Gå til innhold

Dere som har babyer som sover hele natta uten mat...(5mnd)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Her er det amming på natt 2-4 ganger. Hun er 5 mnd.

Har begynt med grøt, får som regel to ganger om dagen. I tillegg til amming, fruktmos. Prøver å fylle opp mot kvelden, men likevel masse nattamming.

Dere som har babyer som sover natta uten mat, hvor mye spiser de på dagtid??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Min har så å sovet natta gjennom siden han var 3 uker. Har mått gi han mat max 1 gang om natta men slutta fort med det.

Han er nå i dag 6 1/2 mnd og får:

kl 7/8 , 200 ml melk.

kll 8/9 full posjon grøt+vann/eplejuice

kl 11/12, brødskive/mellom måltid glass + 150 ml melk

kl 2/3, middag glass + vann/eplejuice

kl 5/6, 1,5 posjon grøt + 150 ml melk

Skrevet

glemte å skrive at han da legger seg mellom halv 7/7 og sover da igjen til 7/8 neste dag!

Skrevet

Heisann. :)

Jenta mi er 5 mnd nå om nån få dager. Hun såv natta igjenna helt til jeg måtte begynne med mme da hun var 3.5, etter d har hun spist opp til 3 ganger om natten..... Men, nå de siste 2 ukene har hun fått grøt til lunsj og kvelds hver dag og de siste 2 netterne har hun såvet hele natten. Fra halv 8 til 6 om morningen. Oh`Lykke :D

Skrevet

Mi jente på 5,5mnder får en porsjon grøt til frokost+amming, litt middag+amming,litt fruktmos på ettermiddagen+amming,og en porsjon grøt til kvelds+amming.

Sover hele natten fra 20.00- 06.00/07.00 og har gjort det en god stund.

er du sikker på at barnet ditt er så veldig sulten på natten,sånn egentlig?

Når vi begynte med grøt på kvelden så begynte jeg å kutte ned på nattmåltidene.

Hun kunne puppe flere ganger om natten..men jeg begynte å kutte ut "annethvert" måltid,når hun våknet bare roet jeg henne enten i sengen hennes eller ejg tok henne opp litt.

Noe gråting ble det jo i starten,men det hele gikk overaskende(!) smidig!

Trikset er nok å bestemme seg for at " Inatt,da SKAL jeg holde ut."

Og etterhvert som puppingen ikke var like hyppig lengre,så fant hun ut at det var like greit å bare snu seg og sove videre. ;)

Skrevet

Jenta mi er 4,5 mnd nå, og jeg fullammer enda så jeg aner ikke hvor mye hun spiser. Hu sover fra 18.30-7.30 ca, men spiser da en gang i 23-tiden. Men det blir jo hele natta hu sover uansett. Spiser når hu våkner, i 10-tida, 13-tida og 17-tida og så får hu en god påtår etter bading ca 18.

Her var redningen å legge henne på eget rom, da sover hun SÅ mye bedre! Har du forsøkt det?

Skrevet

Har en plan om å legge henne på eget rom. Gjorde det med storebror da han var 4,5 mnd, og det fungerte bra!

Noe jeg er veeeldig dårlig på er å legge henne tilbake i senga si etter første amming :// dvs vi samsover. Da våkner hun vel oftere også.

Kan umulig være sulten hhver gang hun våkner, skal være flinkere på å putte i smokk... Må skjerpe meg og holde ut :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...