Gå til innhold

beste medisin mot halsbrann?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Sliter mye med halsbrann, våkner om natten og føles som jeg brenner opp innvendig :(

Hva er det beste å bruke synes dere, brukte Pepsiduo men finner dne ikke mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg prøvde flere forskjellige tabletter mot det, men det eneste som funket for meg var vaniljeis! Det både lindrer halsen og nøytraliserer syren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MMmhm! Det er en fantastisk grunn - og det var faktisk jordmor som foreslo det til meg :P

(Måtte bare passe på å ikke spise for mye, men hun sa jo heldigvis ikke hva "for mye" var, hihi)

 

Men, det hjelper virkelig, altså!! :)

Var knallgøy å fortelle barnefaren at "Åååe, jeg har sååå halsbrann, og vil ikke spise kjøttkaker... Jeg spiser is til middag, jeg!:)"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flytende Gaviscon! Eller tyggetabletter. Fungerer vel slik som link.. bare de er mye bedre, syns jeg.

Den flytende gavisconen lindrer umiddelbart. Så får du sove så godt så :)

Fås kjøpt på apoteket. Fantastisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig 10:21! Flytende gaviscon er det eneste som hjelper på meg. Synes det smaker kjipt, men det hjelper. Hvis HI er gravid, så mener jeg man ikke skal bruke novalucid og pepcid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å spise hver 3.time - utrolig nok. Fikk beskjed om å spise såpass, i tillegg til å kun spise langsomme karbohydrater ettersom jeg står i fare for svangerskapsdiabetes/har nedsatt glukosetoleranse. Vært på "diett" ca 4 uker og hatt halsbrann 1 natt etter dette, før det sov jeg ca 3 timer pr natt hele svangerskapet pga halsbrann..

 

I tillegg hjelper det å tygge en gaviscon FØR jeg legger meg ned, og ha en ammepute under den vanlige puta så jeg ligger litt høyt og stabilt :)

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...