnevakt når barnet sover. Runder til nærmeste femtilapp. Barnevakten vår virker godt fornøyd-og det er vi også!

• 9 år senere...

Annonse

Skrevet

Når jeg var 17 fikk jeg 150kr timen for å passe to barn. Han ene var 4 og han andre var 8. oppgavene mine var å hente minstemann i barnehagen, tørke han i rompa når han gikk på do og lage middag til dem, til han andre hjalp jeg han med lekser og lekte med begge to. Jeg ryddet også alltid sekkene og vasket opp etter middagen. Det er ganske mye penger for å være barnevakt, men jeg gjorde jo også en del 

Anonymkode: fff75...7ed

Skrevet

Her er det vanlig å ta 200 kr timen.

Anonymkode: 9d1d6...55e

Skrevet

Tråden er 9 år gammel.. Følg med folkens

Anonymkode: c1ef4...86d

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Her er det vanlig å ta 200 kr timen.

Var det det for 11 år siden også? 

Anonymkode: af3e7...e35

Skrevet

Hmmm. Satt barnevakt i min omgangskrets og da var betalingen 200 kr fra sånn 18 til 23.30 tiden(når barnet sov ) og satt og spiste digg å så på tv. 

Tenker at det spørs hvor ofte Dee et snakk om. Hadde jeg grunnet jobb trengt barnevakt 2-3 ganger i uken, så er det jo uaktuelt for meg å betale 150 kr timen netto , når jeg selv tjener 200 kr timen brutto.  Det spørs også om Det faktisk er en jobb som skal gjøres. Å se på tv og spise godis mens unger sover anser jeg ikke som arbeid verdt 150 kr timen. . . Da hadde det vært greit med 150 kr for hele kvelden.

Anonymkode: 41fcc...71e

Skrevet
Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Var det det for 11 år siden også? 

Anonymkode: af3e7...e35

Nei hehe.. Så ikke at tråden var gammel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...