Gå til innhold

800-1000 kalorier om dagen... lite eller greit??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Hi her...

Jo jeg liker sunn mat, er veganer og spiser 3 måltider dagen. Når jeg spiser brød har jeg ofte advokado, litt salt tomat og agurk som pålegg (f.esk) Men klarer ikke spise mere enn 1 skive pr måltid...(ellers brekker jeg meg) SÅ må jeg vente lenge med neste måltid... også for å unngå brekniner.. (har hatt det slik helt siden jeg var liten, men er litt bedre med vegankost, enn med kjøtt..)

Nøtter spiser jeg litt av istedenfor smågodt osv....

hm.....

veier 56 kilo... og bmi er på 19,7...

HI

Du har en spiseforstyrrelse. Siden det alltid har vært slik, så er det jo ikke noe du kan noe for, men du burde nok ta en tur til legen og sjekke om kroppen din er frisk og får det den trenger av vitaminer osv.

Det er like skadelig å være undervektig som overvektig.

Annonse

Det er noe som ikke er som det skal være om du brekker deg i måltidet. Nå må du huske på at spiseforstyrrelse kan være mange ting, ikke bare disse alvorlige forstyrrelsene. Kanskje det er noe somatisk eller psykosomatisk? Du bør uansett få sjekket dette opp.

800- 1000 ckal er alt for lite, som nevnt ovenfor min. 1300 ckal. Om du bare greier ei skive i slengen, må du ete kjempeofte, minst annenhver time.

(Jeg er ikke hun ovenfor altså)

Jeg vet ikke hvorfor jeg ikke klarer å spise mer...

Derfor begynte jeg å føre logg på vektklubben... bare for å se nøyaktig hvor mye jeg får i meg..

Jeg har aldri slanket meg, men som barn likte jeg ikke det å ha konsistens i munnen.. noe jeg fortsatt ikke gjør.. Det å svelge store biter sliter jeg også med.. derfor blir alt i SMÅ biter. I mine svangerskap ble jeg jo nøye undersøkt, men de fant ikke noen mangler i næringstoffer... Jeg har født fire store velskapte barn, som alle var rundt 4 kilo ved fødsel... (spiste ikke stort mer da enn nå, og gikk opp rundt 6 kilo i hvert svangerskap...selv om jeg jobbet virkelig hard med å få i meg mere)

Syns dette er litt vanskelig å forholde seg, når jeg ser tallene på dataen når jeg har ført inn alt jeg har spist... osv. Selv de dagene jeg selv føler at jeg tar meg sammen, blir det liksom ikke noe mer enn 1000 kcal pr dag.

HI

Det er nok al for lite...Føler du deg ikke slapp eller svimmel når du over en lang periode spiser så lite.

Hvor fysisk aktiv er du?

For min egen del driver jeg aktivt med sykling og trener 5 ganger i uka. Min kropp hadde ikke taklet den harde treningen med så lite mat. Jeg antar jeg spiser 2500-3000 kcal om dagen. Men finnes ikke et overflødig fett på kroppen min allikevel.

Kanskje du bør begynne å bevege deg mer for å få opp appetitten eller vil det gjøre vondt verre for kroppen din?

Jeg jobber med barnevernsbarn og jeg tenker misbruk jeg med engang jeg hører du har problemer med å svelge...Første tegnet hos de barn/ unge jeg har jobbet med...

Synes du bør få hjelp jeg uansett hva årsaken er.

Det er det som er så rart, er ikke svimmel....litt lavt blodtrykk har jeg jo... Trener 3 ganger uka på treningsenter... (saltrening, slike som zumba, yoga osv) Trener 2-3 ganger hjemme.. også zumba...

Har aldri blitt misbrukt av noen som helst slag... (har fått det spm før, men kan med hånden på hjertet si at jeg aldri har blitt utsatt for noen form for misbruk av noen slag.)

Jeg fatter ikke hvordan du klarer å leve et aktivt liv og også trene mye med så lite kalorier. Hvis jeg skulle gjort det hadde jeg ikke klart å prestert i verken trening eller jobb.(hilsen hun over som skrev om trening)

Men du bør nok snakke med en lege ja som kan mer om kropp enn vi vanlige husmødrene inne her:)

Men bare et spm: hvorfor har du kuttet ut snop? Kan jo unne deg det du som er så tynn..Mister du ennå mer matlyst kanskje?

Jeg tror du bare har kommet inn i en ond sikel som du må bryte. Du må rett og slett venne deg til å spise mer, selv om det er ubehaglig. Om du har spist så lite til hvert måltid vil sansynligvis magesekken din for eksempel være bitte liten. Den blir større hvis du spiser mer, men da må du spise deg stappmett noen ganger.

Ellers råder jeg deg til å ha nøtter av alle slag i maten din. Bak brød med nøtter, Ha nøtter i salaten ol.

Det kan også hende du kan ha nytte av å innta flere kalorier i flytende form en periode. Drikk solbærsaft, smoothie (kan lages uten melk) ol noen ganger om dagen.

Spessielt ettersom du trener såpss mye er det viktig å få i deg nok næring. Selv om du greier å gjennomføre treningen ville du fått mye større utbytte av den om kroppen din hadde mer å gå på. Drikk sportsdrikker underveis, ikke bare vann og spis rett etter trening.

Hva med jevnede supper helt uten klumper. Kan du spise en del av det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...