Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har så sinnsyke ryggsmerter...e såvidt jeg klarer å gå, stå, sitte...alt e vondt...begynt å få litt vondt på ene siden i magen...langt ned på hø. siden mot lysken...blir jo så redd for at det e noe i veien...kan jo bare være muskelsmerter som følge av ryggsmertene (går jo rundt som en krok her...)..men tenk om det e graviditet utenfor livmor...? :-/ Ringte legevakten. Fikk komme i 15-tiden...hoff....blir bekymra jeg nå....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor lenge siden er det du satt inn da? kan det være festesmerter?? når jeg ble graivd med datteren trodde jeg først at det var blindtarmbetennelse,men da jeg kom til legen fikk jeg vite at jeg var gravid:-)

Gravid utenfor livmoren ved ivf er vel ganske sjeldent?(skulle tro det iallelfall siden de setter egget/eggene rett inn i livmoren,men jeg vet jo ikke)

Jeg har mistet tidligere,da fikk jeg kraftige menssmerter,og voldsom blødning,så satser på at det ikke er det iallefal:-)

Masse lykke til hos legen da:-))

Skrevet

Satte inn ett egg 15. mars. Testa positivt 29. mars. Så tror ikke det e festesmerter....e ikke det kun akkurat idet egget fester seg..eller kan man få det senere og...?

Mener jeg har lest at prøverør kan øke risikoen for graviditet utenfor livmor faktisk...vet ikke helt hvorfor men...

Ååå...håper virkelig det står bra til der inne... e nå alltid bekymringer og... :-/

Skrevet

Får krysse fingre og tær for at det er muskulært og hormonelt:-)

Oi at prøverør øker risikoen for graviditet utenfor livmor viste jeg ikke..uff å uff,det er jo alltid noe å bekymre seg for,man blir jo så bekymret for alt,og spesielt når man endelig får en postiv test:-( men ofte så er det heldigvis unødvendig:-) satser på at alt er bra i magen din:-)

Skrevet

Vært på legevakten en tur. Men vet ikke helt om jeg ble så mye klokere...va selvsagt en ung turnuslege der...som ikke visste så mye om noe av det jeg lurte på... :-/

Han mente jeg kunne ha bekkenløsning. Men e ikke det litt tidlig da...? Sa jeg va redd for at det kunne være graviditet utenfor livmor, men han mente at jeg ville hatt smerter lengre opp i magen...men han virket slett ikke sikker...

Hm...gruble...

Skrevet

Hei Phoenix,

Jeg er like langt på vei som deg tror jeg og jeg så du skal ha ultralyd den 26/4??? det skal jeg også, måtte vente litt til pga påske :( tida går så sakte.

Men når det gjelder dine smerter så ville jeg bare si til deg at når jeg ble gravidd med dattera mi gjennom fryseforsøk så dagen etter jeg fikk positiv test så huske jeg så godt at jeg fikk synsikt kramper og veldig mye smerter men alt gikk bra for det og når man er så tidlig på vei så må vi bare vente desverre til ultralyden eller kansje du kunne ta hcg blod prøve for å se om den stiger som den skal. jeg er veldig nervøs jeg også så jeg håpe at de 3 neste ukene går fort.

har du noen symptomer enda?

jeg er bare trøtt og litt kvalm bare.

håper smertene har gitt seg

Skrevet

Hei du. :)

Ja, ska på ultralyd 26/4 ja. Hadde det ikke vært for den hersens påska...hehe...føles sååå lenge til...klarer ikke å slappe av før jeg får sett koss der står til inni der. :)

Har tenkt på det med hcg prøve ja...men får se..blir ikke i kveld iallefall. :)

Symptomer...hm..e vannvittig trøtt hele tiden...kan sovne på sofaen sånn midt på dagen noe jeg ikke pleier å gjøre. Ingen tegn eller spor til blødning. Litt mer irritabel kanskje... :) Ømme bryster (ikke hele tiden, kommer og går). Godtesyk. :) Drømmer noe helt vannvittig på natta. Det gjorde jeg i forrige svangerskap og. Litt murringer i mageregionen. :)

Smertene i ryggen e nok like intense dessverre. Han legen jeg snakka med i dag mente jo det va bekkenløsning....evt bekkenlåsing...så da må jeg vel ha kiropraktor, fysioterapi eller noe...

Skrevet

Tror ikke du skal ha vondt i lysken ifbm ex.u - smertene ved ex.u oppstår når embryoet evt fester seg i eggleder og har vokst seg til en viss størrelse - dvs at smertene lokaliseres til egglederen din. De ligger et godt stykke fra lysken - hvis du husker hvor du kjenner smerten ved uttak, så er det i eggstokkene, og da er det ikke langt til egglederene.

Hvor langt er du på vei nå? Fikk du UL på legevakten?

Smertene dine høres mest ut som om du har fått en nerve i klem eller noe sånt. Kan godt være helt uavhengig av graviditeten.

Bekkenløsning kan komme tidlig, men det var da veldig tidlig - særlig når vi her snakker om første svangerskap (og det gjør vi vel?) og man ikke har hatt det før. Du kan også ha fått bekkenlåsning - det har jeg hatt, og det var rimelig vondt...

Jeg kan naturligvis ikke si det sikkert, men jeg synes ikke umiddelbart dette høres ut som typiske tegn på ex.u - men det er viktig at du følger med på kroppen, og hvis dette ikke gir seg eller blir bedre (og du ikke har fått utelukket ex.u ved hjelp av UL) så er det nok lurt å følge opp med lege/legevakt igjen. Du kan vurdere en time hos fysioterapeut eller kiropraktor også, de kan bidra til diagnostisering og behandling hvis det er ryggtrøbbel. Bare husk på å fortelle at du er gravid :-)

Håper dette gir seg snart!

Skrevet

Takk for svar. :)

Fikk ikke UL på legevakta nei...fikk vel egentlig ikke så mye ut av det legevaktsbesøket... va en temmelig uerfaren unggutt som satt der...

Jeg e bare mlm 5 og 6 uker på vei. Dette e mitt 2. svangerskap. Hadde bekkenløsning i forrige svangerskap og, og det minner jo faktisk litt om dette. Jeg synes bare det va så sinnsykt tidlig..

Har faktisk ikke så vondt framme i dag. Men ryggen e like ille... :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...