Gå til innhold

er alenemor med sønn. vi har helt dilla på en type mat som vi har alle dagene i uken. for mye av det gode?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

før han kom til verden spiste jeg aldri fisk. men han er en sånn som eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelsker fisk (jada vet det høres rart ut).. så vi har hatt mye fisk. nå har det blitt yndlingsmaten min også (jeg som ikek likte fisk før).

så hver dag har vi mat med enten fiskefileeter eller helstekt fisk.

 

kan det bli for mye av det gode? har med masse grønnsaker til også så er ikke bare fisk. og pasta, ris og poteter blir også noen ganger brukt. men vi får jo ikke oss i noe annet kjøtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så herlig!

Jeg liker nesten ikke noe fisk og har to som elsker det! Og de liker ikke fiskepinner og fiskekaker nei, men fersk fisk. F.eks kokt sei og lever eller kokt torsk og rogn, fatter det bare ikke..:P

Jeg har tenkt tanken på at det har blitt så lite fisk i heimen at barna ser på fisk som noe litt ekstra, ala pizza/pannekaker når jeg var ung. For de er ikke så glad i "nymotens" mat! Jeg trodde mine barn var rare men det finnes heldigvis ihvertfall et barn til som er anderledes:D

 

Men nei, kan ikke være negativt å spise mye fisk;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror dere kan spise sundt no selv om dere ikke spiser kjøtt, mn sjekk ut om det kan bli noe problem for eksempel i fohold til jern.

Jeg ville nok likevel innført en kjøttmidag i uka bare for å venne gutten til smaken og konsistenden på kjøttet. Det er viktig sossialt og også kunne spise det de fleste andre spiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha sånn er min også anonym 1300!. pizza vil han ikke ha. ikke fiskepinner, fiskekaker osv. kun ren fisk. trodde mitt barn var alene jeg :D Men deilig å se at jeg ikke er alene om å ha det sånn. hehe :)

 

og jeg likte heller ikke fisk før men nå syns jeg det er helt sykt godt, beste maten av alt. sånn kan det gå. hehe

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda, han har varmmat i barnehagen 2-3 ganger i uken (annenhver uke 2 og 3 dager). så da får han i seg jern. + har fks leverpostei på brødet. :)

 

jeg har 12,4 i blodprosent så går jo bra :) men ja, burde kanskje ha en kjøttmiddag i uken :P

 

takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du bruker litt kjøttpålegg til brødmaten, så burde det vel ikke være noe problem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke spise kjøtt i det hele tatt, men å spise fisk hver dag kan vel være farlig med tanke på miljøgifter? Er det ikke max 3 ganger i uka som er anbefalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fisk er den ideelle ernæring. Ikke noe galt i å spise det hver dag. Mange folkeslag lever av fisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, kan ikke bli for mye når det gjelder at det er bra for kroppen. Ikke noe som heter max 3 i uken når det kommer til fisk. Dummeste jeg har hørt.

Er selv oppvokst på fisk og mine foreldre vokste opp med kjøttmiddag kun på søndager.

 

Videre bør du jo passe på at det ikke ender med at dere begge blir så lei fisk at dere får styggen på det, så jeg ville nok prøvd å hatt litt andre ting også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi, hvis du har noen gode oppskrifter å deler ut, så tar jeg gjerne i mot. Jeg prøver å lage fisk på forskjellige måter, men blir ikke vellykka. Kanskje du kan komme med noe tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel ingentingen galt med å spise mye fisk, bare pass på at dere varierer. Ikke fet fisk alle dagene for eksempel. I tillegg ville jeg nok lagt inn en dag med kjøtt slik at guttungen og du får i dere B12, dette kommer mest fra kjøtt (vanskelig å få det i seg ellers) og jeg som har slitt med B12 mangel i flere år vet hvor ubehagelig det er.

 

Kos dere med fisken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haukeland sykehus hadde for noen år tilbake et forskningsprosjekt der en gruppe mennesker spiste fisk til middag hver dag i 40 dager.

De merket positive forandringer i hud, hår og generelt bedre helse.

 

Eneste jeg hadde bekymret meg for, at det hadde blitt for mye av det gode, såpass at dere blir lei fisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...