Gå til innhold

Trenger hjelp ang MME


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei :)

 

Jeg har begynt å gi flaske og etter å ha lest litt rundt begynner jeg å bli litt forvirret.

 

Jeg koker vann som jeg setter i kjøleskapet i bokser med den mengden jeg trenger til hver flaske. Når jeg skal lage flaske heller jeg vannet fra boksen og opp i flaska og setter i mikroen til vannet blir sånn at jeg såvidt kjenner det på håndleddet. Deretter blander jeg inn pulver.

 

Kan jeg ikke gjøre det på denne måten?

 

Alle flaskene er selvfølgelig vasket og kokt. Jeg bruker forresten NAN. Håper noen kan hjelpe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan godt gjøre det på den måten, men det er vel like lettvint å koke vann, blande det kokte vannet med kaldt vann fra springen til passe temperatur og deretter tilsette pulveret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gjorde det på omtrent samme måte som deg. Kokte vann, helte passe mengde i flaskene og satt de i kjøleskapet. Når gullet skulle ha mat, varmet vi vannet, og blanda mme.

 

Når vi var ute hadde vi kokt, varmt vann på termos, og kokt, kaldt vann med, som vi blandet til passe tempratur, og blanda mme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) Da fortsetter jeg med det jeg har begynt med :) Er vel passe dumt å ha oppi kaldt vann fra springen når man koker vannet vel?

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør koke og avkjøle vannet når babyen er liten. Når du etterhvert begynner med grøt trenger du ikke å koke vannet lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg forstår ikke helt poenget med å ha vannet i egne bokser i kjøleskapet, er vel bare å ha det på flaskene med en gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det som ikke er bra, er å ta lunka vann. Kaldt vann fra springen er helt ufarlig - det er lunkent og varmt vann som inneholder avfall fra rørene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om barnet er under 6 måneder så gjør du det helt riktig og på en grei måte.

 

Når barnet blir over 6 måneder trenger du ikke å koke alt vannet. Da kan du koke vann i vannoker/på komfyren og tilsette kaldt vann slik at temperaturen på melka blir riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...