Gå til innhold

Skatte klasse 1 eller 2?


minimy m Emma & Emil!

Anbefalte innlegg

hei hei :)

 

Når man er alenemor hvilke skatteklasse hører man da til tro? Skjønner ikke helt alt dette jeg :)

 

Håper noen kan gi meg noen råd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

skjønner ikke så mye av sånt jeg heller, men jeg fikk beskjed om at jeg skulle over i klasse to, og det var visst riktig.. :)

Så da regner jeg med at alle alenemødre skal i klasse 2..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjer det automatisk at man kommer i skatteklasse to, eller må man gi beskjed til skattekontoret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følg med på skattekortet. Står d enda klasse 1, så gå inn på skatteetaten å bytt til klasse 2 så får du nytt skattekort i posten :) D gjorde jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pga mye krøll og tull med barnefaren og at han ikke meldte flytting osv,måtte jeg kontakte skattekontoret selv for å komme i klasse 2!!

Så lurt å passe på at det stemmer,det vil ha litt å si for dine månedlige utbetalinger!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men når man har forandret på skattekortet fra klasse 1 til 2, må man selv sende nytt skattekort til Nav, eller skjer det automatisk? Jeg har aldri sent skattekort til nav, men de trekker jo skatt nå, så de må jo ha fått det fra et eller annet sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man trenger ikke si fra til nav når man endrer skattekort for det går automatisk. Bare til arbeidsgiver. Alle alenemødre skal ha skatteklasse 2 når de har hovedomsorgen. Ved 50/50 faller det bort. Utgjør ca 1000 i mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...