Gå til innhold

Inspirert: Plikter man alltid å slippe andre foran...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei. Men om man har mye og den som står bak bare har et par ting, er det veldig hyggelig å spørre om den bak vil gå foran.

Hvis dette blir en plikt, hva skjer med kø-systemet da? Det vil jo bli kaos der ute!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, selvfølgelig ikke.

Man kan da aldri vite hvor god tid de andre har, og andre kan ikke vite at man selv må skynte seg hjem, til bussen, hente i barnehagen, barn i bilen eller lignende.

 

Men, om man har muligheten til det så faller det MEG naturlig å slippe han med to brød og en agurk foran meg som har hele handlevognen full... Så lenge jeg har tid til det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen plikt, men har du mye og den bak deg veldig få varer så er det normal høflighet. Har selv stått på OBS og ventet i 15 minutter med to ting og en hundrelapp i hendene, mens de forran meg har handlet til minst en uke. De har smilt til meg, som om de hadde dårlig samvittighet, men å spørre om jeg ville gå før var visst for vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen plikt, men vanlig høflighet hvis det ikke er noe spesielt man absolutt må rekke synes jeg.

 

Forrige uke var det en dame som spurte om hun kunne gå forran meg for hun "hadde så få varer".. Jeg måtte le litt for hun hadde mellom 5- 10 varer i kurven sin, mens jeg sto med kun et brød i hendene.. Hvis folk har det veldig travelt er det jo greit, men hvis argumentet er at de har få varer men likevel flere enn meg synes jeg det er lov å si nei.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen plikt, men jeg gjør det av høflighet(i håp om at andre kan gjøre det samme om jeg har lite i kurven) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er noe som heter å ta hensyn til andre. Om det er en bak deg i køen og har 2 ting i hånda og dårlig tid, så er det greit å ta litt hensyn. Ikke være en pirkete kjerring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig ikke. Om det er eldre mennesker for eksempel så regner jeg med at de har tid nok. Om jeg selv har liten tid eller er sliten så slipper jeg ikke folk forran selv om jeg har full handlekurv og de har to ting. Når jeg først handler kjøper jeg så mye at det aldri ville blitt min tur om jeg skulle sluppet alle som har mindre enn meg forran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...