Gå til innhold

Er det bare nettstudier man kan ta hjemme?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Eneste muligheten jeg har til å få studert er hjemme. Vi er avhengige av at jeg også jobber minst 80 %.

Det er mange retninger jeg er interessert i, men hos nki osv er det ikke mye jeg hadde valgt. Og vil ikke studere noe bare for å studere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mange høgskolestudier kan tas på deltid med en kombinasjon av nettundervisning, kollokvier og studiesamlinger. De fleste lar seg greit forene med 80% jobb så fremt du kan være fleksibel nok til å dra på studiesamlinger noen ganger i året.

 

Typiske slike utdanninger er sosionom, barnevernpedagog, sykepleier, lærer og førskolelærer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er du kjent med om studie på høyskole koster penger? og evt hvor mye? skulle gjerne ha studert selv for å få en bedre jobb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den type studier jeg beskriver koster ikke mer enn semesteravgiften (vanligvis sånn 600-1200 kr per semester). Du får selvsagt en del utgifter til bøker, reise til/fra studiested for samlinger om du bor et stykke unna osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, nå var jeg inne på nettsiden til høgskolen i bergen. var litt dyrt det jeg så på

27000 for 0,5 års kurs.

Hvilken skole snakker du om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

www.studiesenteret.no

 

+ at de fleste høgskolene har nettbaserte studier av ulike slag. Du må nesten bare se på nettsidene deres over studievalg for å finne det ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Halvårige kurs er oftest videreutdanning e.l., og koster vanligvis flesk. Ordinære bachelorutdanninger bruker å være som jeg beskriver på de høgskolene som tilbyr de ulike utdanningene. Hvilke utdanninger du finner hvor varierer jo. F.eks har Diakonhjemmet sosionomutdanning på deltid, HiO har barnevern på deltid osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...