Gå til innhold

Ca. annenhver dag når jeg henter gutten min i bhg har han en klatt med bæsj i trusa, og det lukter! Noen med erfaringer?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gutten min er nettopp blitt 5 år og sluttet med bleie da han var 3. Han sjelden hatt uhell, verken på natten eller dagen. Et par ganger i bhg han har bæsjet ordentlig på seg bare...

 

Han har en tendens til å få bremsespor eller en klatt med bæsj i trusa. Dette lukter selvfølgelig ikke bra! Men er så usikker på om det er fordi han ikke blir tørket godt nok etter dobesøk eller om han presser dette ut når han ikke er på do. Jeg har forsiktig spurt han, men ikke fått ordentlig svar. Vil ikke lage noen big deal ut av dette i fare for at det skal bli et ordentlig problem for han.

 

Noen som har opplevd det samme? Er det noe jeg kan gjøre? Eller vil det gå seg til av seg selv?

 

Vil jo ikke at han skal gå rundt og lukte bæsj!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke sånn at han ikke har "tid" til å gå på do? Har du tatt det opp med personellet i barnehagen? Og - kjenner ikke de at han lukter da?

 

Snakk med de som jobber der. Kanskje de kan minne han på et ekstra toalettbesøk, eller ihverfall passe ekstra godt på etter at han har vært på do mtp tørking. Det er jo ikke greit å gå med bæsj i trusa når man egentlig er tørr... stakkars gutten din. Håper det ordner seg!

 

Du kan jo også minne han på at han må kjenne at han er ferdig, og løpe på do straks han kjenner noe bak.

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da syns jeg DU konsekvent ber de skifte den før du går, hver gang... tenker de ansatte ikke gidder å vente på deg dersom de må ta bærsen likevel!!

 

Fungerte for meg og mitt barn i hvertfall.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poden har ikke helt forstått vitsen med å tørke seg etter dobesøk... Han er snart 6 år nå..Men heldigvis har det begrenset seg til mindre bærsjespor og litt bærsj v rompehullet. Som ikke lukter (så mye iallefall)

Tror han sjelden bærsjer på bhg`n...egentelig..for han må ofte hjemme på ettermiddag..

 

Men vi jobber med at han må tørke seg, for han er skolegutt til høsten!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik skjedde med min også da han gikk siste året i bhg. På 5 års kontrollen, sa legen at det kunne være at han har forstoppelse, og da gjør det slik at når han bæsjer, så er det litt igjen som ikke kommer ut. Og når den kommer ut, så kjenner han det ikke.

 

Så det du beskriver her, har jeg gått gjennom. Så det jeg gjorde, var å be bhg om å sende sønnen på do til fast tid og la han sitte på do selv om han sier at han ikke må. Som oftes bæsjer han når han sitter der. Og dette gjorde jeg også hjemme, og det bedret seg. Vi gjorde dette i noen måneder, og det funket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk du med deg at dette handler om en gutt på 5, og ikke en baby?

 

En 5-åring ville uansett måtte skifte truse selv, han kan da kle på seg! Dessuten så flyr ikke personalet rundt og snuser de store ungene i rumpa sånn som man gjør med bleiebarna, så jeg kan ikke helt se hvorfor du mener at man skal drive en slags form for adferdsterapi på personalet "til de lærer".

 

Om du tror at barnehagepersonalet lar barn gå med bæsj hele ettermiddagen fordi de ikke gidder å ta den, så tror jeg at du bør øve deg på å tenke litt bedre om dine medmennesker. Det er uansett helt vanlig at hvis ungen din har bæsj når du leverer eller henter, så er det du som skal ta den. Det har iallefall falt seg helt naturlig for 99% av de foreldrene jeg har møtt på gjennom 10 år på småbarnsavdeling.

 

@HI: Han har ikke begynt å tørke seg selv på do i barnehagen da? Eller at han har mye luft i magen noen dager og promper med litt " tillegg"? Spiser han noe annet de dagene det skjer som gjør han løsere i magen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...