shalin Skrevet 2. april 2011 #1 Skrevet 2. april 2011 Jeg er som regel flink samme dag,og litt dagen etter,men så blir det liksom til at jeg "må" gjøre litt etterhvert,litt husarbeid og stell i hjemmet trengs jo. Har en datter på snart 9 år og,og selv om mannen i huset er veldig flik til å hjelpe til,så er det vel mer meg som begynner å blir litt utålmodig;-) men tunge løft holder jeg meg unna,de sier jo på klinikken at man skal leve som normalt,men jeg må si at jeg tenker jo litt ekstra på det å ta det litt mer med ro:-)
hønemor-07 Skrevet 2. april 2011 #2 Skrevet 2. april 2011 Hei shalin. Jeg hadde innsetting mandag 28.mars. Så nå ruger jeg på gullegget håper jeg:O) Jeg tar det litt med ro, men jeg gjør litt husarbeid. De på Haukeland sa at jeg måtte være forsiktig, for de er redd jeg skal bli overstimulert. Jeg har store smerter i magen når jeg bøyer meg og når jeg går en del. Så jeg tørr ikke noe annet enn å ta det med ro. Jeg er blitt sykemeldt til testdagen min 11.april. Når tid skal du teste deg?? Jeg synest denne rugetiden er helt grusom... er jo så nervepirrende.. Masse lykke til shalin. Klem fra hønemor-07
shalin Skrevet 2. april 2011 Forfatter #3 Skrevet 2. april 2011 Takk hønemor:-) Ja den er helt forferdelig!!!! Jeg satt inn på torsdag,så jeg skal teste 14 april,og det er jo bare sååå lenge til!! Det er klart det er gulleggene vi ruger på nå,det er jeg sikker på;-) Dette er mitt 2.ferskforsøk(av 4 totalt) og denne gangen klaffer det:-) Masse lykke til til deg og. Klem
dincene Skrevet 2. april 2011 #4 Skrevet 2. april 2011 Jeg skal det i hvertfall! Bestemt allerede. Skal se på filmer, serier og surfe fra sofaen! Jeg går på akupunktur og så spurte jeg henne angåendes dette der hvordan er det med blodsirkulasjon om man skal helst være i sofaen med beina oppe eller om det er greit å jobbe i barnehagen hele dagen og gå uten å sette seg. Hun var øverrasket å høre at man må på jobb dagen etter innsett faktisk! Hun hadde trodd at man er sykmeldt i noen dager etter det. Så hun sa at det er en ren galskap å gå gjennom denne prossesen og så springe på jobb! Så jeg tror at jeg skal til legen å få sykemelding sånn i 2-5 dager etter innsett siden den tida er viktigst for egget å få feste seg. Det er ikke så gale å gjøre de dagligdagse ting hjemme man trenger jo ikke å ligge hele dagen men fra en jobb hvor man må gå hele dagen lang er det best å være hjemme fra.
shalin Skrevet 2. april 2011 Forfatter #5 Skrevet 2. april 2011 Ja det er helt klart at tunge jobber kan være lurt å unngå,men jeg fikk ikke sykemelding fra klinikken,men jeg tar det jo litt roligere enn vanlig. Jeg tror nok vi som prøver å bli gravide via prøvrør er litt mer beviste på dette også,da jeg ble gravid med datteren min(vanlig måte) så tenkte jeg jo ikke på det i det hele tatt,da var det full fart,men da viste jeg det jo ikke sånn i forkant heller da;-) Nei vi får kose oss litt ekstra på sofen noen dager:-) og tenke masse positive tanker:-)
Tjålsi har født en prinsesse Skrevet 2. april 2011 #6 Skrevet 2. april 2011 Jeg fikk beskjed om å leve som normalt, og for Guds skyld ikke å legge meg flat! Har bevisst gått turer hver dag siden innsett, og jammen virket det. Prøver å unngå de tyngste løftene...
Pöialliisi Skrevet 2. april 2011 #7 Skrevet 2. april 2011 Jeg hadde mitt første fersk forsøk i februar og jeg var på jobb dagen etter innsett. Jeg jobber også i barnehagen og den dagen gjorde jeg ikke noe annet enn bare satt på gulvet å lekte med ungene ingen løft og sånt. Men uke etter ble det litt stress på jobben og det hele resulterte med negativ svar. Så denne gangen skal jeg til min fastlege og prøver å få en sykemelding, jeg har sagt til det min avdelingsleder og hun synes at det er helt greit. Jeg har en liten hund hjemme som sikkert blir veldig glad når jeg er litt hjemme Pöialliisi
dincene Skrevet 2. april 2011 #8 Skrevet 2. april 2011 Og det er bra at vi bestemmer over oss selv! Noen jobber andre gjør det ikke. Og det er helt greit. Jeg har mitt hodet og min kropp å forholde meg til. Så da bryr jeg ikke i det hele tatt hva de andre gjør og synes og sier om dette. Husk at alle mennesker er forskjellige og vi reagerer forskjellig på stress og andre faktorer som kan spille inn i dette gamet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå