Gå til innhold

Si meg er det "å mobbe de med barn i barnehage" dager nå?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

La oss ta i gjenn !

 

Jeg har heller mitt barn i barnhagen enn å dra med på barseltreff på kafe annenvær dag, eller trille tur rundt på plassen der dere bor og proppe unge fulle av snop for at de skal sitte stille men mamma drikke kaffe og snakker med de andre som går tur, mens barna bare sitter der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

 

Enig 11:24! Og mor har godt av å arbeide! Man kan da ikke være for overbeskyttende heller!! Tenk på all erfaring barna gjør seg. Det er rett og slett hønemødre som går hjemme med unga og trør seg deprimerte og late.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo faktisk bevist at det beste for barn er å være hjemme til de er nærmere 3 år !!!!!!

 

Så de som sender 1 åringen sin i barnehage.....det går jo bra.....men det er ikke det beste for barnet nei.

 

Hvis man har valgt å få et barn så burde man ta vare på det.

Ikke sende det bort til andre fremmede .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva hi... ENDELIG er det LA OSS MOBBE DE MED BARN I BARNEHAGE-DAGENE... for gjennom hele året ellers så er det omvendt...SÅ mye dritt jeg har hørt om at jeg har barna mine hjemme... som om jeg (med mine 4 barn) sitter mye på kafe, og barseltreff... (!?!) Nei, vi er på lekeplasser og finner på akivivteter sammen med barna hver dag..(alt fra svømmebasseng, lekeplasser, lekeland, vi tegner, maler leker, kler oss ut, baker, synger, leser osv. og med fire barn er det like sosialt som i en familiebarnehage.. (hvor det er stortsett grupper på 4 barn)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med 11.40.

Det morsomme med utsagnene ovenfor er at det er mødre som har barn i barnehagen, antageligvis er barna mellom 1 og 3 år, og de har INGEN ANELSE om hvordan et barn i den alderen oppfører seg. Barna er aktive hele dagen og det hadde nok ikke en gang vært mulig å sitte på barseltreff på café dagen lang. Haha. Tenk å ha barn og ha så lite innsikt!

Men sånn går det når man er sammen med barnet kun noen timer på ettermiddagen og helgene.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, nå må dere søren meg gi dere. Hvordan tror dere egentlig barna deres kommer til å bli når dere så og si legetimerer det å rakke ned på andre fordet de gjør ting dere ikke liker? Vi er alle forskjellige, med forskjellige ønsker og behov. Det som er best for meg og mine barn er ikke nødvendigvis best for deg og dine barn. Sånn er det, og sånn vil det alltid være.

 

Mine barn har det flott i barnehage, de har gått der fra de var 1 år. Helt supert. Vi stoler 100% på de i barnehagen, og har til nå ikke opplevd noen uhell. Når vi foreldre føler oss trygge, så føler barna seg også trygge. Om jeg hadde følt meg utrygg på barnehagen, så hadde det nok vært best for meg å holde barna hjemme så lenge det gikk, for tro meg, barna merker om foreldrene er utrygge.

 

Kan vi ikke bare finne oss i at vi er forskjellige? Hvorfor i alle dager må vi slenge dritt til hverandre hele tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med det er fordi den 3 år gamle jenta som ble skadet i bhg er grunnen til lynsjestemningen av barnehagemammaer her.

Da er motsvaret mitt - Ja, for ingen barn har blitt skadet i hjemmet! *særlig*

 

En mor jeg kjenner mener hun er så god mamma fordi hun har vært hjemme med barnet sitt i nesten 3 år. Hun ser glatt forbi det faktum at barnet ikke har hatt kontakt med andre barn og at de kun gjør passive aktiviteter sammen.

Hun har ikke gått i åpen barnehage eller noen andre arenaer for å la barnet leke med andre barn.

Hun går på lekeplassen med barnet kanskje to ganger i måneden.

Aller helst så sitter de inne og ser tv eller triller tur, hvor barnet sitter i vogna hele tiden (nesten 3 år!).

 

Hun har heller ikke deltatt på barseltreff, eller cafèbesøk eller noen steder hvor barnet kan treffe andre barn. Ikke har hun venner med barn. Men hun er en kjempegod mamma som er hjemme med barnet til det er 3 år... (lurer på hva hun skal gjøre til høsten når hun ikke får overgangsstønad lenger).

Godt mulig denne dama er en av dem som satt her i går og lekset utav seg hvor grusomme mødre som lar barnet sitt gå i barnehage er...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du link til den forskningsartikkelen som sier at ALLE barn har best av å være hjemme til de er nærmere tre år??????????? Skulle likt å se den nemlig!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14.48

 

Vi har alle forskjellige verdier vet du!!! Noen syns det er viktig å være sammen med barna sine, andre syns ikke det er så viktig å se sine barn..

 

Hva dama gjør når overgangstønaden er over, har ikke du en dritt med!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym 15.32:

 

Det at du setter dine egne behov (altså ditt behov for å være sammen med barnet) forran barnet sine behov for å sosialisere seg med andre barn og tilegne seg gode språkkunnskaper. Sier ganske mye om dine verdier syns jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kjære vil være hjemme med barn(et) i to år. Hun vil bo "oppå" sine foreldre...Er det mulig! Nå er hun nettop ferdig på skolen, og fikk et vikariat som går ut rett før termin. Det betinger imidlertid at vi må lage minst en til, om hun skal være hjemme i to år. Jeg nekter å ha henne hjemmegående i to år med et barn, mens jeg er på jobb. Hus vil hun også ha...

Det går IKKE på en lønn. Da må begge jobbe. Lite "tøffing" mellom barseltreffene her i gården tenker jeg. Greit når hun har perm, ellers er det jobb.

 

Takk for at jeg får ut liutt frustrasjon. Ikke så lett å være mann med en "überhormonell" dame i 2 trimester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det kan ikke hende at HI bare er irritert på hakke ned på oss som har barna i barnehage da?

Bare for at hun legger ut et innlegg som provoserer er hun er dårlig menneske?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, for hennes del driter jeg i hva hun gjør. Men jeg bekymrer meg for barnet hennes, skal hun ende på gata?

I tillegg ligger barnet hennes langt bak i språket. Nesten 3 år gammel og sier bare "mamma" og "ja".

 

Jeg er selv hjemme med min 2-åring, men vi gjør ting i løpet av dagen. Vi er i åpen barnehage, barseltreff, mye ute på tur med venninner som har jevnaldrende og barnet mitt har også eldre søsken som det kan leke med.

Hennes barn har bare henne. Og hun sitter med pc'en og han sitter med tv'en. Ille når et lite barn foretrekker å se Simpons!

 

14:48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du hun vil være hjemme for sin egen del eller for barnets del? Har du gjort deg noen tanker om ett-åringer i barnehage? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg siterer innlegget hennes "Noen syns det er viktig å være sammen med barna sine, andre syns ikke det er så viktig å se sine barn.."

 

Hun sier jo rett ut at det er HENNES verdier som bestemmer at hun skal være hjemme med barnet. IKKE barnets behov..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

barn har godt av barnehage. men jeg vil nok velge dagmamma i begynnelsen, synes det er litt tiligt å sette en ettåring i barnehage. men hovedårsaken min for at dagmamma vil bli valgt er pga X-en som kan gi meg trøbbel. da vil jeg helst ha noen som kjenner til min situasjon en en barnehage som ikke gjør det.

 

men fra 2 år og oppover er jo barnehage et must, trur jeg neppe har klart og tilfredsstille et lite barns behov for aktiviteter og soiale behov.

 

jeg har forresten vokse opp med hjemmeværende mor, men minst et år før skolestart ble det barnehage på meg og. jeg måtte jo bli vant med barn :) (mamma er uføretrygdet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjer her på bim for tiden? Det ene teite innlegget etter det andre.. Gud så barnslig å ta igjen, virkelig mange brødhuer her inne!!

 

Innlegget ditt HI er helt på tryne, er neppe sånn hverdagen ser ut for de som går hjemme med barna sine, akkurat som at innlegget til hun som kritiserte foreldre som lar 1 åringene sine starte i barnehage er like unyansert og dumt!

 

Ser også folk diksuterer dette med barnehagestart her.. Det stemmer faktisk at endel forskere og fagfolk mener at barn under 3 år ikke har noe nytte av å gå i barnehage og at barn under 2 år ikke bør gå i barnehage da det er forskning som viser at de fleste barn blir stresset av dette (selv om mange tilsynelatende har det kjempe fint og trives, vil stressnivået øke noe som igjen fører til at kortisolnivået øker med opptil 3 ganger, dette er faktisk skadelig for utviklingen av hjernen!!! Noe som igjen kan føre til atferdsproblemer osv senere i livet)

 

Foreslår at dere som roper etter linker bare legger inn et søk i google så vil dere får opp masse om dette!

 

Jeg har barnet mitt hjemme til hun er 2, er glad for at jeg har muligheten, men det er ikke alle som har. Det er dumt å kritisere folk for valgene de tar hva gjelder barnehagestart, regner med at de fleste tar avgjørelser etter hva som er det beste for barnet og mulighetene man har!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en av hver.. En som helst vil være hjemme og som antageligvis ville hatt det minst like fint der, og en som løper til barnehagen. Vi går i en fantastisk barnehage hvor de ansatte virkelig ønsker å være der. Uansett tror jeg ikke det går på om barnet går i barnehage eller ikke, men hva du fyller tiden sammen med dem med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg tviler ikke på at EN DEL forskere og fagfolk mener dette, men jeg etterlyser den linken som sier at INGEN barn under tre år har godt av å gå i barnehage. Den finner du nok ikke samme hvor mye man søker på Google. Vet at jeg kverulerer her, fordi jeg vet at ikke alle fagfolk er enige om dette. Det finnes mange forskjellige meninger om dette temaet, og derfor så tar jeg en råsjans på at JEG VET BEST HVA SOM ER BEST FOR MINE BARN..

 

hilsen anonym 15.08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så utrolig blåst.

 

tenk å klare å bli provosert for at noen har barna sine hjemme.

 

og tenk å klare å bli provosert for at noen sender 1åringene sine i barnehagen.

 

hahaha må le her altså...... mange dramaqueens her som finner opp problemer bare for å ha drama.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...